Gå til innhold

Forventet verdi, AMD Athlon 64 X2 4400+

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å selge min desktop pc da jeg nettopp har mottatt min nye XPS M170 bærbar.

Har følgende oppsett:

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

2MB,

MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX

Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

XED m/vifte

2 stk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

8MB 7200RPM NCQ

Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT

Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv

Kabinett m/350W Power, Uten kortleser

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling,

PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Creative SB Audigy SE , Bulk

PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, EAX2.0

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sølv

Floppydisk intern

Lisens på MS XP Pro SP2 norsk

Vurderer også å hive med min 2 mnd Viewsonic 3ms 19" LCD og en 300 GB Maxtor ekstern disk.

Kunne noen hjulpet meg på en pris på selve maskinen og en pris med skjerm og ekstern disk?

På forhånd takk.

Maskinen er 9 måneder gammel.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen er 9 måneder gammel.

mvh

Glenn

6875042[/snapback]

Hvis man priser delene dine etter dagens priser (gjorde det etter hukommelsen) så har disse en nyverdi i dag på ca. 10 - 12.000 alt etter hvor man handler. Jeg bruker da prisen på en X2 4600 i stedet for 4400 som man ikke får kjøpt i dag for 939 plattformen. Maskinen er brukt, så jeg vil tro at en realistisk pris er 6 - 8.000. Det kommer an på hvem du selger til. Skjermen kan du kanskje få 1.500 for. En ny VideoSeven 20" får man i dag for 2.000. Ekstern Maxtor 300Gb koster i dag 920 kroner, brukt ca. 5 - 600. Jeg ville beholdt skjerm og disk selv hvis jeg var deg. Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Enig med Fjodorgrim. Bruk den til noe annet du. Det ser ut som at enkelte på forumet skal selge gode maskiner bare for å selge dem liksom. Litt markeringsbehov.

PC`en er jo mer enn bra nok den da. Kanskje en liten tanke å bruke den som Server og ha en Laptop som desktop pc?

Men hvordan er det med Windows og sånn på den pc`en da?

Er det lovlig Windows lisens. Hvis det ikke er det, så ville jeg ikke tenkt på å selge den en gang.

Lenke til kommentar
Det er nok bare å forsøke som Mitjmannen sa, legg den inn for en litt høy pris på auksjon, og så ser du om noen vil ha den. Jeg har sett mye rart.

6879868[/snapback]

De prisene PCer selges for på QXL er jo direkte urealistiske, uetisk vil jeg nesten kalle det å presse prisen der.

Lenke til kommentar

Skal mye til før jeg synker så lavt å legger ut denne maskinen på QXL, har vært innom mye rart der, det samme gjelder elkjøp. Det finnes steder man unngår til enhver pris. QXL er en av dem. Da blir den nok stående inne i boden med de to andre "ubrukelige" maskinene, kan jo hende jeg får bruk for den en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Da blir den nok stående inne i boden med de to andre "ubrukelige" maskinene, kan jo hende jeg får bruk for den en gang i fremtiden.

6880583[/snapback]

Det høres ut som meg. Har totalt 14 komplette maskiner stående, alle generasjoner fra 80286 (fra 1986) og og fram til X2 4400 som er bygget denne måneden. Seks av dem er i daglig bruk mens resten er blitt hobby. Måtte innrede garasjen til å samle dem i. Jeg starter samtlige av og til bare for minnes hvordan det var for 20 år siden. Kan jo nevne at maskina fra 1986 den gang kostet 22.000. Det ble noe off topic dette, men jeg ble litt revet med.

Lenke til kommentar
Da blir den nok stående inne i boden med de to andre "ubrukelige" maskinene, kan jo hende jeg får bruk for den en gang i fremtiden.

6880583[/snapback]

Det høres ut som meg. Har totalt 14 komplette maskiner stående, alle generasjoner fra 80286 (fra 1986) og og fram til X2 4400 som er bygget denne måneden. Seks av dem er i daglig bruk mens resten er blitt hobby. Måtte innrede garasjen til å samle dem i. Jeg starter samtlige av og til bare for minnes hvordan det var for 20 år siden. Kan jo nevne at maskina fra 1986 den gang kostet 22.000. Det ble noe off topic dette, men jeg ble litt revet med.

6881190[/snapback]

Hehe. Bare gøy å høre :D :!: :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...