Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett bare faller ut

Anbefalte innlegg

jeg reinstallerte nettopp OS på nytt, men har kjempe problemer med å komme meg på nett.

er jeg heldig kan jeg være pålogget i ca 5 min.

av og til hjelper d hvis jeg bytter lan kabel, av og til ikke.

legger merke til at lan lampa på modemet blinker helt villt, og d gjør det orange lyset bak på pc der lan ledningen er tilkoblet også. (dette skjer kun om jeg har tilgang til internett, ellers er det helt dødt...bare lyser grønt)

noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg si det helt sikkert, men kan det hende at det du har problemer med er at LAN kortet ditt prøver å kjøre opp i 100Mbit, mens switch/router/modem kun takler 10Mbit? Bare et forslag, har opplevd noe lignende selv og da tok jeg bare manuell hastighet på LAN kortet til det som støttes av modemet og det funket.

Frankie

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg si det helt sikkert, men kan det hende at det du har problemer med er at LAN kortet ditt prøver å kjøre opp i 100Mbit, mens switch/router/modem kun takler 10Mbit? Bare et forslag, har opplevd noe lignende selv og da tok jeg bare manuell hastighet på LAN kortet til det som støttes av modemet og det funket.

Frankie

6875921[/snapback]

hmmm..har reinstallert OS og sånt før..og da har alt fungert fint...det er bare nå jeg har slitt sånn.

synes det er rart at internett ofte ikke fungerer når jeg restarter etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...