bIsk0p Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Hei sann folkens. Jeg har nå gått lei av det store kabinettet mitt og lurer på om jeg skal selge begge maskinene mine. Begge er veldig uttaterte greier. Men jeg satser på å klare å hoste opp 6000,- for disse maskinene. Som topic sier, jeg tenker på å kjøpe shuttle. Men dette har jeg NULL peiling på. Jeg tenker å legge meg på prisnivået 6000-8000, kanskje bittelitt mer hvis det virkelig lønner seg. Jeg bruker maskinen min til å spille, surfe, laste ned (lovlig selvsagt:P), litt tekst og bildebehandling. HW'n jeg har nå, som jeg egentlig synes holder, er som følgende: HK: ASUS P4P800 SE CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz PSU: Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm Vifte, 2xSATA, ATX/EPS, 20/24pin RAM: Patriot 1 GB overclock mem DDR1 400MHz (2 stk) GPU: Gigabyte GeForce 6600 GT AGP "TurboForce" HDD: Maxtor DiamondMax 10 200 GB + Western Digital Caviar 60 GB(OS) + Samsung Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 8MB Noise Guard DVD: Philips DVDR16STK + LiteOn DVD 16x/48x Skjerm: Compaq S 9500 19'' Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer Version 3.0 og Logitech MX518 Høytalere: Creative Cambridge SoundWorks Speakers (4.1) + 4 stk høytalere fra Logitech Z-2200 2.1 Headsett: Koss Headset Ur 40 + Koss Headset PortaPro Kjøling: CPU: Scythe "Ninja" SCNJ-1000 RAM: Patriot Bladed aluminum heat spreader GPU: Heatpipe - Gigabyte GeForce 6600 GT AGP "TurboForce" Kabinett: SilenX iXtrema PRO - 120mm 11dBA (2 stk, ikke i bruk) Den andre maskinen min er relativt lik, bare med GF4 Ti4200 skjermkort og 2x GeIL 512MB minne + kjøler til en P4 2.0GHz. Denne er forresten ikke i bruk. Denne HW'en holder til mitt bruk, men jeg vet at det å kjøpe det nivået av HW nå, ville være bortkastet med penger (noe kjøp av ny pc og vil være da :/ ) Jeg har sett litt på shuttle kabinett osv, men forstår ikke såå veldig mye. Utseende av shuttelen er ikke så veldig viktig for min del. Bare den ikke er forstor. Jeg ønsker å få maskinen så stille så mulig, og håper på at jeg kan ta med Scythe "Ninja" SCNJ-1000 i det nye kabinettet (om jeg må skjære hull i siden eller på toppen, så er ikke det verdens undergang for min del) Maskinen står på rommet mitt atm, og jeg håper jeg kan ha den på om natten. I og med at jeg ikke har peiling, så har jeg sett litt på komplett sine bygge alternativer, og tenker at Komplett SFF AM2 eller Komplett SFF S775 kan være greie alternativer. Det jeg ser på S775, er at skjermkort utvalget ikke er så veldig stort, men dette er vel noe jeg kan kjøpe i separat(?). SFF S775 oppsettet blir seende slik ut: Vantec USB2 multikortleser 3.5" sort / Intel Pentium D 945 3.4GHz Socket PC Uten OS, White Box PC Support 3 år - Komplett sin egen support Shuttle SD36G5 Barebone, Sort, Intel Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Strømkabel PC m/Jord 2m Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Works 8.5 Norsk Cd medie + Coa MS Royalty Works 8.5 Bundle Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 Sony DVD-brenner DWQ120AEN IDE OEM Black MSI GeForce 7600GS 256MB DDR2, Garanti 3 år - Sende inn Kr: 8687.04,- SFF AM2 slik: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket AM2, Shuttle SN27P2 Barebone, Sort, nVidia PC Uten OS, White Box PC Support 3 år - Komplett sin egen support MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3, Corsair Value S. PC5300 DDR2 512MB Strømkabel PC m/Jord 2m Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Works 8.5 Norsk Cd medie + Coa MS Royalty Works 8.5 Bundle Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort Garanti 3 år - Sende inn Kr: 8413.61,- Hva gir mest for pengene? Noen som har ett bedre og billigere oppsett? Jeg setter stor pris på all hjelp her Mvh bIsk0p Endret 17. september 2006 av bIsk0p Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Får det billigere og litt bedre om du bygger selv. AMD 3200+ Shuttle SN27P2 Corsair 1GB 250GB Harddisk DVD Brenner 7600GT Pris: 8505,- +Frakt Å bruke scythe ninja blir vanskelig siden harddsiken(e) ligger opp mot lokket i shuttle maskinene og maskinen ville ikke sett så bra ut, etter det jeg har hørt er kjølingen på disse maskinene ganske bra så den høres mer ut som en stillegående laptop, montering er ikke så vanskelig som folk flest tror. Endret 16. september 2006 av T.J. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Får det billigere og litt bedre om du bygger selv. AMD 3200+ Shuttle SN27P2 Corsair 1GB 250GB Harddisk DVD Brenner 7600GT Pris: 8505,- +Frakt Å bruke scythe ninja blir vanskelig siden harddsiken(e) ligger opp mot lokket i shuttle maskinene og maskinen ville ikke sett så bra ut, etter det jeg har hørt er kjølingen på disse maskinene ganske bra så den høres mer ut som en stillegående laptop, montering er ikke så vanskelig som folk flest tror. 6876256[/snapback] Først av alt, takk for svar:) Setter veldig pris på innspill. Det at det er billigere å kjøpe fritt vet jeg er billigere, men i og med mitt nivå av kunskaper, så tok jeg utgangs punkt i komplett sin konfigurator. Jeg søkte litt på det kabinettet du forslo, men klarte ikke å finne noen bilder av innsiden på kabinettet. For jeg vet ikke helt om jeg forsto det du sa med harddisk osv. Harddisk og DVD-brenner kan taes vekk. Jeg har en 250GB liggende ubrukt.. selger maskinene mine med 40 og 60GB harddisker. Så sparer vel litt penger der. BTW, det er vel IDE utganger til dvd OG hd.. sant? Jeg ser at komplett har et relativt dårlig utvalg når det gjelder prossessor på AM2 soketen, jeg lurer på om jeg skal satse på en 3600+ heller evt 34.. føler 3200 er litt "dårlig" ser MPX har 3800+ til 919, er dette godt investerte penger? Ellers må jeg si at jeg liker forslaget ditt:) - Igjen takk. Mvh bIsk0p EDIT: Jeg la delene inn i prisguiden hos HW, 7312,- + frakt fra 3 forskjellige webshopper. 8145,- fra mamoz. Vil tro at frakten fra 3 shoppen ikke vil hviske ut mellomlegget her. Handlekurven Endret 16. september 2006 av bIsk0p Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Test av maskinen: Extremetech Før du tar ut harddisk og dvd braketene Før du tar ut braketene fra siden Monterings Guide Desverre støtter den kun en av typen IDE ata, men du kan med den du har fra før enkelt gjøre den om til en ekstern harddisk og ta den i bruk til annet. Endret 16. september 2006 av T.J. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Flyttet fra Kabinetter og modifikasjoner, til kjøp/salg Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Flyttet fra Kabinetter og modifikasjoner, til kjøp/salg Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) 6877133[/snapback] Vil nå si at denne tråden hørte like godt til i kabinett kategorien som kjøp og salg. Det var egentlig kun shuttle kabinett jeg lurte på, men spurte om alt jeg hadde på hjertet anyway.. Og emnetittelen kan jeg ikke si var så dårlig, jeg trengte hjelp til shuttle, så emnet var veldig logisk... men ok, tipper du bestemmer hva som er bra og dårlig her Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Vil nå si at denne tråden hørte like godt til i kabinett kategorien som kjøp og salg. Det var egentlig kun shuttle kabinett jeg lurte på, men spurte om alt jeg hadde på hjertet anyway.. Og emnetittelen kan jeg ikke si var så dårlig, jeg trengte hjelp til shuttle, så emnet var veldig logisk... men ok, tipper du bestemmer hva som er bra og dårlig her Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Test av maskinen: Extremetech (...) Monterings Guide Desverre støtter den kun en av typen IDE ata, men du kan med den du har fra før enkelt gjøre den om til en ekstern harddisk og ta den i bruk til annet. 6877078[/snapback] Jeg så igjennom den moteringsguiden din, men klarte ikke helt å skape meg ett bidle av hvordan dette ser ut. Iallefall ikke høyden fra HK til HDD rack. Sånt kan i værste fall moddes, eneste som ikke kan gjøres noe med, er DVD-spiller. Dem kan man ikke flytte på så mye man vill Jeg tenkte jeg kunne ha en 2.5" harddisk. Da vil jeg spare en del plass. Dette kan jeg godt bruke som et alternativ hvis dette gjør at ninajen min får plass Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
am3k Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. For øvrig kommenteres ikke moderering i tråd (som også nemnes i innlegget over). Det er heller ikke behov for å spamme tråden med samme innlegg, det er fult mulig å bruke knappen om en skulle komme på noe ekstra en vil legge til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg