Eddie81 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er ikke akkurat noen verdensmester i å formulere meg, men jeg mente at 2000,- er ganske dyrt når det er kontrolleren som er verdt noe. Hardwaren i Wii er ganske utdatert i forhold til de andre konsollene. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Når eg nå laster ned haugevis med demoer til den så skjønner eg godt kvifor ingen vil ha Xbox360. 90% er jo reine møkkaspel! Nå venter eg på Gears of War og er sikkert ferdig med det til Wii kjem Xbox 360 er ein skikkeleg fjortiss konsoll egentleg! 6879011[/snapback] Deg har eg utruleg vanskeleg for å ta alvorlig. For å væra moderator burde du holda deg for god for slike utsagn som bare skapar kvalme.Hvis tida di er så verdifull, foreslår eg at du brukar den til noko anna enn å sitta her å syta over at ein konsoll ikkje lev opp til dine særs høge forventningar. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er ikke akkurat noen verdensmester i å formulere meg, men jeg mente at 2000,- er ganske dyrt når det er kontrolleren som er verdt noe. Hardwaren i Wii er ganske utdatert i forhold til de andre konsollene. 6886001[/snapback] Utdatert? Prosessoren i Wii er helt ny og er noe IBM har jobbet veldig med. De har fått den 20% mer strømeffektiv enn Flipper på Gamecube og ytelsen er forbedret kraftig. Selv om den er basert på den samme arkitekturen, er den fremdeles bygd opp fra grunnen av med den aller siste prosessorteknologien. Og det samme gjelder GPU-en også fra ATi. Jeg fatter ikke at folk tror at Wii inneholder 5 år gammel teknologi. Alt er nytt, men hovedfokuset er ikke ren ytelse som MS og Sony, men å levere en billig og ny spillopplevelse. Prisen i Norge blir maks 2500 kr. Det er absolutt ingen høy pris på Wii. Dersom dere føler den er for dyr, ikke kjøpe den. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er ikke akkurat noen verdensmester i å formulere meg, men jeg mente at 2000,- er ganske dyrt når det er kontrolleren som er verdt noe. Hardwaren i Wii er ganske utdatert i forhold til de andre konsollene. 6886001[/snapback] Utdatert? Prosessoren i Wii er helt ny og er noe IBM har jobbet veldig med. De har fått den 20% mer strømeffektiv enn Flipper på Gamecube og ytelsen er forbedret kraftig. Selv om den er basert på den samme arkitekturen, er den fremdeles bygd opp fra grunnen av med den aller siste prosessorteknologien. Og det samme gjelder GPU-en også fra ATi. Jeg fatter ikke at folk tror at Wii inneholder 5 år gammel teknologi. Alt er nytt, men hovedfokuset er ikke ren ytelse som MS og Sony, men å levere en billig og ny spillopplevelse. Prisen i Norge blir maks 2500 kr. Det er absolutt ingen høy pris på Wii. Dersom dere føler den er for dyr, ikke kjøpe den. Så enkelt er det. 6886115[/snapback] Prosessoren i Wii yter vel 795 MHz? GC har 485, og ganske lik arkitektur. 2500 kr er i grenselandet til å være dyrt, men det betyr ikke at konsollen ikke er verdt det. Tror heller ikke at multiplattform-spillene kommer til å bruke noen nye features. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Når eg nå laster ned haugevis med demoer til den så skjønner eg godt kvifor ingen vil ha Xbox360. 90% er jo reine møkkaspel! Nå venter eg på Gears of War og er sikkert ferdig med det til Wii kjem Xbox 360 er ein skikkeleg fjortiss konsoll egentleg! 6879011[/snapback] Deg har eg utruleg vanskeleg for å ta alvorlig. For å væra moderator burde du holda deg for god for slike utsagn som bare skapar kvalme.Hvis tida di er så verdifull, foreslår eg at du brukar den til noko anna enn å sitta her å syta over at ein konsoll ikkje lev opp til dine særs høge forventningar. 6886085[/snapback] Å kalle det en fjortisskonsoll synes jeg var drøyt. Og om spilla er møkk eller ikke er jo meget subjektivt. Nå tipper jeg at X360 er en konsoll med rimelig høy andel av spill med høy aldersgrense så det veier litt mot fjortisstemplet. Det blir som å si at PS2 er fjortiskonsoll pga. spill som Singstar og Buzz.... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 kilik: hvorfor tror du kraftigere hardware øker utviklingskostnadene så utrolig mye? Hardwaren i seg selv er jo laget hos andre produsenter, og satt sammen av Sony. Utviklingskostnadene er det som er brukt på å finne ut hvilke komponenter de skal putte sammen, dyrere komponenter gjør ikke dette noe dyrere i seg selv. Dette kan sammenlignes med å bygge en pc til 20000 og en pc til 5000. "Utviklingskostnadene" er det samme, og prisen på komponentene tar du tilbake når du selger pcen. Nintendo derimot har nok brukt mye på å få bevegelsessensorene til å fungere optimalt, samt at de er de eneste som gidder jobbe for å få alt inn i en liten boks som mulig og som bråker så lite som mulig. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Å kalle det en fjortisskonsoll synes jeg var drøyt. Og om spilla er møkk eller ikke er jo meget subjektivt. Nå tipper jeg at X360 er en konsoll med rimelig høy andel av spill med høy aldersgrense så det veier litt mot fjortisstemplet. Det blir som å si at PS2 er fjortiskonsoll pga. spill som Singstar og Buzz.... 6886151[/snapback] Akuratt - han skal få lov til å seie akuratt kva han vil om dei respektive spela. Fordi det er opp til kver og ein av oss. Men resten av innlegget blei heller infantilt, og rett og slett idiotisk. Bidrar ikkje til noko vidare debatt eller diskusjon. Moderatorar burde holda seg for god til slik, og heller fjerna slike innlegg frå andre brukarar. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 At spill er voldelige, gjør dem ikke til fjortiss-spill. XBOX 360 har/får mange spill som appelerer til alle aldere, som f.eks. Forza Motorsport 2, Ridge Racer, Spore, osv. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Prosessoren i Wii yter vel 795 MHz? GC har 485, og ganske lik arkitektur. 2500 kr er i grenselandet til å være dyrt, men det betyr ikke at konsollen ikke er verdt det. 6886149[/snapback] Ytelsen er ukjent. Det tallet kommer fra en artikkel som viste seg å være bløff. Var en gjeng som hadde tatt spesifikasjonene til Gamecube prosesssoren og doblet noen av tallene for å få oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Wii har lite krefter i forhold til prisen, og unnskyldes ved at kontrolleren er så dyr og avansert. Hvis du ikke skylder på de grunnene så trenger du heller ikke føle deg truffet. Jeg har selv lyst på Wii, men synes den er relativt dyr i forhold til hva jeg får for pengene, når den koster nesten like mye ved lansering som jeg betalte for min xbox 360 premium. Nintendo har snakket om en pris som skal få dem rett inn i hjemmet, men en pris på 2500,- får den ikke rett inn i hjemmet. Prisen er faktisk for drøy da. For litt eldre personer som har jobb osv. er en pris på 2500,- en enkel sak, men jeg føler at mange her tror alle driter penger. Er du student, og lever på borteboerstipend pluss lån så er 2500 ganske så mye. For den generelle barnefamilie er også en julepresang til 2500,- ganske mye hvis du har mer enn en unge, og de ikke får konsollen i sammen. Så for meg er prisen overkommelig, siden jeg har fast jobb, og ingen unger. Tror også at dama har lyst på en Wii, selv om hun helst vil ha en annen farge. Det er også veldig positivt at de slenger med Wii sports i pakken, siden det er et spill med relativt høy partyfaktor (tror jeg uten å ha prøvt det iallfall). Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg tror prisen kommer til å bli 2000,- ganske fort. Kanskje 1500,- (uten spill?) etter at markedet begynner å bli litt mer mettet. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 DS Lite hadde vel en utsalgspris rundt 1500,-, men man fikk den jo på Elkjøp til 1000,-. Jeg ville ikke bli lei meg hvis vi fikk samme scenario med Wii..... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Selvsagt hadde det ikke gjort noe om man fikk Wii for 1999. Er allikevel villig til å betale 2500kr som det virker som blir maks pris på konsollen. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg kan strekke meg til 2500,- hvis det følger med en komponent- eller hdmikabel slik at man får 480p. Hvis ikke må man sikkert ut med 300,- i tillegg for en slik en og da er jo prisen brått 2800,-, noe som er langt mer enn jeg har tenkt å gi for den. Endret 18. september 2006 av espent Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Prosessoren i Wii yter vel 795 MHz? GC har 485, og ganske lik arkitektur. 2500 kr er i grenselandet til å være dyrt, men det betyr ikke at konsollen ikke er verdt det. Tror heller ikke at multiplattform-spillene kommer til å bruke noen nye features. 6886149[/snapback] Hva en prosessor yter har absolutt ikke noe som helst med klokkefrekvensen å gjøre. De dagene er forlengs talte. Gamecube hadde en frekvens på 487MHz og selv med den klokkefrekvensen kunne den måle seg med Xbox. Men manglende minne førte til at den låg under i en rekke grafikkeffekter. Wii får absolutt en makspris på 2500 kr. Skal ikke overraske meg at norske butikker vil selge den på 1990 kr. Vi har heller ikke fått en markedspris her i Norge for Wii ennå. Multiplatformspill kommer til å bruke egenskapene til Wii. Det må de, fordi den klassiske kontrollen til Wii ikke følger med i pakken. Heldigvis gjør Nintendo dette. Ellers hadde utviklere vært late og portet spill direkte. Xbox 360 Core er absolutt ikke noe annet enn en pakke som skal lure deg til å skaffe deg en sykt mange ekstra tilbehør. Markedsprisen på 360 Core ligger vel på 2500-3000 kr eller noe? Og det er uten det viktigste, en harddisk og minnekort (om du ikke ønsker harddisk). Med Wii trenger du ikke skaffe deg noe ytterligere for å utnytte alle tjenestene på Wii, bortsett fra noen platformer på Virtual Console. Endret 18. september 2006 av TCi Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 At spill er voldelige, gjør dem ikke til fjortiss-spill. XBOX 360 har/får mange spill som appelerer til alle aldere, som f.eks. Forza Motorsport 2, Ridge Racer, Spore, osv. 6886218[/snapback] Thank you Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Hva en prosessor yter har absolutt ikke noe som helst med klokkefrekvensen å gjøre. De dagene er forlengs talte. Ja det er sant. Jeg tror faktisk jeg klokker ned cpuen min til 20Hz. I og med at det ikke har noe å si. ååå så lav varmeutvikling det ble nå. Og sweet. Akkurat samme performance Endret 18. september 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Er enig med de som sier at elkjip/lefdal sannsynligvis vil kjøre en pris på rundt 2000kr, og da er det ikke så galt. Liker også at Wii har innebygd trådløst nettverk, skjønte aldri hvorfor ikke dette var standard på 360. 600-700kr for et trådløst nettverkskort er helt rått synes jeg, når en trådløs kontroller til samme maskin går for 399. Selv om disse to produktene ikke kan sammenliknes direkte mener jeg hvertfall at de prismessig burde ligge på samme nivå. Gjør selvsagt heller ikke noe at dette blir standard på PS3 også, hater å ha for mange kabler liggende i stuen. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Er enig med de som sier at elkjip/lefdal sannsynligvis vil kjøre en pris på rundt 2000kr, og da er det ikke så galt. Liker også at Wii har innebygd trådløst nettverk, skjønte aldri hvorfor ikke dette var standard på 360. 600-700kr for et trådløst nettverkskort er helt rått synes jeg, når en trådløs kontroller til samme maskin går for 399. Selv om disse to produktene ikke kan sammenliknes direkte mener jeg hvertfall at de prismessig burde ligge på samme nivå. Gjør selvsagt heller ikke noe at dette blir standard på PS3 også, hater å ha for mange kabler liggende i stuen. 6886452[/snapback] Jo det er jo standard med overpriset tilbehør. Men man får jo et meget godt nettverkskort med støtte for 5Ghz trådløsnett. Vet ikke helt hva disse koster til PC men de er som regel en del dyrere enn kort som kun støtter 2,4Ghz. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Er enig med de som sier at elkjip/lefdal sannsynligvis vil kjøre en pris på rundt 2000kr, og da er det ikke så galt. Liker også at Wii har innebygd trådløst nettverk, skjønte aldri hvorfor ikke dette var standard på 360. 600-700kr for et trådløst nettverkskort er helt rått synes jeg, når en trådløs kontroller til samme maskin går for 399. Selv om disse to produktene ikke kan sammenliknes direkte mener jeg hvertfall at de prismessig burde ligge på samme nivå. Gjør selvsagt heller ikke noe at dette blir standard på PS3 også, hater å ha for mange kabler liggende i stuen. 6886452[/snapback] Jo det er jo standard med overpriset tilbehør. Men man får jo et meget godt nettverkskort med støtte for 5Ghz trådløsnett. Vet ikke helt hva disse koster til PC men de er som regel en del dyrere enn kort som kun støtter 2,4Ghz. 6886461[/snapback] Joda, er klar over at det er et svært godt kort, og at det ikke fulgte med til Core-versjonen var vel bare å forvente. Men hadde i grunnen trodd det skulle følge med premium. Men det er sant som du sier, at overpriset tilbehør er standard. Det gjelder vel Wii også, med dyre kontrollere, og sikkert noe fancy shmancy greier til PS3 også når den tid kommer. Men fremtiden er trådløs hvertfall, er det ikke det de sier, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå