Gå til innhold

Den nye generasjonen konsoller: En skuffelse?


Pricks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja.. nettopp. Så hvorfor sammenligne klokkefrekvenser på to helt forskjellige arkitekturer? Og hva har PS2/DC med dette å gjøre? Nok en gang, ikke lag dine egne kriterier.

 

Wii og GC har ganske lik arkitektur.

 

Har du sett på hvor mange tredjepastsspill og god tredjepartsstøtte Wii har fått? bare Ubisoft selv levere jo flere enn Nintendo selv.

 

Ubisoft og EA var en av de få som gadd å lage spill til GC også.

 

Nettopp, du får 512Mb minne med på kjøpet. Og igjen, hvorfor kommer du med enda flere kriterier som ikke har noe med saken å gjøre?

 

Med den dyre utgaven av PS3, får man 60 GB harddisk med på kjøpet. 512 MB er ikke nok til spill à lá Morrowind pga. at slike spill krever mye mellomlagring.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Hvor tar du disse prisene fra ? En harddisk koster 750kr.

 

Og fjernkontroll følger ikke med i premium.

 

Det som er ekstra er komponent kabel, noe man ikke har bruk for har man ikke HDTV, harddisk og headset. Og en trådløs kontroller isteden for en med ledning. Og trådløs blir også en del dyrere da man trenger batterier og/eller dette lade tullet.

 

Igjen, core er en fullverdig pakke for mange. Den inneholder akkurat det samme som PS2 og Gamecube gjør. Ingen som sier at de er rip offs og "ubrukelige! ?

 

Og jeg takker MS fordi jeg sparer over 1000 kroner på ting jeg VET jeg ikke trenger. Med PS3 derimot har jeg inget valg. Jeg må punge ut 5000-6000kr uansett.

6887958[/snapback]

Heh, leste feil.

 

Du ser det ikke som lureri, men det gjør jeg. Ingen vits å diskutere noe mer da :)

6887971[/snapback]

 

Hadde det ikke vært mulig å oppgradere, eller det hadde kostet mye mer å gjøre det kunne jeg kanskje vært enig i at det er lureri. Fakta er at det blir hipp som happ om man kjøper core og så oppgraderer eller premium.

 

Husk at ikke alle bryr seg om Xbox Live. Kun 10% som brukte det på Xbox. Flesteparten kjøper 2-3 spill i året som de spiller med venner. Da er core ypperlig.

Lenke til kommentar
Tja Core er for de som liker å velge utifra økonomien vil eg si ;)

6888281[/snapback]

 

Så du synes det er lurt å betale for ting man ikke har interesse for ?

6888312[/snapback]

 

OKei, ka du prater om no? Eg sier Core, da får man valget å kjøpe det man vil ha og trenger.

6888329[/snapback]

 

Ok, jeg oppfattet deg slik at du mente core var for folk som var "gjerrige".

Lenke til kommentar
Jeg synes man med rette kan kalle Wii en oppgradert Gamecube. Som  IGN røpte i mars er Wii basert direkte på GC-arkitekturen.

Det er som å si at en Pentium IV er en "oppgradert 386". At arkitekturen er den samme betyr ikke at det liksom er noe dårligere enn noe annet. Wii har faktisk en ny GPU som er bygget spesielt for maskinen.

 

Reggie forrige torsdag: "We will make a profit on the entire Wii proposition out of the box--hardware and software," Fils-Aime told Reuters.

Uthevet "will". De har også uttalt at de til å begynne med vil gå ca. i null (men ikke med underskudd), men etter hvert vil de få et lite overskudd.

Lenke til kommentar
Wii og GC har ganske lik arkitektur.

Ja, når har folk nektet for det? Nå var det Xbox vs Wii sin arkitektur det var snakk om.

 

Ubisoft og EA var en av de få som gadd å lage spill til GC også.

Ja, det er visst bare de :roll:

 

Activision

AQ Interactive

AGFRAG

Artdink

Atari

Atlus

BANPRESTO

Barking Lizards

Blitz Games

Buena Vista Games

Capcom

Cellien Studios

Coresoft

Crossbeam Studios (ingen utvkler ennå)

D3Publisher

Day 1

Eidos

Electronic Arts

Emerging Entertainment

EPOCH

From Yellow to Orange (ingen utvikler ennå)

From Software

Gearbox Software

Genki

Grand Prix Games

Grasshopper

High Voltage

Hudson

Ignition Entertainment

Interactive Brains

IR Gurus

JALECO

Koei

Konami, Kojima Studios

Krome Studios

Lucasarts

Majesco

Marvelous Interactive / Natsume

Mastiff

Midway Games

Milestone

MTO

Namco Bandai

Nippon Ichi

Neko Entertainment

NIBRIS

oeFun, Inc

Papaya Studios

Red Tribe

Route24 (ingen utgiver ennå)

SEGA

Sensory Sweep

SNK

Spike

Square Enix

Success

Taito

Take-Two

Tecmo

Terminal Reality

The Game Factor

THQ

TOMY

Totally Games

Tuna Technologies

Ubisoft

Vivendi Universal Games, Sierra Online

Warner Bros. Interactive

 

Med den dyre utgaven av PS3, får man 60 GB harddisk med på kjøpet. 512 MB er ikke nok til spill à lá Morrowind pga. at slike spill krever mye mellomlagring.

Igjen, hva har det med saken og gjøre? Prøver du bare febrilsk lete etter ting som skal får Sony til å se bra ut? Holdt deg til saken.

 

Vær så snill og slutt med disse unødvendige postene Dragon Hunter. Det er ganske klart at du bare prøver å slenge dritt i retning av Nintendo, samt hedre Sony så snart du får sjansen. Det også uten at det er det emnet er om.

Lenke til kommentar

Det han mener er at det ikke vil komme noen "komplekse" RPG'er på Wii. Dette er jo selvsagt bare tull og har ikke noe med saken å gjøre.

 

Siden når brukte Oblivion 512MB å lagre på? Eller mener du får å ha korte/ingen lastetider?

Se på Metroid Prime spilla foreksempel. Minimalt med loading til tross for at GC har INGEN harddisc!

Lenke til kommentar
Wii har lite krefter i forhold til prisen

Det er slett ikke sikkert. At den burde koste $200 for å passe Nintendos "massemarked"-strategi er en ting. At den har lite krefter i forhold til prisen har man ikke noe belegg for å påstå.

 

Wii er faktisk mye kraftigere enn GC, samtidig som de visstnok fikk redusert strømforbruket med 1/3 (eller var det til 1/3?) eller noe slikt.

 

Det er ikke bare å pøse på med kraft som koster, men også å gjøre det effektivt (spare strøm).

Lenke til kommentar

Har ikke sett mye lastetid på Nintendo maskinene. Når jeg tenker meg om så er det vel bare Gamecube som ikke bruker cartridge som har et snev av lastetider. Har den harddisk?

 

Wii skal jo ikke være multimedia maskin på linje med PS3 og Xbox så harddisk er mer eller mindre bortkastet. Tror du får plass til ganske mange NES~Gamecube spill på 512MB.

Leste noe om at Wii hadde kortleser som kunne ta ~4GB minnekort (og kanskje større når de kommer?).

Lenke til kommentar
kilik: hvorfor tror du kraftigere hardware øker utviklingskostnadene så utrolig mye? Hardwaren i seg selv er jo laget hos andre produsenter, og satt sammen av Sony.

 

Utviklingskostnadene er det som er brukt på å finne ut hvilke komponenter de skal putte sammen, dyrere komponenter gjør ikke dette noe dyrere i seg selv. 

 

Dette kan sammenlignes med å bygge en pc til 20000 og en pc til 5000. "Utviklingskostnadene" er det samme, og prisen på komponentene tar du tilbake når du selger pcen.

 

Nintendo derimot har nok brukt mye på å få bevegelsessensorene til å fungere optimalt, samt at de er de eneste som gidder jobbe for å få alt inn i en liten boks som mulig og som bråker så lite som mulig.

6886157[/snapback]

Ikke kraft, men langt høyere kompleksitet og ny arkitektur øker utviklingskostnadene.

Cell-arkitekturen til Sony er svært forskjell fra PS2. Her snakker vi om en veldig kompleks og uprøvd multicorearkitektur ulikt det meste man har sett tidligere, i alle fall i konsollverdenen. Som tidligere nevnt er det klart at Sony har brukt milliarder på å utvikle dette. I tillegg har man Blu-ray. Nintendo har derimot bygd videre på det de hadde i GC og satser på en langt enklere og velprøvd arkitektur det har kostet langt mindre å utvikle.

 

Forøvrig flott at Nintendo satser på mindre strømforbruk og støy. Jeg er redd PS3 blir like støyende som X360.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jeg synes man med rette kan kalle Wii en oppgradert Gamecube. Som  IGN røpte i mars er Wii basert direkte på GC-arkitekturen.

Det er som å si at en Pentium IV er en "oppgradert 386". At arkitekturen er den samme betyr ikke at det liksom er noe dårligere enn noe annet. Wii har faktisk en ny GPU som er bygget spesielt for maskinen.

Vel, det skjedde en stor utvikling i arkitekturen fra 386 til P4. De har ikke bare skrudd opp frekvensen akkurat...

Wii har en ny og kraftigere CPU selvsagt, men alt tyder på at den er en relativt enkel viderutvikling fra Gamecube-CPU-en.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...