knopflerbruce Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Satt i nytt grafikkort i dag, men får ikke opp skjermbilde i det hele tatt. (vet dette ligner litt på andre tråder, men ingen som har funnet noen "fasit" sålangt. Noen ulikheter er det også.) Alle vifter går rundt (inkludert den på skjermkort, kan høres godt da dette er et 7900gt-kort :!: ), men musa og tastaturet reagerer ikke. DVD-romen funker, jeg kan sette inn cder osv om man vil det. Kommer ingen pipelyder fra maskina (tror ikke det gjorde det i utgangspunktet heller). Jeg er litt nysgjerrig på hva som skjer hvis CPUen ikke funker. Ingen grunn til å tro at det er den, men kan jo alltids eliminere den i det minste. Finnes det noen "tester" for å finne ut om det er psuen som er gåen (bortsett fra å teste med en annen)? Rammen tror jeg er OK. Kjørte memtest på den for en stund siden, i 10 timer, uten EN feil. Dessuten skal visst pcer pipe når den ikke virker. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Husket å koble strøm kabel til skjermkortet? Hvilken PSU har du? Mulig den blir for svak med det nye grafikkortet. Gå over alle kablene, mulig noen har løsnet når du byttet skjermkort. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Husket å koble strøm kabel til skjermkortet?Hvilken PSU har du? Mulig den blir for svak med det nye grafikkortet. Gå over alle kablene, mulig noen har løsnet når du byttet skjermkort. 6876375[/snapback] Har en RaidMax Power Viking RX-630. 630w ja. Den holdt med XFX sitt 7900gt, den eneste reelle forskjellen på det kortet og det nye er at det nye har 512mb ram (er Gainward sitt 512mb-7900gt-kort). Er 3 strømkontakter på HK, de skal være i orden. Riktignok er det en 4-pinskontakt som står i 8-pinskontakten som er på HK-et, men er ganske sikker på at det funket før også. PS: Grunnen til at jeg byttet skjermkort var at XFX-en hadde herpa spenningsregulator. Altså ingen frivillig oppgradering. Sier dette bare for at det høres litt fjernt ut å oppgradere fra 7900gt 256 til 7900gt 512. Vil ikke at folk skal tro jeg er gal heller Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 På et eller annet vis har nok cpuen blitt ødelagt, tror jeg. Testet en D-bracket (tror jeg det heter), med 4 led-lys som gir feilkode. Denne sa CPU. Kanskje jeg har montert den feil. Gud vet. Ingen pins er brukket, og det er ingen merker på den heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå