DementedAlbino Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 22:13, skrev b1zz:Been there, done that.Opptil flere ganger. Skjermkortet er problemet, men kan det ha noe med spesielle, særegne bios-instillinger for dette skjermkortet?Point of View GF4ti4200 128 XP. Om skjermkortet virket før du skiftet cpu så er det jo ikke noe gale i bios. Tror desverre ikke det er noe mer du kan gjøre enn å få deg ett nytt skjermkort. Hvorfor prøver du ikke bare skjermkortet i en annen maskin. Virker det der så vet du jo at det er noen innstillinger som er gale. Virker det ikke i en annen maskin heller så send det tilbake til butikken å håp på det beste. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har samme problem med dette kortet. :sad: Lenke til kommentar
Erra Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 En ting til jeg kom på...hører du tror det er skjermkortet, men dette er muligens verd å sjekke likevel... Tror du har en Jumper på HK som angir om CPU skal kjøre med 100 eller 133 Mhz mot minnet. Sjekk at denne nå står til 133, mulig du brukte 100 før med den gamle CPU'en..(tror TB 1400 kom med både 200/266 FSB, FSB blir Minnet x 2) Det skal egentlig funke greit å kjøre både 100/133 mot XP CPU'er, men man vet aldri..har vært ute for mye som skal funke, men likevel ikke gjør det.. Lenke til kommentar
b1zz Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 jokab : Samme problemet? Har du løst det? Forklar GJERNE nærmere hva ditt problem er, og hvordan det oppstod. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har vært utfor samme problemet med en maskin til en kompis av meg. 3 pip... Jeg fant ut at feilen var dårlig kontakt mellom skjermkort og hovedkort. Prøv følgende før du sender inn kortet: Sett i skjermkortet uten å sette i skruen. Press det ned mens du skrur på PCen. Virker det da? Hvis ikke kan du prøve å restarte og presse det oppover i stedet. Hvis det virker i en av stillingene nevnt over, så vil jeg anbefale at du renser kontaktpinnene på kortet og skrur det fast i den stillingen det virket for da har du desidert best kontakt. Hvis det jeg nevnte over ikke virker, har nok kortet ditt vandret heden. Vi får krysse fingrene da :wink: Sveinl. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 22:54, skrev b1zz:Samme problemet? Har du løst det? Forklar GJERNE nærmere hva ditt problem er, og hvordan det oppstod. I begynnelsen da jeg ville restarte maskin kom ikke bilde på skjermen så måtte jeg slå av strømmen før jeg kunne starte den igjen. Reset knapp hjalp ikke. Noen ganger fikk jeg også meldinger fra hovedkort -"System failed CPU error" (Asus har voice messages) Hovedkortet mitt VAR Asus A7V8X som tok kvelden for to uker siden og nå venter jeg for et nytt kort. Foreløpig er PoV GeForce4200XP i en annen maskin hvor den funker bra med MSI hovedkort og med samme minne som jeg brukte i A7V8X så er minne også utelukket som mulig årsak til problemet. Jeg tror ikke at det er skjermkort som er problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå