enden Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg trenger råd om hvordan man best spiltter et vanlig antennesignal over coax til flere enn to kilder. Jeg har pr i dag Tv på litt for mange rom () og bruker tre T-stykker i serie for å splitte dette. Det fungerer greit med gamle uskarpe CRT-TV-er, men jeg merker et formidabelt kvalitetstap for hvert ledd jo lenger jeg kommer fra "veggen". Kobler jeg en LCD-TV rett i veggen er signalet krystallklart, men selv etter bare ett t-stykke merker jeg et tap i kvaliteten. Målet er å sette inn en MCE-PC, og denne er enda litt mer kresen enn TV-ene, så noe må gjøres. Finnes det en bedre måte å splitte coax en til mange? Jeg ser for meg en løsning med en splitter eller mer sannsynlig en forsterker med èn inngang og f.eks. fire utganger. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kramer Splitter 1:4 RF. Ikke akkurat billig, men er av veldig god kvalitet. Kan brukes som forsterker, men krever ekstra strømforsyning. Selve nettbutikken vet jeg ingenting om Diverse RF-splittere Billigere splittere uten forsterker. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Snakk om spenn i prisen En tusenlapp var grådig mye penger, så det spørs nok om jeg ikke tar en tur innom en TV-frorhandler og ser på noe billigere i første omgang. Jeg har faktisk aldri sett forterkere med mer enn èn utgang, så det er bra det finnes. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Det finnes slike små forsterkere som du kan koble på i mellom kablene for å booste signalet. Jeg har ingen erfaring med dette da jeg har digitalt bakkenett hjemme, men jeg tror det skal fungere rimelig bra. Ellers så kan få en montør til å ordne flere vegguttak, men det koster sikkert litt. Edit: Passer ikke denne bedre i Kultur>Video? Enden, feilpost Endret 16. september 2006 av Even. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Kultur -> video antok jeg at var for innhold, ikke teknisk Flere veggbokser klarer jeg fint å sette opp selv, men jeg har rett og slett ikke plass til flere - derfor trenger jeg en ekstern løsning. Du kan si det sånn at det er remelig fullt bak stereobenken min med alt av audiovisuelt utstyr samt en del nettverk koblet til Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kultur -> video antok jeg at var for innhold, ikke teknisk Flere veggbokser klarer jeg fint å sette opp selv, men jeg har rett og slett ikke plass til flere - derfor trenger jeg en ekstern løsning. Du kan si det sånn at det er remelig fullt bak stereobenken min med alt av audiovisuelt utstyr samt en del nettverk koblet til 6877481[/snapback] Det er vel det da Du kan jo prøve coax-kabel av høyere kvalitet. Jeg vet at både Monster og ProfiQ har bra kabler. Ellers finnes det antenneforsterkere som ikke koster tusen kroner, slik som denne. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Kablene er ikke problemet. De har jeg laget selv Du kan si hva du vil om kabler av type Monster, men jeg må bare le når jeg ser folk bruker coax med gullkontakter på vanlige antennekabler Alle gir krystallklart bilde plugget direkte i veggen. Det er når jeg splitter signalet at det blir dårlig - enten pga dårlig kontakt eller kabellengde totalt. En vanlig en-til-en forsterker har jeg forsøkt, og det hjelper dessverre ikke. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 clasohlson er jo ikke så ille da. f.eks denne, med 4utganger: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A27+PM#q24687 300spenn Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 clasohlson er jo ikke så ille da.f.eks denne, med 4utganger: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A27+PM#q24687 300spenn 6889920[/snapback] Var faktisk og kjøpte den i dag Har ikke fått testet den enda, men håper det er nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå