Axefjord Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Problem Kan ikke ping'e eller browse'e andre kan ikke se eller joine spill-servere Har prøvd Åpne for hamachi i norman brannmur Slå av Norman antivirus/brannmur Restart av windows Internett oppsett / Annet Internet - NTNU {trådløst} egen dell server m/winroute - switch - min pc bruker cisco vpn til å koble opp mot ntnu for å få internett, så kobler jeg opp hamachi. Wow og steam-spill funker fint utenom hamachi Er takknemlig for alle forslag, har virkelig satt meg fast her... tracert mot en kamerat på hamachi: >tracert 5.70.25.xxx Sporer rute til 5.70.25.xxx over maksimalt 30 hopp 1 * * * Forespørsel avbrutt. 2 * * * Forespørsel avbrutt. 3 * * * Forespørsel avbrutt. 4 * * * Forespørsel avbrutt. 5 * * * Forespørsel avbrutt. 6 * * * Forespørsel avbrutt. 7 * * * Forespørsel avbrutt. 8 * * * Forespørsel avbrutt. 9 * * * Forespørsel avbrutt. 10 * * * Forespørsel avbrutt. 11 * * * Forespørsel avbrutt. 12 * * * Forespørsel avbrutt. 13 * * * Forespørsel avbrutt. 14 * * * Forespørsel avbrutt. 15 * * * Forespørsel avbrutt. 16 * * * Forespørsel avbrutt. 17 * * * Forespørsel avbrutt. 18 * * * Forespørsel avbrutt. 19 * * * Forespørsel avbrutt. 20 * * * Forespørsel avbrutt. 21 * * * Forespørsel avbrutt. 22 * * * Forespørsel avbrutt. 23 * * * Forespørsel avbrutt. 24 * * * Forespørsel avbrutt. 25 * * * Forespørsel avbrutt. 26 * * * Forespørsel avbrutt. 27 * * * Forespørsel avbrutt. 28 * * * Forespørsel avbrutt. 29 * * * Forespørsel avbrutt. 30 * * * Forespørsel avbrutt. Søking fullført. Endret 16. september 2006 av blackninja Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Siden du er på NTNUs nett skal du vel ikke kunne det heller? Har ikke peiling på det nettet, men ville tro de har laget det slik at trådløse klienter ikke skal kunne se hverandre? De har vel også sperret for visse porter? De har de hvertfall på UIOs nett. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Har jo ikke noe problem på spilling over vpn, så skal jo ikke være noe problem med porter, eller? Stemmer at man ikke ser andres maskiner på ntnu sitt nett., men prøver jo ikke å se andres maskiner på ntnu sitt nett, men andre maskiner på et nett som jeg "joiner" gjennom hamachi. Hamachi kobler jo opp gjennom internetten, som igjen går igjennom cisco vpn-klient. Har en mistanke om at det kanskje er noe galt der, men kan svært lite om nettverk... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Etter litt feilsøking, fant jeg ut at synderen er Cisco VPN. Så... Er det noen måte å få hamachi til å virke over VPN? Setter mye pris på noen kommentarer på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå