Gå til innhold

Den nye generasjonen konsoller: En skuffelse?

Pricks

Anbefalte innlegg

(sammenlign GT4, med f.eks. Mario Kart, eller Metroid Prime).

Det falt deg ikke inn når du la ved bildet av GT4 å legge ved ett av Mario Kart eller Metroid Prime også?

6901283[/snapback]

Ser ikke helt vitsen, men ok:

Mario Kart:

mario-kart-double-dash-2.jpg

GT4:

http://media.arstechnica.com/reviews/games...media/gt4-3.jpg

Black (PS2):

http://www.ixbt.com/consoles/images/black/09.jpg

Metroid Prime:

http://www.hsgamers.com/gamecube/screensho...troidprime1.jpg

Dette stopper neppe kjeften på Nintendo-fanboys som f.eks. Freke, Avanore, etc., men det føles godt å skrive sannheten. PS2 er i samme generasjon som GC, og XBOX, enten Nintendo-fanboyene aksepterer det eller ikke ...

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koffor er det så mye å bry seg om at PS2 var den svakeste? Den har jo flest spill for alle aldre og mye herlige partyspill,og gjør det klart best. Trudde det var det viktigste for guttene eg? :hmm:  Ikkje minst flotte salgstall.

6901342[/snapback]

Nei, teraflopper og gigahz og cell er nok mye viktigere enn det meste. Bare tallene er høye nok er det gøy ;)

Lenke til kommentar
Koffor er det så mye å bry seg om at PS2 var den svakeste? Den har jo flest spill for alle aldre og mye herlige partyspill,og gjør det klart best. Trudde det var det viktigste for guttene eg? :hmm:  Ikkje minst flotte salgstall.

6901342[/snapback]

Nei, teraflopper og gigahz og cell er nok mye viktigere enn det meste. Bare tallene er høye nok er det gøy ;)

6901401[/snapback]

Stakkars ungdom. :roll:

:!:

Lenke til kommentar

Det falt deg ikke inn når du la ved bildet av GT4 å legge ved ett av Mario Kart eller Metroid Prime også?

6901283[/snapback]

Bilder

Dette stopper neppe kjeften på Nintendo-fanboys som f.eks. Freke, Avanore, etc., men det føles godt å skrive sannheten. PS2 er i samme generasjon som GC, og XBOX, enten Nintendo-fanboyene aksepterer det eller ikke ...

6901349[/snapback]

Hallo? Du kan ikke sammenligne Mario Kart med GT4, det skjønner vel du også? Det er to vidt forskjellige spill.

Bildet du fant er fra Metroid Prime en, som er eldre enn Black. Ikke at det er særs relevant, da MP har forskjellig type grafikk fra standard FPS.

Lenke til kommentar

6901283[/snapback]

6901349[/snapback]

Hehe, du velger bilder med omhu.

Hvis du ser hva jeg quota fra deg først, så skjønner du vitsen.

Skjønner ikke helt hva du sikter til her. De mener da at GC-grafikken er bedre enn PS2?

Uansett, dere som argumenter for Wii med at maskinvare har lite å si, skyter dere selv i foten når dere sier at GC har bedre grafikk og maskinvare enn PS2.

Selv er jeg enig i at gameplay er langt viktigere enn maskinvare, og derfor skal jeg ha meg en Wii.

Gikk glipp av hele forrige generasjon, så nå gleder jeg meg.

Lenke til kommentar

6901283[/snapback]

Mario Kart:

GT4:

Black (PS2):

Metroid Prime:

6901349[/snapback]

Du kan da ikke sammenligne så forskjellige spill. Mario Kart har aldri prøvd å ha realistisk grafikk, heller ikke Metroid Prime. Det er som å si at GC er bedre enn PS2 pga. Metroid Prime ser bedre ut enn Buzz. Dessuten er bilspill den sjangeren det er enklest å oppnå "fotorealistisk" grafikk, siden utviklerne har veldig god kontroll på hva spillerne ser til enhver tid.

Rogue Squadron til gamecube var ihvertfall lenge det spillet i "forrige" generasjon som pushet flest polygoner, enda PS2 og Xbox på papiret kunne pushe mange ganger mer enn det Nintendo oppga i sine specs.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5...soncorridor.jpg

og for å følge eksempelet ditt :p PS2:

s38517hwxmk.jpg

Så har vi jo Resident Evil 4 da, som måtte nedgraderes for PS2. Her er en sammenligning av grafikken på de to, legg feks merke til polygonnivået rundt hjulene på bilen etc..

http://www.thehorrorisalive.com/forums/showthread.php?t=256

http://www.gameswelike.com/web/re/RE%20Comp.htm

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Hallo? Du kan ikke sammenligne Mario Kart med GT4, det skjønner vel du også? Det er to vidt forskjellige spill.

Grafikken på GT4 er bedre enn grafikken på Mario Kart, såpass er det mulig å se selv om spillene er forskjellige.

Bildet du fant er fra Metroid Prime en, som er eldre enn Black. Ikke at det er særs relevant, da MP har forskjellig type grafikk fra standard FPS.

6901468[/snapback]

Den eneste forskjellen jeg ser, er at MP er mer futuristisk. Den eneste visuelle fordelen MP2 har framfor Black, er at det bruker Bump Mapping, om Black hadde hatt dårligere grafikk, og færre objekter på skjermen, kunne prosessoren tatt seg av dette.

Fraværet av bump mapping på PS2-GPU-en, ble selvfølgelig kompensert med FSAA, som jeg ikke en gang har hørt om på GC.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Tok det beste bildet av Mario Kart som jeg fant.

Skjønner ikke helt hva du sikter til her. De mener da at GC-grafikken er bedre enn PS2?

I 95% av alle multiplattform-spill, var grafikken lik, det samme kan sies om XBOX. Emotion Engine-prosessoren, er mye sterkere enn Power PC-prosessoren ift. klokkefrekvens.

Uansett, dere som argumenter for Wii med at maskinvare har lite å si, skyter dere selv i foten når dere sier at GC har bedre grafikk og maskinvare enn PS2.

Wii er merkbart svakere enn XBOX 360 og PS3. PS2 var ikke merkbart svakere enn GC, og XBOX.

Selv er jeg enig i at gameplay er langt viktigere enn maskinvare, og derfor skal jeg ha meg en Wii.

Gikk glipp av hele forrige generasjon, så nå gleder jeg meg.

6901473[/snapback]

Selvfølgelig er gameplay viktigst, tech-demoer er kun interessante i 10 min. :)

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

I 95% av alle multiplattform-spill, var grafikken lik, det samme kan sies om XBOX. Emotion Engine-prosessoren, er mye sterkere enn Power PC-prosessoren ift. klokkefrekvens.

Wii er merkbart svakere enn XBOX 360 og PS3. PS2 var ikke merkbart svakere enn GC, og XBOX.

Men hva faen?

Endret av Gønn
Lenke til kommentar

6901473[/snapback]

Jeg ville da kost meg like mye med Metroid Prime selvom GC hadde vært svakere enn PS2. Det hadde like lite å si på forrige generasjon som på neste.

Lenke til kommentar

6901473[/snapback]

Jeg ville da kost meg like mye med Metroid Prime selvom GC hadde vært svakere enn PS2. Det hadde like lite å si på forrige generasjon som på neste.

6901589[/snapback]

Nettopp. Derfor er det teit å diskutere det.

Endret av Gønn
Lenke til kommentar

6901540[/snapback]

Men skjønner du ingenting? Poenget er ikke hvor bra bildet av Mario Kart du valgte er, men at du kan ikke sammenligne to konsoller ved å sammenligne to forskjellige spill! Mario Kart har ingen intensjoner om å se realistisk ut.

Det blir like idiotisk som Simpsons road rage sammenligningen min et par tråder opp.

Lenke til kommentar

6901540[/snapback]

Men skjønner du ingenting? Poenget er ikke hvor bra bildet av Mario Kart du valgte er, men at du kan ikke sammenligne to konsoller ved å sammenligne to forskjellige spill! Mario Kart har ingen intensjoner om å se realistisk ut.

Det blir like idiotisk som Simpsons road rage sammenligningen min et par tråder opp.

6901652[/snapback]

Forøvrig en strålende demonstrasjon på hvor mye bedre grafikk gc hadde hehe

Lenke til kommentar

At spillet er karikatert, betyr ikke at de må ha dårlig grafikk.

NFSU2 (GC):

0.jpg

GT4:

050315_car_L.jpg

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

6901671[/snapback]

At et spill følger en spesiell visuell stil betyr ikke at det er karikatert.

Lenke til kommentar

NFSU2 (GC):

GT4:

6901671[/snapback]

Ok... Siden du må ha det inn med teskje:

PS2:

minority-report-ps2-2.jpg

GC:

metroidprime1.jpg

Hva beviser dette?

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Det er helt i orden at du gang på gang på gang på gang (zzz zzz zzz) kommer med dine våsete påstander om at det man ser på skjermen fra en PS2 er like/nesten like bra som det man ser på skjermen fra en GC/Xbox. Problemet er jo bare at uansett hvor mange ganger du gjentar dette våset blir det ikke mer sant av den grunn. Hva du personlig synes er også totalt meningsløst.

Og jeg snakker nå spesifikt om hva som skjer på skjermen. Å vise forskjellige bilder av forskjellige spill, hvor bildene på ingen måte kan sammenlignes er i beste fall bortkastet tid, og i værste fall ren propaganda - og dette er jo noe Sony er historisk ekstremt gode til. Det vil si at med PS3 har de gått alt for langt, og endelig har store deler av spillverden også skjønt det. Killzone 2 faket til Sony på fjorårets E3 sier nok.

Still opp 100 PS2 mot 100 Xbox spill.

Velg ut 50 helt tilfeldige personer. Viser alle spillene på samme skjerm og spør de 50 personene hva som viser best bilde/grafikk/effekter etc.

Hvis du fortsatt påstår at resultatet vil være 50/50 eller 30/70 for den saks skyld i favør av Xbox, ja da er du Gud bedre ikke bare på jordet - du er i tillegg på helt feil jorde.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Det er helt i orden at du gang på gang på gang på gang (zzz zzz zzz) kommer med dine våsete påstander om at det man ser på skjermen fra en PS2 er like/nesten like bra som det man sewr på skjermen fra en GC/Xbox. Problemet er jo bare at uansett hvor mange ganger du gjentar dette våset blir det ikke mer sant av den grunn. Hva du personlig synes er også totalt meningsløst.

Still opp 100 PS2 mot 100 Xbox spill.

Velg ut 50 helt tilfeldige personer. Viser alle spillene på samme skjerm og spør de 50 personene hva som viser best bilde/grafikk/effekter etc.

Hvis du fortsatt påstår at resultatet vil være 50/50 eller 30/70 for den saks skyld i favør av Xbox, ja da er du Gud bedre ikke bare på jordet - du er i tillegg på helt feil jorde.

6901757[/snapback]

NFSU2 (PS2):

http://www.spieleflut.de/img/nfsu2-preview/2.jpg

NFSU2 (XBOX):

http://www.ntsc-uk.com/reviews/xbo/NFSU2/01.jpg

Black (PS2):

http://www.gamesarefun.com/games/ps2/black/02.jpg

Black (XBOX):

http://www.armchairempire.com/images/Revie...ack/black-4.jpg

Hitman 4 (PS2):

http://www.gamesradar.com/gb/images/mb/Gam...nshot_large.jpg

Hitman 4 (XBOX):

http://www.xbox365.com/gdb/images/EpAAVZVV...Money_2_500.jpg

The Godfather (PS2):

http://www.ixbt.com/news/games/_console/go...r_ships/l/1.jpg

The Godfather (XBOX):

http://www.eurogamer.net/assets/articles/a...bmp_jpgcopy.jpg

I alle spill som var godt nok optimalisert, så det helt likt ut, og XBOX' mikroskopiske overtak, var ikke lett å legge merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...