Gå til innhold

Den nye generasjonen konsoller: En skuffelse?


Pricks

Anbefalte innlegg

Man bør ikke ta alt pressen kommer med for god fisk. Nintendo er akkurat som Microsoft og Sony når det gjelder ærlighet. Det gikk rykter om at ingen Wii-spill skulle koste mer enn 50$, jeg trodde på dette, og ble overasket da jeg så at spillene var like dyre som PS3- og XBOX 360-spill.

6879324[/snapback]

Hvor har du hørt at alle spill til Wii skulle koste $50? Nintendo har sagt de vil ha spillene sine på Wii til $50. Zelda blir unntaket, da det er det dyreste spillet Nintendo noensinne har laget. Ellers har de sagt at prisingen ellers er opp til hver enkelt EA har også sagt at deres spill skal ligge på $50.

 

Så at to utgivere har sagt at de retter seg mot $50 pr. spill, så betyr det alle? Og når i alle dager var dette rykter?

6879380[/snapback]

 

Mener å ha lest at Nintendo sa at ALLE spill skulle koste 50$. Hvis de fleste andre spill koster mer, kommer også Nintendos spill til å gjøre det før eller siden, spesielt hvis det er Pokémon-spill, det er vanskelig å glemme at Pokémon Stadium kostet 800 kr da det var nytt.

Har også hørt rykter om at Wii skal koste 2500 kr i Norge.

6879417[/snapback]

 

Det er da virkelig ikke nintendo sin skyld at Norge tar noe forjævelig i skatter og moms osv...

6879560[/snapback]

 

Elektronikk generelt er billig i Norge. Ift. en norsk årslønn, er et spill like billig i Norge, som et spill i USA er ift. en amerikansk årslønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel for å komme med mitt synspunkt på saken,så må eg si det at mine beste spillopplevelser kommer iform av PSX og N64. Ingen konsoller har noengang kunne gitt meg de samme følelsene av å spille spill med så stor kvalitet og nyskapning som disse 2.

 

PS2,GC,xbox og 360 har aldri gitt meg noe nytt og imponerene i samme grad, siden det blir "been there,done that" på stort srett allt. Men det hindrer meg ikkje å like spillene som kommer fordi om, de har bare ikkje same holdbarhet og gir ikkje samme glede.

 

Og dette med overhyping av spill og konsoller er egentlig bare sogerens kapittel. Det finnes alltid personer som suger til seg alt som blir sagt i konsollens favør, som da står igjen med tapt ansikt når dem endelig sitter med det som skulle vere Guds gave fra oven.

 

Det handler vel egentlig om å se realiteten i augene, og holde seg litt på beina å vere kritisk det til det som blir lovet. For vi såg det jo på ps2,xbox, og ikkje minst PS3. Samme hylekoret kommer til å jamre trofast ved PS3 lanseringen også. Etter hvert som bitene har fallt på plass rundt Sony`s svarte boks,så begynne folk å se det som er litt meir realistisk.

 

Forhåpentligvis innen neste generasjons konsollene kommer har vi lært,men da er det vel også ein annen gruppe ferske brukere som skal gå bananas :p

Lenke til kommentar

Mange meninger her tydeligvis, men mange leser visst ikke hele innlegget mitt.

 

Å ta betalt for ekstrautstyr er helt greit. Mitt problem med hele greia er at Wii skulle være enkelt å bruke, for familien, og den bundles med et multiplayer-spill, og da er det merkelig å bare legge ved en kontroller. Se kommentar om schizofreni under.

 

Dessuten så er det en stor skuffelse når prisen blir høyere enn Nintendo selv hintet til ("se på hvilken pris alle konsollene våre har blitt lansert til..."), og i tillegg må man betale ekstra bare for å kunne surfe på nettet, etter at alt tydet på at det ville bli gratis. At den ikke vil støtte DVD i det hele tatt er en stor skuffelse, da det ville være greit å slippe å ha en egen DVD-spiller ved TVen. Problemet er alle forhåpningene Nintendo knuste. At den ikke blir sonefri likevel, f.eks.

 

Den som kom nærmest poenget mitt var ChaosPredicted, som faktisk tok seg tid til å prøve å skjønne hva jeg snakket om.

 

Innlegget mitt var et slags utløp for min frustrasjon generelt, men kanskje Nintendo spesielt. For å ta det helt kort, så kan mitt syn på 360 sammenfattes med "meh". PS3 er overpriset og overhypet. Derimot så Nintendo ut til å gjøre alt riktig. Rimelig pris, innovasjon, moro, osv. Men så gjør de en rekke ting som ødelegger alt det fine de har bygget opp frem til vi fikk vite pris, tidspunkt og flere detaljer.

 

Jeg for min del så frem til å ligge slengt i sofaen og surfe med Opera, og bruke fjernkontrolleren til å spille av DVD-filmer. Å betale litt for en ekstra "dings" for å få DVD-støtte kunne nok gått an, i allefall hvis prisen var på 200 dollar. Men å betale for Opera... Ærlig talt. Det virker litt schizofrent. Skal Nintendo være et naturlig midtpunkt i stua, eller skal den ikke? De skryter over ting i konsollen som skal tiltrekke seg folk som vanligvis ikke spiller, men da er det jo et minstekrav at visse ting er tilgjengelig helt fra starten.

 

Så hva nå? Jeg ser fortsatt frem til lanseringen av PS3 og Wii, slik at vi endelig får sett hva de er gode for. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe PS3 (med mindre den blir mye billigere og God of War 3 rokker seriøst f.eks.), men det er store sjanser for at jeg skaffer meg en Wii. Særlig hvis den kommer under 2000 og ned mot 1500 (kanskje etter hvert), og Nintendo ikke gjør flere feil nå, så blir det en positiv opplevelse.

 

Jeg kribler i fingrene etter å spille Mario Galaxy, Zelda, Red Steel, Excite Truck, osv., det må jeg innrømme... Og å surfe på nettet med Opera fra sofakroken :)

 

Bare så forbasket synd at vi ikke kan erstatte DVD-spillere med Wii... Det blir trangt under TVen etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg for min del syns Nintendo bør være en spillemaskin. Det er XBoxer og spessielt Playstationer som prøver å være en alt multimedia i et maskin.

 

Prisen til Wii har jeg sett til 1995, og som en launchpris med tanke på moms og avgift er den kanskje ikke så dyr likevel, selv om jeg hadde håpet på ca 500 billigere.

 

Har lest alle poster hittill, og forstått at du er skuffet Pricks. Du ville ha billig moro som Nintendo lovte, men hvis du har lest alle svarene du har fått så forstår du at det er litt urealistisk at Nintendo vil være så generøs å selge den noe billigere.

 

Enkel økonomi , tilbud og etterspørsel bestemmer prisen, og når så mange har lyst på den, og produksjonen av den ikke er komplett enda, sier det seg selv at den vil koste så mye. For å ikke snakke om julesalget... tror nok at den synker i pris ikke altfor mange måneder inn på 2007. For å være på den sikre siden kan man jo alltid vente med å kjøpe den til etter at man har prøvd den. Kanskje maskinen flopper, og da slipper man å bli skuffet nok en gang.

 

Men av de 3 spillkonsollene under jeg at Nintendo gjør det bra :) Og jeg tror nok de kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
mange som sier at de skulle ønske at Wii var 500 kr billigere,men ingen som nevner at det er GRATIS spill med på kjøpet. så slutt å whine så mye på prisen=)

6880174[/snapback]

 

Så sant så sant! Det er dessuten hele 5 spill i spillet!

 

Synes personlig at 2500kroner er helt greit for maskinen. Ikke for dyrt og ikke billig. Akkurat slik som jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar

Wii er spennende p.g.a. den nye kontrollmekanismen, men det må bli noe mer enn en gimmick. Det handler fortsatt om spillene og så langt er det bare Zelda som har overbevist meg om å kjøpe konsollen, og det kan også spilles på GC. Wii Sports, Wario Ware er for meg bare til for å vise fram kontrolleren og noe jeg kommer til å gå lei av ganske raskt.

 

Å si at X360 og PS3 ikke gir noe ny gameplay fordi de bare fokuserer på grafikk er for meg litt feil. Både Sony og MS satser stort på online og det er jo nytt for konsoll (selv om PS2/Xbox/DC introduserte det). Og spill som Test Drive: Unlimited er jo en nyskapning som vi ikke så på den forrige generasjonen med dets MMOR konsept. Dead Rising er et annet spill som helt klart er nyskapende.

 

Alt handler om spillene og det hjelper ikke om det er en revolusjonerende kontroll hvis ikke spillene er like bra. Og fram til jeg har spilt litt Wii kan jeg ikke si at jeg er 100% overbevist. Det er jo først nå de senere årene at Nintendo har gjort noe med måten vi spiller på med touch screen på DS og Wii kontrolleren. De har jo prøvd det tidligere med Power Glove og Virtual Boy, men det misslykkes helt. Fram til og med GameCube har de gjort det samme som alle andre i forhold til spillmekanismene og bare satset på forbedret grafikk mellom generasjonene. At spillene har vært spesielle har ikke hatt noe med maskinvaren å gjøre. Og det gjelder i mine øyne fortsatt selv om kontrolleren er spesiell. Jeg vil ikke bry meg med å vifte rundt med Wii kontrolleren hvis historien, karakterene og det audiovisuelle ikke gir meg noe. Sports og partyspillene blir jo spesielle, men det har jeg en følelese at man går lei ganske kjapt.

Lenke til kommentar
mange som sier at de skulle ønske at Wii var 500 kr billigere,men ingen som nevner at det er GRATIS spill med på kjøpet. så slutt å whine så mye på prisen=)

6880174[/snapback]

 

Så sant så sant! Det er dessuten hele 5 spill i spillet!

 

Synes personlig at 2500kroner er helt greit for maskinen. Ikke for dyrt og ikke billig. Akkurat slik som jeg hadde forventet.

6880322[/snapback]

 

 

 

kjempe gøy å betale 500 kr ekstra for folk som HATER sport da

Lenke til kommentar
mange som sier at de skulle ønske at Wii var 500 kr billigere,men ingen som nevner at det er GRATIS spill med på kjøpet. så slutt å whine så mye på prisen=)

6880174[/snapback]

 

Så sant så sant! Det er dessuten hele 5 spill i spillet!

 

Synes personlig at 2500kroner er helt greit for maskinen. Ikke for dyrt og ikke billig. Akkurat slik som jeg hadde forventet.

6880322[/snapback]

 

 

 

kjempe gøy å betale 500 kr ekstra for folk som HATER sport da

6880620[/snapback]

 

Her liker man ikke sport selv,men når det er så fun som det er på wii,så kommer jeg til å kose meg med det.

 

Du kan godt kaste ditt eksemplar i søpla for min del. folk er så negativ til å betale 2500 for den teknologien Nintendo bruker.

 

Har du ikke lyst på Wii fordi den er så "dyr",så la vær å kjøp den.

Lenke til kommentar
Det er jo først nå de senere årene at Nintendo har gjort noe med måten vi spiller på med touch screen på DS og Wii kontrolleren.

Det er vel ikke helt riktig. Nintendo laget den første kontrolleren med "+", og så introduserte de rumbling og analog styring. Og "skulderknapper" og slikt da.

 

De har jo prøvd det tidligere med Power Glove og Virtual Boy, men det misslykkes helt.

Power Glove var det vel ikke Nintendo som sto bak, og Virtual Boy hadde ikke noe med kontrolleren å gjøre, men var et forsøk på "virtual reality", altså hva du ser.

 

Fram til og med GameCube har de gjort det samme som alle andre i forhold til spillmekanismene og bare satset på forbedret grafikk mellom generasjonene.

Da glemmer du rumbling, skulderknapper og analoge spaker.

 

At spillene har vært spesielle har ikke hatt noe med maskinvaren å gjøre. Og det gjelder i mine øyne fortsatt selv om kontrolleren er spesiell.

Måten du styrer på har i aller høyeste grad noe med hvor morsomt det er å spille å gjøre.

Lenke til kommentar
kjempe gøy å betale 500 kr ekstra for folk som HATER sport da

6880620[/snapback]

Jeg hater kanskje ikke sport, men liker ikke sportspill. Wii Sport derimot ser jeg virkelig fram til. Det er et perfekt spill for å demonstrere egenskapene til kontrollen. Man kan ikke direkte sammenligne Wii Sports med andre sportstitler. Foreslår at du prøver det om du skaffer deg Wii, før du eventuelt kaster det. :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
kjempe gøy å betale 500 kr ekstra for folk som HATER sport da

6880620[/snapback]

Jeg hater kanskje ikke sport, men liker ikke sportspill. Wii Sport derimot ser jeg virkelig fram til. Det er et perfekt spill for å demonstrere egenskapene til kontrollen. Man kan ikke direkte sammenligne Wii Sports med andre sportstitler. Foreslår at du prøver det om du skaffer deg Wii, før du eventuelt kaster det. :)

6880957[/snapback]

 

 

 

snakket ikke om meg selv for å si det sånn :roll:

 

 

Wii sport spillene ville helt sikkert solgt like bra alene, og 500 kr billigere ville gjort maskinen mer attraktiv for folk som kanskje heller ville kjøpt en Wii + Call of duty 3 eller noe

Lenke til kommentar
Wii sport spillene ville helt sikkert solgt like bra alene, og 500 kr billigere ville gjort maskinen mer attraktiv for folk som kanskje heller ville kjøpt en Wii + Call of duty 3 eller noe

6881009[/snapback]

Det er jeg ikke så sikker på, så grafikk-fokusert folk er i dag. Tror mange ville ha hatt sine tvil om å skaffet dette spillet om det stod i hyllene sammen med de andre spillene.

 

En annen ting er at når "vanlige folk" skaffer seg den så har de noe å lære seg opp i. Eller noe å tilby alle i familien om du kjøper et spill som bare er rettet mot deg. Må såklart bla opp en del for flere kontrollere.

 

Ser selv veldig fram til å teste dette med familien min i julen. :)

Lenke til kommentar
Wii sport spillene ville helt sikkert solgt like bra alene, og 500 kr billigere ville gjort maskinen mer attraktiv for folk som kanskje heller ville kjøpt en Wii + Call of duty 3 eller noe

6881009[/snapback]

Det er jeg ikke så sikker på, så grafikk-fokusert folk er i dag. Tror mange ville ha hatt sine tvil om å skaffet dette spillet om det stod i hyllene sammen med de andre spillene.

 

En annen ting er at når "vanlige folk" skaffer seg den så har de noe å lære seg opp i. Eller noe å tilby alle i familien om du kjøper et spill som bare er rettet mot deg. Må såklart bla opp en del for flere kontrollere.

 

Ser selv veldig fram til å teste dette med familien min i julen. :)

6881065[/snapback]

 

Call of duty 3 var vel kanskje et dårlig eksempel, tror Red Steel hadde gjort det bra med en Wii bundle + Wii spors bundle i tillegg

Lenke til kommentar
Wii sport spillene ville helt sikkert solgt like bra alene, og 500 kr billigere ville gjort maskinen mer attraktiv for folk som kanskje heller ville kjøpt en Wii + Call of duty 3 eller noe

6881009[/snapback]

Det er jeg ikke så sikker på, så grafikk-fokusert folk er i dag. Tror mange ville ha hatt sine tvil om å skaffet dette spillet om det stod i hyllene sammen med de andre spillene.

 

En annen ting er at når "vanlige folk" skaffer seg den så har de noe å lære seg opp i. Eller noe å tilby alle i familien om du kjøper et spill som bare er rettet mot deg. Må såklart bla opp en del for flere kontrollere.

 

Ser selv veldig fram til å teste dette med familien min i julen. :)

6881065[/snapback]

 

Enig med deg. Det er ingen tvil om at mange av de nintendo-produserte spillene sikter seg inn mot et svært bredt marked, alt fra barn til voksne og til og med de eldre. Litt av poenget med Wii skulle jo være at alle skulle kunne sette seg ned med den og spille. Jeg er glad for at dette spillet følger med, det ser ut som Wii sports kan underholde både lillejenta på 7år her hjemme, i tillegg til meg og fruen. Skal bli gøy å spille et spill med hun lille som ikke er et dedikert barnespill for en gangs skyld, hvis dere forstår hva jeg mener. Så for min del blir det et innkjøp av Wii til jul for hele familien, mens PS3'en i mars mer vil være forbeholdt meg tror jeg. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
kjempe gøy å betale 500 kr ekstra for folk som HATER sport da

6880620[/snapback]

Jeg hater kanskje ikke sport, men liker ikke sportspill. Wii Sport derimot ser jeg virkelig fram til. Det er et perfekt spill for å demonstrere egenskapene til kontrollen. Man kan ikke direkte sammenligne Wii Sports med andre sportstitler. Foreslår at du prøver det om du skaffer deg Wii, før du eventuelt kaster det. :)

6880957[/snapback]

 

 

 

snakket ikke om meg selv for å si det sånn :roll:

 

 

Wii sport spillene ville helt sikkert solgt like bra alene, og 500 kr billigere ville gjort maskinen mer attraktiv for folk som kanskje heller ville kjøpt en Wii + Call of duty 3 eller noe

6881009[/snapback]

 

Tror du virkelig Nintendo har en kostnad på 500kr å legge Wii sports med i pakka?? Den er nok nærmere 10kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...