ATWindsor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Den konsollen som i mine øyne skuffer mest er Wii, den er knapt nok billigere enn en x360, og spillene er heller ikke billige. Det er en ganske høy pris for den maskinvaren. 6893318[/snapback] Nintendo sine spill skal generelt ligge $10 under andre neste generasjons konsoller. Zelda er unntaket da det er det dyreste spillet Nintendo har laget. EA vil også legge seg på denne grensen. Så mange spill på Wii vil bli billigere enn Xbox 360/PS3. 360 Core sier folk er billig, hvorfor bli Wii så dyr? Fordi den ikke kan vise like god grafikk som 360? Skjønner ikke helt hvorfor folk klager så mye på prisen. Du får en spillopplevelse som du ikke får på noen annen konsoll. Bare det burde være et godt argument for prisen. 6893383[/snapback] Hvorfor skal jeg betale masse til produsenten av en maskinvare fordi det er folk som lager bra produkter til den maskinvaren? (for enkelhetsskyld skiller jeg mellom spillprodusenten nintendo, og konsollprodusenten her). Det finnes masse bra spill til PC også, det betyr ikke at det er "riktig" å betale masse ekstra for en PC. Forøvrig kan det fint hende det kommer masse annerledes spill på andre konsoller også, og jo færre konsoller nintendo selger, jo mindre er sannsynligheten for at den fylles opp med disse gode spillene. Og en så høy pris kan ha negativ innvirkning på salget. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Forventet er kanskje feil ord, men jeg hadde håpt spillene skulle være billigere ja, konsollspill er allerede dyre sammenliknet med PC-spill. AtW 6893395[/snapback] PC-platformen er veldig stor, så prisen på spill kan presses mer ned. Hvorfor kan de ikke tilby billigere spill på "billig-konsollen" sin? De gjør det.... 6893412[/snapback] Konsoll-plattformen er vel enda større (i antall spill solgt) Men ikke "billigere nok", spillene koster fortsatt mye penger. AtW Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Hvorfor skal jeg betale masse til produsenten av en maskinvare fordi det er folk som lager bra produkter til den maskinvaren? (for enkelhetsskyld skiller jeg mellom spillprodusenten nintendo, og konsollprodusenten her). Det finnes masse bra spill til PC også, det betyr ikke at det er "riktig" å betale masse ekstra for en PC. Forøvrig kan det fint hende det kommer masse annerledes spill på andre konsoller også, og jo færre konsoller nintendo selger, jo mindre er sannsynligheten for at den fylles opp med disse gode spillene. Og en så høy pris kan ha negativ innvirkning på salget AtW 6893427[/snapback] Du skaffer deg platformen fordi den har spill du er interessert i. Du blir ikke tvunget til å skaffe deg noe som ikke tilbyr det du ikke vil ha. Frister ikke Wii, så for all del ikke skaff deg den. Valget er VELDIG enkelt. Endret 19. september 2006 av TCi Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nå betales det vel heller ingen lisens til plattformeier på pcspill heller. Spillprodusenter som lager spill til Xbox, Playstation og gamecube må betale lisens til Sony, MS og Nintendo for spillene de slipper på konsollene, det må de ikke på pc. Siddis: Om du synes Xbox er fjortiss maskinen får være opp til deg, men heller ikke kom å klag når Gamecube blir dratt frem som barnemaskinen da. Selv har jeg inntrykk av at Xbox eies av eldre personer med litt kunnskap om mediacenter funskjoner osv. Så jeg tror rett og slett det kommer av hva slags sort personer du kjenner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hvorfor skal jeg betale masse til produsenten av en maskinvare fordi det er folk som lager bra produkter til den maskinvaren? (for enkelhetsskyld skiller jeg mellom spillprodusenten nintendo, og konsollprodusenten her). Det finnes masse bra spill til PC også, det betyr ikke at det er "riktig" å betale masse ekstra for en PC. Forøvrig kan det fint hende det kommer masse annerledes spill på andre konsoller også, og jo færre konsoller nintendo selger, jo mindre er sannsynligheten for at den fylles opp med disse gode spillene. Og en så høy pris kan ha negativ innvirkning på salget AtW 6893427[/snapback] Du skaffer deg platformen fordi den har spill du er interessert i. Du blir ikke tvunget til å skaffe deg noe som ikke tilbyr det du ikke vil ha. Frister ikke Wii, så for all del ikke skaff deg den. Valget er VELDIG enkelt. 6893451[/snapback] Det er vel ingen her som har betvilt at folk kan kjøpe den konsollen man ønsker. Diskusjonen her er jo om hvorvidt den nye genrasjonen ser ut til å svare til forventningene. Jeg kjøper ihvertfall ikke en plattform utelukkende utifra spillenes kvalitet, prisen har jo også noe å si. AtW Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er vel ingen her som har betvilt at folk kan kjøpe den konsollen man ønsker. Diskusjonen her er jo om hvorvidt den nye genrasjonen ser ut til å svare til forventningene. Jeg kjøper ihvertfall ikke en plattform utelukkende utifra spillenes kvalitet, prisen har jo også noe å si. AtW 6893474[/snapback] Virker bare slik ut i fra det du skrev Prisen har såklart noe å si, selv har jeg en grense på maks 3000 for en konsoll. Hvilket jeg velger går etter hvilke spill den har. Men jeg ser ikke på Wii som en dyr konsoll fordi den ikke leverer klokkefrekvenser på lik linje som konkurrentene. Det er måten vi spiller på vi betaler for der, ikke bare maskinvaren. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 PC-platformen er veldig stor, så prisen på spill kan presses mer ned. PC-plattformen er ikke hva den en gang var. Hver konsoll som noen gang har holdt følge med en PC, har vært en spiker i kista til PC-spill-industrien De gjør det.... 6893412[/snapback] Det er snakk om maksimalt 10$, og man finner ikke parallax mapping, HDR, etc. på en Wii. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 PC-platformen er veldig stor, så prisen på spill kan presses mer ned. PC-plattformen er ikke hva den en gang var. Hver konsoll som noen gang har holdt følge med en PC, har vært en spiker i kista til PC-spill-industrien De gjør det.... 6893412[/snapback] Det er snakk om maksimalt 10$, og man finner ikke parallax mapping, HDR, etc. på en Wii. 6893634[/snapback] PC-platformen er en velkjent og enkel platform å lage spill for. Derfor er kostnadene lave for utviklingen. Spillenes verdi har ikke noe med teknologien i spillene å gjøre, det er snakk om underholdning. Uansett betaler du mindre for en grunn. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Som eg har sagt før så sliter gamle xbox med stor fjortiss faktor. Det er vell bare 1 spel på den konsollen som var verkeleg bra og det var Riddick! 6893329[/snapback] Riddick?! Sett i salgstall, så må jo det spillet som var virkelig bra på Xbox være Halo 2. Sett i nivået sentimentalitet her på forumet må det vel være Forza Motorsport som var virkelig bra. Personlig likte jeg Jade Empire veldig godt. Hva mener du egentlig med fortisfaktor? Du kan umulig mene at Xbox er for fjortisser, for de går for PS2 med singstar og buzz og gud vet hva. Eller mener du at Xbox er en fjortis? Kvisete, kranglevoren og kjip å ha i hus? I så fall er jeg svært uenig. Gamecube har veldig mange bra titler. Super Mario, Zelda, Resident Evil, Metroid Prime. Alle med passe god utfordring for oss som er litt voksne. 6893329[/snapback] Døh, dette deiser rett ned på personlige preferanser. Oss som er litt voksne setter også stor pris på en god del av Xbox-spillene og PS2-spillene også, for ikke å snakke om X360-spillene som har kommet nå som Dead Rising og Saint's Row (og GRAW, Oblivion, Burnout Revenge, ...) Men PS2 hadde jo dei aller beste spela som God of War, Singstar, Guitar Hero, Metal Gear osv. Om Xbox 360 skal slå PS3 så må dei ijallefall gjere noko med spela! Kor blir det av spel som kan konkurere med GC og PS2 sine aller beste? 6893329[/snapback] X360 har jo en del gode spill, i alle fall spill som har gitt meg like mye underholdning som God of War og MGS. Men i prinsippet er jeg enig, det er kvaliteten på spillene som vil selge konsollene. Og jeg håper det vil komme veldig gode spill på alle tre konsollene, noe som vil øke konkurransen dem imellom som igjen kommer oss til gode i form av enda bedre spill hvor prisen ikke eskalerer rett til værs. Til slutt synes jeg det er interessant at det største trollet (eller flamebaiteren om du vil) i denne tråden er en moderator. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 og man finner ikke parallax mapping, HDR, etc. på en Wii.6893634[/snapback] Og det bryr meg fordi...? PC-platformen er en velkjent og enkel platform å lage spill for. Derfor er kostnadene lave for utviklingen.6893671[/snapback] En annen faktor er vel også at piratkopiering er mye lettere på PC, så da må de sette ned prisen (fortere). Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 PC-platformen er veldig stor, så prisen på spill kan presses mer ned. PC-plattformen er ikke hva den en gang var. Hver konsoll som noen gang har holdt følge med en PC, har vært en spiker i kista til PC-spill-industrien De gjør det.... 6893412[/snapback] Det er snakk om maksimalt 10$, og man finner ikke parallax mapping, HDR, etc. på en Wii. 6893634[/snapback] PC-platformen er en velkjent og enkel platform å lage spill for. Derfor er kostnadene lave for utviklingen. Spillenes verdi har ikke noe med teknologien i spillene å gjøre, det er snakk om underholdning. Uansett betaler du mindre for en grunn. 6893671[/snapback] Affeksjonsverdi og pris, er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Jeg velger å tro at IGNs kilder er farlig nær sannheten Når Nintendo selv sier at Wii er mye kraftigere, så sier det seg selv at IGN farer med vås. Den konsollen som i mine øyne skuffer mest er Wii, den er knapt nok billigere enn en x360, og spillene er heller ikke billige. Spillene blir vel $10 billigere enn for de andre konsollene, og selv om jeg er skuffet over at prisen ikke ble $200, så vet jeg at Nintendo akkurat klarer å "break even" på den prisen, og de kan ikke ta store tap slik Microsoft gjør med 360. Så det er litt rått parti akkurat det. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 På den andre sida ville vel aldri Nintendo ha sagt noko mindre enn at den var mykje kraftigare . Akkurat det med at Microsoft har råd til å selgje så billeg som dei gjer er mykje av grunnen til at eg meiner dei ikkje har noko å gjere i konsollbransjen. Altfor mykje pengar. Men det er ein annan diskusjon, som allereie har blitt debattert kraftig. Lat oss ikkje ta den her. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Er tildels enig med deg om Wii. Men eg ser egentleg ikkje vitsen med DVD-støtte. Kvem har ikkje en DVD-spelar heime? Og hvor har du det frå at du må betale for å surfe på nett med den? Endret 19. september 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Er tildels enig med deg om Wii. Men eg ser egentleg ikkje vitsen med DVD-støtte. Kvem har ikkje en DVD-spelar heime? Og hvor har du det frå at du må betale for å surfe på nett med den? 6896145[/snapback] At browseren vil koste penger ble annonsert i forrige uke. Usikker på om det er en engangssum eller månedligsum det er snakk om. Uansett er browseren gratis frem til juni 2007. Det hadde vært greit med DVD-støtte med tanke på hvor liten Wii er og hvor lett det ville vært å ta den med seg på hytta f.eks. Uansett er det ikke noe stort tap nei. Personlig bryr jeg meg ikke om det. Det er ikke derfor jeg kjøper Wii Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Uansett er browseren gratis frem til juni 2007. 6896196[/snapback] Opera er bare gratisk for japanske brukere. Det er en engangssum ja. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Er tildels enig med deg om Wii. Men eg ser egentleg ikkje vitsen med DVD-støtte. Kvem har ikkje en DVD-spelar heime? Og hvor har du det frå at du må betale for å surfe på nett med den? 6896145[/snapback] At browseren vil koste penger ble annonsert i forrige uke. Usikker på om det er en engangssum eller månedligsum det er snakk om. Uansett er browseren gratis frem til juni 2007. Det hadde vært greit med DVD-støtte med tanke på hvor liten Wii er og hvor lett det ville vært å ta den med seg på hytta f.eks. Uansett er det ikke noe stort tap nei. Personlig bryr jeg meg ikke om det. Det er ikke derfor jeg kjøper Wii 6896196[/snapback] Nei, du skal ikkje betale for å surfe på nettet. Det strider mot Nintendos filosofi. Opera-browseren koster nok nokon Wii-points, men eg er ganske sikker på at det er alt. Lenke til kommentar
freke Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 På den andre sida ville vel aldri Nintendo ha sagt noko mindre enn at den var mykje kraftigare . 6896121[/snapback] Nintendo har faktisk for vane å være rimelig konservativ når de oppgir kraften i maskinene sine. Husker sony skrøt av at ps2 kunne vise en 'gazillion' polygoner på en gang, mens nintendos tall var skremmende mye lavere. Forskjellen var naturligvis at tallet sony opererte med var høyst teoretisk (mye som deres infamous "shipped units"), mens tallet nintendo referete til var hva gc i praksis kunne vise. Og det er vel i dag et velkjent faktum at ps2 var den svakeste konsollen i forrige generasjon. Dette til tross for at de jo hadde så høye tall å vise til. Meg bekjent er vel rouge squadron på gc spillet som viste flest polygoner på en gang in action sist generasjon. Et launch spill vel og merke. Så når de sier at wii er mye kraftigere, så kan det fort være det er veldig mye sant i det. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg velger å tro at IGNs kilder er farlig nær sannheten Når Nintendo selv sier at Wii er mye kraftigere, så sier det seg selv at IGN farer med vås. 6896081[/snapback] Du er bra naiv, altså. Hvis jeg modder en gammel Texas Instruments kalkulator, med litt fancy materialer og en fet logo, og så påstår jeg at den er dobbelt så kraftig som PSP, er den det da? Markedssnakk, min venn... Ikke tro på alt de sier... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg velger å tro at IGNs kilder er farlig nær sannheten Når Nintendo selv sier at Wii er mye kraftigere, så sier det seg selv at IGN farer med vås. 6896081[/snapback] Du er bra naiv, altså. Det er vel heller du som er naiv, som tror på et hvilket som helst ubekreftet rykte som svever rundt på nettet. Hvis jeg modder en gammel Texas Instruments kalkulator, med litt fancy materialer og en fet logo, og så påstår jeg at den er dobbelt så kraftig som PSP, er den det da? Nei, men så er ikke du en bedrift som har som vane å "underdrive" når det gjelder kraft. Nå påstår Nintendo heller ikke at Wii er kraftigere enn PS3 eller 360. De har kun sagt at den er mye kraftigere enn GC, men har samtidig understreket at det ikke er grafikken som er det viktigste med Wii. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå