elverket Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Leica har endelig lansert en digital M-modell, M8. Dpreview har klådd litt på det, og skriver også litt generelt om rangefinderkameraer her: http://www.dpreview.com/news/0609/06091412...m8previewed.asp Skal det være et profesjonelt kamera på størrelse med et voksent lommekamera med utskiftbar optikk og verdens største og beste søker? Dessuten er dette uten tvil det vakreste digitalkameraet jeg har sett - uten konkurranse.. Skal ikke kjede dere med detaljene, men dette burde da være et aktuelt alternativ for ganske mange potensielle DSLR-kjøpere. Prisen kan synes stiv, men sånn har det jo alltid vært med Leica.. Mangelen på alternativer (foruten Epson R-D1) forsvarer nesten prisen, siden det er så ulikt alt annet på markedet. Ikke dermed sagt jeg er i nærheten av å ha råd, men jeg bør vel uansett sette alle kluter til for å få kjøpt et før jeg en eller annen gang blir gift...:-) Til slutt: jeg vet inderlig godt at dette ikke er snakk om et speilreflekskamera. Derimot mener jeg som sagt det angår endel potensielle kjøpere av spelreflekskameraer, samt jeg ikke fant noen annen kategori som passet bedre. Om det viser seg å være upassende likevel, oppfordrer jeg heller rette vedkommende til å flytte tråden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Å gud. Skulle ønske jeg vann i lotto i kveld. Da hadde den der blitt kjøpt med en gang Sammen med en 50mm 1.4, en 35mm 1.4 og en 85mm 2.0 Leica er rett og slett utrolig vakkert! Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jupp, og ikke er de bare vakre! - De tar meget gode bilder også Vet ikke hvordan Leica digitale kameraer er, men pappa har et Leica kamera som bruker vanlig film, og det tar veldig gode bilder! Hadde vært artig å fått klådd litt på dette kameraet... Edit; Noen leifer hadde kommet inn... Endret 16. september 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Designen ser bra ut og! Her er et bilde av baksiden, ser veldig bra ut dette! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Tråden flyttes til digiale kompaktkameraeri fra Speilrefleks (digitale) Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Det vakreste? Næh. Den klassiske sølvversjonen av dette kameraet var enda vakrere. Hvordan fungerer en rangefinder i bruk? Endret 16. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har bare én ting å si : Men har jeg råd til å kjøpe den? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har bare én ting å si : Men har jeg råd til å kjøpe den? 6876385[/snapback] Hvor mye koster et slikt et? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 30000 for hus. Objektiv fra 8000 og oppover. Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto. Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 30000 for hus. Objektiv fra 8000 og oppover. Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto. 6888472[/snapback] Jeg ville nok valgt noe videre enn 35mm som ditt videste objektiv, siden kameraet har 1.3crop blir 35mm en litt vid normal. 24mm, er en fin moderat vidvinkel på dette huset da den tilsvarer en 31mm, det er også den videste rammen i søkeren. Men mange spekulerer i om man kan bruke 21mm og hele rammen som søker. Fantastiskt kamera skulle gjerne få lekt meg litt med det. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 30000 for hus. Objektiv fra 8000 og oppover. Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto. 6888472[/snapback] Ifølge Lars Farnes AS som er Leicaimportør er veiledende pris på kamerahuset kr 29.623,- pluss mva, dvs kr 37.029,- ink mva. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 30000 for hus. Objektiv fra 8000 og oppover. Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto. 6888472[/snapback] Jeg ville nok valgt noe videre enn 35mm som ditt videste objektiv, siden kameraet har 1.3crop blir 35mm en litt vid normal. 24mm, er en fin moderat vidvinkel på dette huset da den tilsvarer en 31mm, det er også den videste rammen i søkeren. Men mange spekulerer i om man kan bruke 21mm og hele rammen som søker. Fantastiskt kamera skulle gjerne få lekt meg litt med det. 6888558[/snapback] Joa, men 35mm kunne stått på det analoge kamera. *sikle* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå