TormodK Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei, holder på å legge opp ett lite nettverk.. Nettverksledningen blir lagt lang golvet, og drar forbi noen stikkkontakter! kan 220volt`en forstyrre nettverket mitt? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Tja.. Det er mulig men meget lite sansynlig. Bare kable i vei du. Jeg har trukket opp en god del nettkabler over alt, også utendørs, og har adri opplevd noen form for forstyrrelser. Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvis det dreier seg om et nettverk med TP-kabel (ikke coax) skal det ikke være noen problemer, da tankegangen bak TP (Twisted Pair) er at alle lederne utsettes for samme mengde støy, slik at den utlignes. Slik er det i teorien - praksis kan være noe helt annet - men har dratt TP-kabler og 220 i samme rør mange ganger uten trøbbel. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har folk hjemme nå for å legge opp noen nye 16amp kurser, og jeg spurte om de kunne strekke en 12pars cat5 kabel sammen med de nye kablene. De sa at det ikke var problem med forstyrelser :smile: Nå får jeg ethernet uttak i alle rom :-> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå