Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan forwarde port80 til min maskin? [LØST]

Anbefalte innlegg

Router: Thomson SpeedTouch 546i

Leverandør: NextGenTel

Jeg har tilordnet HTTP Webserver på konfigurasjonssidene for routeren min. Jeg vil ha det slik at når man skriver ip-adressen min (skal bruke no-ip.com) i en nettleser, så kommer man direkte til min maskin på nettverket.

Noen som kan dette? Har lett etter informasjon på nettet med lite hell.

Endret av questra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakset fra NGT kundeservice:

For å legge inn NAT-oppføringer for Webserver og FTP server på din Thomson 516/546/585 router, gjør du følgende:

http server:

Åpne din nettleser.

I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.

Du får her tilgang til å gjøre endringer i oppsettet av ruteren din.

Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.

Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT-oppføring skal gå mot.

Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet

Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT-oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.

Her velger du først applikasjonstype i rullegardinsmenyen. Om du ønsker oppføring for HTTP server, velger du dette i menyen.

I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot.

Du kan på ny trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen.

Når dette er gjort, kan du lukke din nettleser.

Du går så på start - kjør. I dialogboksen skriver du telnet 10.0.0.1, og trykker ok.

Brukernavn/passord er Administrator/(blankt)

Her inne skal du skrive følgende kommandoer:

service system modify - Trykk Enter

http- Trykk Enter

disabled- Trykk Enter

80- Trykk Enter

save all- Trykk Enter

Du kan nå lukke vinduet.

Tilgang for Webserver skal da være aktivert på din ruter.

Ved oppføring av WEB server i Thomson ruter, vil man ikke lengre få tilgang til Web interface på denne ruteren. Evntuell senere nat-oppføringer som skal gjøres må da utføres via kommandolinje-mulighetene på denne.

Under ligger informasjon om hvordan du legger inn oppføringer på denne, og evnt sletter oppføringer. Ved sletting av oppføringen for web, vil du igjen få tilgang til ruteren via webinterface.

For å åpne porter via telnet gjør du følgende.

Start->kjør-> telnet 10.0.0.1

logger inn med "Administrator" som brukernavn og ikke passord, bare trykk enter.

For å legge inn porter skriver du følgende.

nat mapadd intf=TypeB_1 type=napt outside_addr=0.0.0.0 inside_addr=10.0.0.2 protocol=tcp outside_port=1434 inside_port=1434

Hvor 10.0.0.2 er IP adresse til maskin som trafikk skal sendes til, og outside_port=1434 inside_port=1434 er portnummerene som skal sendes videre.

For å slette oppføringer som er lagt inn skriver du først.

"nat maplist"

Du vil da få opp en kolonne med et indexnummer. Man finner da oppføringen som man ønsker å slette, og skriver

"nat mapdelete intf=TypeB_1 index=1"

Hvor index er nummeret på oppføringen du vil endre.

Du kan fjerne alle oppføringer og endringer gjort ved å resette din ruter.

Dette gjøres ved å sette en kulepenn inn i det lille hullet ved siden av strømforsyningen, og holde denne i ca 10 sekunder.

Ruter vil da bli resatt, og skal aktivere seg selv i løpet av noen minutter. Om ikke aktivering skjer av seg selv, kan denne manuelt aktiveres i henhold til instrukser i brukerveiledning.

FTP server:

Åpne din nettleser.

I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.

Du vil da komme inn på din Thomson ruter.

Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.

Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot.

Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet

Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.

Her velger du først applikasjonstype i rullegardinsmenyen. Om du ønsker oppføring for FTP server, velger du dette i menyen.

I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot.

Du kan ny trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen.

Når dette er gjort, kan du lukke din nettleser.

Du går så på start - kjør. I dialogboksen skriver du telnet 10.0.0.1, og trykker ok.

Brukernavn/passord er Administrator/(blankt)

Her inne skal du skrive følgende kommandoer:

service system modify - Trykk Enter

ftp- Trykk Enter

disabled- Trykk Enter

21- Trykk Enter

save all- Trykk Enter

Du kan nå lukke vinduet.

Tilgang for FTP server skal da være aktivert på din router.

Lenke til kommentar

Se der ja. De har endret litt på disse opplysningene siden sist jeg sjekket, så nå fikk jeg ingen feilmeldinger når jeg gjorde som beskrevet.

I natlisten ligger nå (sammen med mye annet):

minIP:80 -> 10.0.0.2:80

Dette virker jo helt riktig. Jeg har installert IIS og .Net fungerer helt fint lokalt. Jeg har lagt en fil med navn index.html i mappen c:\inetpub\wwwrot.

Men når jeg skriver ipen min i en nettleser nå, så står den bare og tenker i det uendelige. Ingen feilmeldinger eller error-sider.

Forslag til hva jeg må gjøre nå? Kan det ha noe med brannmur å gjøre?

Endret av questra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...