Gå til innhold

Endelig! Leica M8

Anbefalte innlegg

Leica har endelig lansert en digital M-modell, M8. Dpreview har klådd litt på det, og skriver også litt generelt om rangefinderkameraer her:

http://www.dpreview.com/news/0609/06091412...m8previewed.asp

Skal det være et profesjonelt kamera på størrelse med et voksent lommekamera med utskiftbar optikk og verdens største og beste søker?

Dessuten er dette uten tvil det vakreste digitalkameraet jeg har sett - uten konkurranse..

Skal ikke kjede dere med detaljene, men dette burde da være et aktuelt alternativ for ganske mange potensielle DSLR-kjøpere. Prisen kan synes stiv, men sånn har det jo alltid vært med Leica.. Mangelen på alternativer (foruten Epson R-D1)

forsvarer nesten prisen, siden det er så ulikt alt annet på markedet. Ikke dermed sagt jeg er i nærheten av å ha råd, men jeg bør vel uansett sette alle kluter til for å få kjøpt et før jeg en eller annen gang blir gift...:-)

Til slutt: jeg vet inderlig godt at dette ikke er snakk om et speilreflekskamera. Derimot mener jeg som sagt det angår endel potensielle kjøpere av spelreflekskameraer, samt jeg ikke fant noen annen kategori som passet bedre.

Om det viser seg å være upassende likevel, oppfordrer jeg heller rette vedkommende til å flytte tråden.

post-93200-1158417928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, og ikke er de bare vakre! - De tar meget gode bilder også :)

Vet ikke hvordan Leica digitale kameraer er, men pappa har et Leica kamera som bruker vanlig film, og det tar veldig gode bilder!

Hadde vært artig å fått klådd litt på dette kameraet...

Edit; Noen leifer hadde kommet inn...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
30000 for hus. Objektiv fra 8000 og oppover.

Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos :love: Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto.

6888472[/snapback]

Jeg ville nok valgt noe videre enn 35mm som ditt videste objektiv, siden kameraet har 1.3crop blir 35mm en litt vid normal. 24mm, er en fin moderat vidvinkel på dette huset da den tilsvarer en 31mm, det er også den videste rammen i søkeren. Men mange spekulerer i om man kan bruke 21mm og hele rammen som søker.

Fantastiskt kamera skulle gjerne få lekt meg litt med det.

Lenke til kommentar

Et system med 35mm, 50mm og 75mm summilux 1.4, sammen med en digital og en analog leica hadde vært kos :love: Men hadde kostet en 6sifret sum, så det får bli hvis jeg vinner en million i lotto.

6888472[/snapback]

Ifølge Lars Farnes AS som er Leicaimportør er veiledende pris på kamerahuset kr 29.623,- pluss mva, dvs kr 37.029,- ink mva.

Lenke til kommentar

6888472[/snapback]

Jeg ville nok valgt noe videre enn 35mm som ditt videste objektiv, siden kameraet har 1.3crop blir 35mm en litt vid normal. 24mm, er en fin moderat vidvinkel på dette huset da den tilsvarer en 31mm, det er også den videste rammen i søkeren. Men mange spekulerer i om man kan bruke 21mm og hele rammen som søker.

Fantastiskt kamera skulle gjerne få lekt meg litt med det.

6888558[/snapback]

Joa, men 35mm kunne stått på det analoge kamera.

*sikle*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...