Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GL veldig ustabil med dd-wrt

kln

Anbefalte innlegg

Jeg har en Linksys WRT54GL med dd-wrt v23 SP2, som jeg kjører som klient (med egen DHCP-server for maskinen bak).

Problemet mitt er at jeg må reboote i ett kjør for å komme inn på Linksysen.

Jeg har satt opp en watchdog som pinger hovedrouteren hver halvtime, og foretar en reboot hvis den ikke får kontakt, men selv dette er ikke nok.

Det rare er at så lenge PC'en bak Linksysen er på virker det som den er sånn noenlunde stabil, men så fort denne er slått av får den problemer.

Jeg har forøvrig skrudd opp senderstyrken til 50mW.

Jeg har også prøvd å endre "sensivity range" til 0

Noen som har noen tips for bedre stabilitet?

ketil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes veldig rart ut. Prøv å ta en fullstendig reset av routeren, og flash til DD-WRT SP2 igjen.

6874997[/snapback]

Det var forøvrig akkurat det samme problemet da jeg kjørte SP1.

Jeg har også funnet ut at forbindelsen dør selv om PCen bak står på (men ikke blir brukt). Det kan virke som det må være nettverkstrafikk for å holde Linksysen "i live".

Jeg bruker forøvrig mini-versjonen av dd-wrt. Burde jeg oppgradere til standardversjonen? Og er det i så fall nødvendig å sette Linksysen til factory defaults først?

ketil

Lenke til kommentar
Jeg opplevde med den ene av mine 3 routere, at den ene var enormt treig og ustabil.

Men den stabiliserte seg når jeg klokka den opp til 228mhz.

6875846[/snapback]

OK, jeg kan jo prøve det.

Ellers har jeg satt den tilbake til factory defaults, og installert standard-versjonen av dd-wrt, uten at det hjalp.

Etter å ha gjort litt tester ser det ut til at den fungerer greit så lenge det er nettverkstrafikk (lot den stå en lang stund med en nettradio på). Når PCen står på uten å bli brukt, så mister Linksysen kontakten med AP'et. Det holder med en halvtime, så er kontakten brutt, og jeg må reboote den for å gjenopprette kontakten.

ketil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...