souljah Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) NGT - lav hastighet fra utlandet denne helga i det siste så har jeg vært plaget med betydelige fall i hastighet fra utlandet, (har ngt adsl2+ 20k/1.2k linja som i praksis ikke yter bedre enn 8.3k/0.81k men jeg har lært meg å leve med det.. men når jeg tester linja mi ved hjelp av speedtest.nl så yter den ikke mer enn 295.8 KByte/sec nedhastighet og 41.3 KByte/sec i opphastighet og fra statene målt ved hjelp av dslreports.com yter ikke linja mer enn Your download speed : 1665 kbps or 208.1 KB/sec. Your upload speed : 734 kbps or 91.7 KB/sec. så det jeg lurer på er om det er andre enn meg som har tilsvarende problemer denne helga med nextgentel adsl2+, altså "normal hastighet" i norge, men veldig lav 70-80% lavere innhastighet fra utlandet.. (linja mi fungerte fint før helga...) Endret 16. september 2006 av souljah Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 I kollektivet så har vi den høyeste linjen til NGT, kan ikke si at vi har merket noe treghet i helgenl, men det har dettet ut noen ganger, det har det. Men jeg vet ikke om det er lokalt (ustabil kabel fra veggen til router) eller om det er utenfor huset. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg hadde dårlige hastigheter ifra utlandet på fredag, men i dag så makser jeg adsl2 linjen min ifra usa og asia igjen så problemet er ihvertfall fikset her.. Hvor i landet befinner du deg? - hsds Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kan være backbone systemet til NGT som går tregt har du ADSL gjennom en RSU kan det være at forbindelsene har blitt dårlig kan være at en radiolink har kommet litt ut av posisjon Lenke til kommentar
souljah Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 jeg bor i bergen, kjører alt kablet, enkelst mulig, telefonkontakt >>> router >>> pc vil nok tro at det må være et eller annet problem på ngt sin side av telefonkontakten regner nok med at det er ngt sin utenlandsforbindelse som sliter fint at du fikk farta opp igjen hsds, vanligvis så makser jeg ut linja mi fra usa, men nå er det orntli ustabilt, beveger meg mellom 200-500KB/sek (for det meste nærmest 200KB/sek) håper det stabiliserer seg om ikke så blir det vel til at jeg må ringe kundeservice på mandag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå