Pricks Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Endelig har vi informasjon om både spill og utgivsdato på de nye konsollene, Xbox 360, PlayStation 3 og Wii. Denne nye generasjonen konsoller skulle virkelig sprenge grensene, enten de hadde HD-grafikk eller kunne by på nye måter å styre spillene på. Men når jeg sitter her etter å ha hatt skyhøye forventninger til Wii etter å ha bestemt at min PS2 ikke skulle erstattes av "mellomløsningen" 360 eller den altfor dyre PS3, så må jeg si at jeg ikke har en god følelse. 360 har vært ute en stund nå, men det er ingenting som gir meg lyst til å kjøpe den. Grafikken er bedre enn forrige generasjon, men jeg synes liksom ikke den har levert som forventet. Etter tidlige bilder som "blew your mind", viste det seg at spillene ikke ble så pene som man skulle tro. Ordet jeg har for 360 er "uinspirerende". PS3 har samme problem - spillene så for et år siden ut til å bli helt vanvittig bra grafikk på, men etter hvert som vi nærmer oss release, så kommer det oppdaterte screenshots som på ingen måte slår luften ut av en som det vi så tidligere. I tillegg er maskinen ekstremt dyr, og Sony bruker den som brekkstang for å tvinge Blu-Ray på oss. Ordet for PS3 er "overhypet". Så var det Wii da. Den skulle gi oss noe helt nytt. Den skulle ha grei grafikk, men det var ikke poenget. Den skulle være billig og tilby oss en ny måte å spille på. Men så koster den 250 dollar der de fleste nok hadde forventet seg 200, og i tillegg må man betale selv for å surfe rundt på nettet med den! Denne "multispillermaskinen" kommer også bare med ett sett kontrollere, hvilket betyr at man i utgangspunktet blir stående alene og spille spillet som følger med. Hva er poenget? Og i tillegg må man ut med 60 dollar for et nytt sett kontrollere! Helt utrolig. Det virker som Nintendo skal melke folk så best de kan. Og ikke minst dropper de DVD-støtte helt, samtidig som det viser seg at Wii kanskje ikke blir sonefri likevel. Hvem var det som fant på å fjerne DVD-støtte helt? Maskinen har jo til og med fjernkontroll! For meg virker denne generasjonen som en stor skuffelse. Forventingene til Wii var skyhøye, men på en uke har Nintendo klart å skyte seg i foten nesten like mye som Sony har gjennom et par år. Ordet for Wii er "melkeku". Kanskje jeg får ta til takke med min gamle PlayStation 2, og håpe at God of War 2 gir meg noe å spille på i tiden fremover... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? Endret 16. september 2006 av TCi Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det at man må betale ekstra for flere kontrollere er noe man har gjort siden tidenes morgen så skjønner ikke hvorfor du bare bruker det mot Nintendo. Og det at den ikke spiller DVD er ikke akkurat negativt. Fins nok av dvd spillere i verden. Og ingen andre konsoller er sonefrie heller. Bare spilla som er det hvis utgiveren føler for det. Nintendo holdt også det dem lovte. Det er den billigste konsollen. (ja 360 core er billigere men sleng på et minne kort og trådløs kontroller så er prisen lik.) Og Opera er gratis på euro versjonen hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
ulven82 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Pricks: HAHAHAHA... du er ikke helt god du=) Liker du ikke noen av de,så hold deg unna. og med den prisen nintendo tar for sin wii når de bruker den teknologien,så er det ikke så dyrt,spør du meg. Se på prisen på ps3 du. tenk på hvor mange spill og kontrollere du får for samme prisen som en ps3;) 360 og ps3 har en fin grafikk. Ps3 lovte oss JIHAAA grafikk,men kjenner til sony,så det kom ikke til å skje. Wii lovte oss noe nytt,og noe nytt kom. Hvilken pris tror du Sony hadde tatt for en wii om det var de som laget den? tipper samme prisen som en ps3 jeg. New Gameplay,og det takker jeg Nintendo for. HAHAHAHAHAHAHA....jeg måtte bare le av deg igjen:) Endret 16. september 2006 av ulven82 Lenke til kommentar
PuppetMastern Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Endelig har vi informasjon om både spill og utgivsdato på de nye konsollene, Xbox 360, PlayStation 3 og Wii. Denne nye generasjonen konsoller skulle virkelig sprenge grensene, enten de hadde HD-grafikk eller kunne by på nye måter å styre spillene på. Men når jeg sitter her etter å ha hatt skyhøye forventninger til Wii etter å ha bestemt at min PS2 ikke skulle erstattes av "mellomløsningen" 360 eller den altfor dyre PS3, så må jeg si at jeg ikke har en god følelse. 360 har vært ute en stund nå, men det er ingenting som gir meg lyst til å kjøpe den. Grafikken er bedre enn forrige generasjon, men jeg synes liksom ikke den har levert som forventet. Etter tidlige bilder som "blew your mind", viste det seg at spillene ikke ble så pene som man skulle tro. Ordet jeg har for 360 er "uinspirerende". PS3 har samme problem - spillene så for et år siden ut til å bli helt vanvittig bra grafikk på, men etter hvert som vi nærmer oss release, så kommer det oppdaterte screenshots som på ingen måte slår luften ut av en som det vi så tidligere. I tillegg er maskinen ekstremt dyr, og Sony bruker den som brekkstang for å tvinge Blu-Ray på oss. Ordet for PS3 er "overhypet". Så var det Wii da. Den skulle gi oss noe helt nytt. Den skulle ha grei grafikk, men det var ikke poenget. Den skulle være billig og tilby oss en ny måte å spille på. Men så koster den 250 dollar der de fleste nok hadde forventet seg 200, og i tillegg må man betale selv for å surfe rundt på nettet med den! Denne "multispillermaskinen" kommer også bare med ett sett kontrollere, hvilket betyr at man i utgangspunktet blir stående alene og spille spillet som følger med. Hva er poenget? Og i tillegg må man ut med 60 dollar for et nytt sett kontrollere! Helt utrolig. Det virker som Nintendo skal melke folk så best de kan. Og ikke minst dropper de DVD-støtte helt, samtidig som det viser seg at Wii kanskje ikke blir sonefri likevel. Hvem var det som fant på å fjerne DVD-støtte helt? Maskinen har jo til og med fjernkontroll! For meg virker denne generasjonen som en stor skuffelse. Forventingene til Wii var skyhøye, men på en uke har Nintendo klart å skyte seg i foten nesten like mye som Sony har gjennom et par år. Ordet for Wii er "melkeku". Kanskje jeg får ta til takke med min gamle PlayStation 2, og håpe at God of War 2 gir meg noe å spille på i tiden fremover... 6875814[/snapback] Det er ingenting som frister deg på 360'en? Du har ikke tenkt tanken at det bare er du som er ekstremt kravstor? Eller muligens at du ikke brenner for spill som du engang gjorde? Uansett hva nå grunnen kan være...det er sluppet masse gode spill til 360'en, kanskje ingen spill som har vært noe ekstremt banebrytende innenfor sin sjanger da menmen...det er iallefall nok spill og glede seg over til den maskinen og det blir det helt sikkert på både Wii og PS3 i tillegg. Hvis det eneste man skal sitte og sutre over er at grafikken ikke lever opp til ens egne skyhøye krav, da er kanskje ikke spill rette tingen for deg lenger? Og når det kommer til prisene på konsoller generellt så er det vel ingen som tvinger deg til og gå til innkjøp av noe som helst? Mener du den er for dyr så er det jo strengt tatt bare og la være... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Når man har et marked med så stor konkuranse som dette og du, Pricks, synes at ingen levererer, da er det du som har urealistiske forventninger til konsoller generelt, men mest av alt gapet mellom generasjoner. Teknologien går ikke fortere fremover enn den gjør og hvis du vil ha et realistisk bilde på grafikkutvikling, og spillutviklig generelt, er det bare å se på PC-spill som blir utgitt i den nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Skjønner faktisk ikke hvordan folk som deg tenker . Jeg kjøpte min 360 for å spille for å spille halo 2 i litt bedre grafikk frem til Gears of War og Halo 3 kommer. For meg er det selvsagt at det er spillene som selger konsollen og jeg kjøper den konsollen med det/de spillene jeg vil ha. Skulle tro dette gjaldt for alle som kjøpte konsoll, men tydeligvis ikke . Dessuten synes jeg den grafikken jeg har sett i spill som Lost Planet, GRAW, Fight Night og Oblivion er bedre enn det jeg hadde forventet. Trenger jo pc til 10000kr for å gjenskape denne grafikken. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? 6875875[/snapback] PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? 6875875[/snapback] PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. 6876171[/snapback] Visste ikke at ps3 kan brenne dvd´er! Hva er det man kan brenne da? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? 6875875[/snapback] PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. 6876171[/snapback] Javel, og poenget var? Det er jo akkurat det TCi sier, at Nintendo har brukt penger på kontrollen og Sony på grafikk. Forøverig er det ikke sikkert at en komplett Wiikontroll vil koste mer enn en trådløs 360-kontroll. Siden når kunne PS3 ta opp og brenne forresten? Det har jeg aldri hørt noe om. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Hvis jeg legger godviljen til kan jeg til en viss grad forstå hva du mener Pricks. Rett på meg hvis jeg tar feil, men det er i bunn og grunn opphypingen og brutte løfter fra produsentene som gjør at du oppfatter de nye konsollene som en skuffelse, mer enn konsollene i seg selv, er det ikke? I så fall skjønner jeg forsåvidt poenget ditt, men dette er vel ikke noe nytt for denne generasjonen konsoller. Det er vel noen konsollgenerasjoner siden uttrykk som fotorealistisk, banebrytende, grafisk grensesprengende og innovativt ble uttalt i annenhver setning fra produsentene, slik som nå, uten at dette nødvendigvis har levd opp til forventningene de skapte. Når det gjelder pris på konsollene er det individuelt hva forskjellige mennesker føler er dyrt. Forskjellen mellom 2000 og 2500 kroner er for noen ingenting, mens det for andre kan avgjøre om maskinen er verdt kjøpet eller ikke. Prisen på PS3 har blitt debbatert så mange ganger på forumet at jeg får spysmak i munnen bare jeg nevner det. For min del spiller denne prisen null rolle, men jeg vet fra dine innlegg tidligere at det spiller en rolle for deg, og det er helt ok. Alt kommer an på prioriteringer, og der har vi alle forskjellige preferanser. Men over til innlegget ditt igjen, jeg ser poenget ditt i at markedsføringen gikk i retning av at konsollene skulle sprenge grenser, men det samme har vel vært tilfelle ved lanseringen av tidligere konsoller også. I realiteten har disse vært en naturlig videreføring av tidligere teknologi, og har resultert i kraftigere maskiner med noen nye funksjoner. Poenget mitt er at ingenting oppstår i et vakum, og at alt har en sammenheng her, og følger en naturlig utvikling. For at noe skal være grensesprengene i denne sammenhengen måtte det for brukeren føles som om utviklingen ikke hadde fulgt en naturlig kurve, men istedet hoppet over det du omtaler som mellomløsninger. Hvis vi så stiller tiden tilbake og tenker oss at PS3-maskinvaren hadde blitt lansert som den direkte etterfølgeren til PS1 for seks år siden ville dette ha fremstått som en genuin grensesprengende revolusjon. Istedet kom PS2 og representerte den naturlige utviklingen. Poenget mitt er at markedføringen til produsentene sørger for å skape idéen om noe grensesprengende i tråd med eksemplet mitt, men i praksis må vi forholde oss til dette på en mer realistisk måte. Hvis noe virker for utrolig til å være sant, er det jo gjerne det, uten at det dermed sagt blir dårlig. Konklusjonen min blir da at denne generasjonen nok ikke vil bli noen større eller mindre skuffelse sammenliknet med lanseringen av tidligere konsoller. Men det betyr ikke at det er noe galt i at du ønsker å kose deg med PS2'en din en stund til, det er tross alt en konsoll som fremdeles bringer mye glede til veldig mange mennesker. Endret 16. september 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 ... Det er ingenting som frister deg på 360'en? Du har ikke tenkt tanken at det bare er du som er ekstremt kravstor? Eller muligens at du ikke brenner for spill som du engang gjorde? Uansett hva nå grunnen kan være...det er sluppet masse gode spill til 360'en, kanskje ingen spill som har vært noe ekstremt banebrytende innenfor sin sjanger da menmen...det er iallefall nok spill og glede seg over til den maskinen og det blir det helt sikkert på både Wii og PS3 i tillegg. Og der nevner du vel kanskje rota til problemet til 360... ... PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. Problemet er alle oss som ikke er intressert i ett konsoll som tar opp filmer, "brenner" DVD-er, spiller av BR ogDVD... og som iallefall ikke bryr oss om innmaten er kraftigere enn X antall kyr... Enkelte av oss vil bare spille geniale spill... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 ... Det er ingenting som frister deg på 360'en? Du har ikke tenkt tanken at det bare er du som er ekstremt kravstor? Eller muligens at du ikke brenner for spill som du engang gjorde? Uansett hva nå grunnen kan være...det er sluppet masse gode spill til 360'en, kanskje ingen spill som har vært noe ekstremt banebrytende innenfor sin sjanger da menmen...det er iallefall nok spill og glede seg over til den maskinen og det blir det helt sikkert på både Wii og PS3 i tillegg. Og der nevner du vel kanskje rota til problemet til 360... ... PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. Problemet er alle oss som ikke er intressert i ett konsoll som tar opp filmer, "brenner" DVD-er, spiller av BR ogDVD... og som iallefall ikke bryr oss om innmaten er kraftigere enn X antall kyr... Enkelte av oss vil bare spille geniale spill... 6876264[/snapback] Derfor laget Nintendo er rimeligere konsoll som heter Wii. Er man ikke fornøyd med PS3, og 360, kan man alltid kjøpe XBOX, og PS2. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg skal ihvertfall ha meg en Wii. I dag så bruker jeg en PC til å spille mer seriøse og grafikk krevende spill og så har jeg en SEGA Dreamcast med Nintendo 8-bit emulator kjørende. Koser meg med gamle klassikere. Grafikken er ikke allverdens men spillopplevelsen er på topp. Til slutt er det spillene som bestemmer om historien vil se på disse nye konsollene som en skuffelse. Content is king! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? 6875875[/snapback] PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. 6876171[/snapback] Javel, og poenget var? Det er jo akkurat det TCi sier, at Nintendo har brukt penger på kontrollen og Sony på grafikk. Forøverig er det ikke sikkert at en komplett Wiikontroll vil koste mer enn en trådløs 360-kontroll. Siden når kunne PS3 ta opp og brenne forresten? Det har jeg aldri hørt noe om. 6876218[/snapback] http://www.t3.co.uk/news/247/games/playsta...c_and_record_tv Mener å ha lest at den også kan brenne DVD-plater. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 1. står ikke DVD/ CD brenner nevnt der med ett eneste ord. 2. artikkelen er fra feb/mars i år...litt gammel.. har vi hørt noe annet ang. dvd brenning på PS3 siden den gang? ikke jeg iallefall Alt i alt...ikke så troverdig kilde Lenke til kommentar
nacho Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Forskjellen er nå at Nintendo har brukt penger på kontrollen, mens MS og Sony har brukt det på "grafikk". Så hvorfor skal ikke Nintendo ta seg betalt godt for kontrollen og Sony/MS ta seg betalt for all teknologien bak grafikken? 6875875[/snapback] PS3 kan ta opp filmer, brenne DVD-er, spille av BR, og spille DVD-filmer. Alt dette er verdt et par tusen ekstra. Både XBOX 360, og PS3 har rå HW, begge har prosessorer på 3,2 GHz (PS3 har 8 kjerner), og en Power PC-prosessor på 3,2 GHz er også mye sterkere enn en Intell/AMD-prosessor på 3,2 GHz. 6876171[/snapback] Javel, og poenget var? Det er jo akkurat det TCi sier, at Nintendo har brukt penger på kontrollen og Sony på grafikk. Forøverig er det ikke sikkert at en komplett Wiikontroll vil koste mer enn en trådløs 360-kontroll. Siden når kunne PS3 ta opp og brenne forresten? Det har jeg aldri hørt noe om. 6876218[/snapback] http://www.t3.co.uk/news/247/games/playsta...c_and_record_tv Mener å ha lest at den også kan brenne DVD-plater. 6876340[/snapback] Jeg har ikke sett noen bekreftelse på det men det kan vel tenkes at det er til å brenne ut tv-programmer. Men det forutsetter jo at ps3 har en inngang som kan ta inn tv-signaler, enten digitale eller analoge. Og så vidt jeg kan se har ikke ps3 andre innganger enn usb. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Det er forsåvidt godt mulig at PS3 har mulighet til å ta opp programmer fra tv hvis man kobler den opp mot Sony's LocationFree: http://products.sel.sony.com/locationfreetv/flash.html Dette burde i teorien være fullt mulig med PS3's innebygde harddisk og trådløse nettverk. Og i og med at det er Sony som har produsert begge deler er det i mitt hode ikke utenkelig hvertfall. Bare en teori selvsagt, det gjenstår å se. Edit: Man burde altså ikke trenge en egen inngang for tv-signaler på PS3'en hvis man bruker denne metoden. Endret 16. september 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så med andre ord har du ikke gjort annet enn å falle i din egen hype-grav. Ikke mye vi kan gjøre med det. Prøv å ikke bite på alt PR-folket sier neste gang, og still med litt lavere forventninger. En ny gruppe konsoller handler om evolusjon, ikke revolusjon. Lenke til kommentar
Vortexsurfer1 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Skjønner faktisk ikke hvordan folk som deg tenker . Jeg kjøpte min 360 for å spille for å spille halo 2 i litt bedre grafikk frem til Gears of War og Halo 3 kommer. For meg er det selvsagt at det er spillene som selger konsollen og jeg kjøper den konsollen med det/de spillene jeg vil ha. Skulle tro dette gjaldt for alle som kjøpte konsoll, men tydeligvis ikke . Dessuten synes jeg den grafikken jeg har sett i spill som Lost Planet, GRAW, Fight Night og Oblivion er bedre enn det jeg hadde forventet. Trenger jo pc til 10000kr for å gjenskape denne grafikken. 6876014[/snapback] Blir Halo 2 grafikken bedre hvis du spiller på X360 ? I så fall må jeg stikke bort til en kamerat å låne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå