dan1el Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Som noen kanskje har fått med seg, så tok maskinen min kvelden. Tenkte kanskje at skulle spørre om hjelp her før jeg kjøpte nye deler. Etter alt å dømme, trenger jeg altså minne, cpu, skjermkort og hovedkort. Jeg har sett på... AMD 64 3800 til ca 1000 1GB minne til ca 1000 Hovedkort til ca 600 Radeon x1300 til 700 (komplett) Da er jeg oppe i ca 3300. Men spørsmålet er om jeg trenger ny strømforsyning også? Jeg har to harddisker og en DVD-brenner, alle IDE. Vil dette oppsettet fungere? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg har nettopp oppgradert med minne, skjermkort, hk og cpu... Her er mitt, alt er kjøpt brukt.. DFI lanparty sli dr kroner 700,- Amd 64 x2 4200+ kroner 1100,- Connect3d x800gto kroner 700,- OCZ 2x512 Dual Channel Platinum Ed. Rev.2 kroner 650,- Totalt 3150,- Er bare en ide, bruk bruktmarkedet. Eneste er at det tar litt lenger tid og man må lese seg litt opp på hw om hva som er bra og ikke bra. Særlig på minne og skjermkort kan du spare en del, mener minneprisen har økt noe den siste tiden, usikker på om det gjelder ddr minne og.. ***************' Kanskje spørre hva den skal brukes til og om den skal overklokkes.. Både skjermkort og cpu?! Og hvilken psu du har for øyeblikket? Endret 16. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har nettopp oppgradert med minne, skjermkort, hk og cpu...Her er mitt, alt er kjøpt brukt.. DFI lanparty sli dr kroner 700,- Amd 64 x2 4200+ kroner 1100,- Connect3d x800gto kroner 700,- OCZ 2x512 Dual Channel Platinum Ed. Rev.2 kroner 650,- Totalt 3150,- Er bare en ide, bruk bruktmarkedet. Eneste er at det tar litt lenger tid og man må lese seg litt opp på hw om hva som er bra og ikke bra. Særlig på minne og skjermkort kan du spare en del, mener minneprisen har økt noe den siste tiden, usikker på om det gjelder ddr minne og.. ***************' Kanskje spørre hva den skal brukes til og om den skal overklokkes.. Både skjermkort og cpu?! Og hvilken psu du har for øyeblikket? 6874647[/snapback] Hei. Har kikket på bruktmarkedet, og ser spesielt at man kan spare mye penger på skjermkort. Men å kjøpe alt seperat, vil også gi portokostnader. Tror jeg kanskje kjøper noe der, men resten i en nettbutikk. Maskinen skal ikke overklokkes i det hele tatt. PSUen har jeg ikke peiling på. Den er vel tre år gammel nå. Drev en AMD XP 2000+ i sin tid + GeForce 4200 Ti. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Da bør du kjøpe en ny psu.. Mest sannsynlig har du en som kun har 20 pin, samme som jeg har.. Må kjøpe meg en 20=>24 pin adapter kabel så det kan funke.. Men slik jeg har forstått det kan dette gå ut over overklokkingsegenskapene.. gjennom Amd har du i utgansgpunktet 2 sokler å velge mellom, 939 eller AM2, 939 er i utgangspunktet for ddr, mens am2 i utgangspunktet er for ddr2.. På enkelte hk kan du bruke både ddr og ddr2.. Men uansett ville jeg tru du ønsker å gå for 939 som kan bli litt billigere enn am2.. Minne og skjermkort er greit å handel på bruktmarkedet, særlig kvalitetsminne.. HK selges ganske billig gjennom butikk.. Når det kommer til cpu er det 2 det står om.. Amd 64 x2 som er dobbeltkjerne eller den noe billigere amd 64, husk å kjøpe San diego, den er visstnok den beste klokkeren av amd 64 enkeltkjerne.. ************ Og ja, trur ikke det er noen hk som har gått helt vekk fra å bruke IDE, så disse kan du fortsatt bruke.. Endret 16. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå