Gå til innhold

Filmer som burde vært spill

Anbefalte innlegg

Lurer mer på motsatt vei jeg.. Filmer av spill. Tenk en storfilm av Baldurs gate for eksempel :D

6878281[/snapback]

OMG, ikke en gang kom inn på tanken! Du kunne aldri i verden laget en film av Baldurs Gate, ever! Tanken er avskyelig. Tenk deg å håne et av tidenes beste spill på den måten! Det hadde blitt Dungeons & Dragons all over :no:

6880844[/snapback]

Det ble laget en D&D film og den ble en stor tragisk fiasko. Dessuten fikk jeg huepine av å se på den. Den het forresten D&D.

6883592[/snapback]

Hvis du ser lenger opp i min post så er det akkurat det jeg skriver, Dungeons & Dragons = D&D...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten å ha lest gjennom alle svar og i frykt for at noen allerede har skrevet dette så må jeg si Boondock saints!

Tror det hadde vært kult å løpe rundt å drepe mafia osv! :D

6898384[/snapback]

:thumbup: hadde vært konge- men hadde blitt vanskelig å beholde følelsen/stemmningen fra filmen... Hadde likt å kunne skutt han homopurken :tease:

Lenke til kommentar
Lurer mer på motsatt vei jeg.. Filmer av spill. Tenk en storfilm av Baldurs gate for eksempel :D

6878281[/snapback]

OMG, ikke en gang kom inn på tanken! Du kunne aldri i verden laget en film av Baldurs Gate, ever! Tanken er avskyelig. Tenk deg å håne et av tidenes beste spill på den måten! Det hadde blitt Dungeons & Dragons all over :no:

6880844[/snapback]

Det ble laget en D&D film og den ble en stor tragisk fiasko. Dessuten fikk jeg huepine av å se på den. Den het forresten D&D.

6883592[/snapback]

Film nr 2 var ikke såååå gærn..

Lenke til kommentar

Det er ikke mange filmer/serier som passer, men som andre også har nevnt tror jeg et adventure-spill basert på MacGyver kunne gjort seg kjempebra. Bruke det man har for hånden for å komme seg ut av kritiske situasjoner, samtidig som Maccern kommer med typiske onelinere hele tiden.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig det er på tide at AVP3 kommer snart! AVP og AVP2 var jo basert på Predator og Aliens filmene, og de spillene hadde jo stor suksess! AVP2 er hvertfall høyt oppe på min all-time-favorite-game liste. <3 :love:

Å få et AVP spill med like god grafikk som Crysis hadde vært sykt tøft^^ Alien som sikler i spillet sånn som på filmen...og mange mange mange aliens på skjermen samtidig mens man kanskje er en predator på toppen av en pyramide som må bestå manndomsprøven(hvis man skal ha noe av handlingen fra AVP the movie..). Jeg tror det har potensiale til å bli en hit - igjen.

Det som er kult med AVP2 - og kan bli kult med AVP3 - er jo at det i teorien blir 3 spill i ett.

Spiller du som menneske er kanskje mission å utforske den pyramiden, samt overleve, redde andre og utrydde aliens/slå predatorene.

Spiller du som Alien er mission kort sagt å drepe alt liv. Koselig^^

Spiller du som Predator kan mission være et eller annet med at du må gjennom en rekke utfordringer på en avsideliggendes planet(jorda!) for å få "the hunters mark", ellerno. Og der støter man jo på problemer: må utrydde aliens og de menneskene som er i veien..

Og alt dette med grom grafikk, fysikk, bedre kampsystem enn før osv...ÅH! Jeg får vel bare drømme videre....

Oi, tok litt av her.. sorry *ler* :blush::blush:

Lenke til kommentar
Vil ikke at filmer skal bli spill. Er 2 totalt forskjellige medier med forskjellige metoder for å fremlegge en historie. Synes ikke filmer passer som spill og visa versa.

6875247[/snapback]

Det kan være både og. Et eksempel på gode spill lagd utifra filmer er jo Star Wars: Knights Of The Old Republic 1 og 2:)

Selv er jeg nysgjerrig på hvordan The Lord of the Rings Online blir. Noen som er så heldige at de har fått testa det enda? :)

Lenke til kommentar
Det kan være både og. Et eksempel på gode spill lagd utifra filmer er jo Star Wars: Knights Of The Old Republic 1 og 2:)

6927111[/snapback]

I realiteten er jo ikke KOTOR 1 eller 2 basert på filmer, basert på Star Wars universet ja, men det blir jo noe helt annet. Spillene som var basert på SW-filmene derimot, OMG! Typisk eksempel på at filmer ikke burde bli spill eller omvendt.

Doom (grøss) :nei:

D&D1og2 (dobbelgrøss) :no:

I rest my case

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...