Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppsett av d-link dgl-4300

Anbefalte innlegg

hei!

Mail fra internettleverandør:

Jeg har åpnet alle portene og tatt av brannmuren.

Desse innstillingene må settes manuelt på maskinen:

IP-adresse: 10.0.0.200

Subnet: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.1

DNS1: 10.0.0.1

lurte på hvordan jeg kan få disse instillingene med D-Link DGL-4300, om det lar seg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er routeren din som har fått denne IP'n. Modemrouteren fra internettleverandøren videresender nå alt til denne IP'n. Nå må du åpne videre de rette portene på D-Link'en for at PC'n din skal se torrent-informasjonen.

PC'n din får tildelt en IP fra D-Link'en, antar 192.168.0.100 mens du får kontakt med D-Link'en via adresse 192.168.0.1. Alt dette er på LAN siden og gjør ikke noe.

Modemrouteren fra internettleverandøren ser adressen 10.0.0.200 som er D-Link'ens IP på WAN-siden.

Det som gjenstår er som sagt å åpne de rette portene mot PC'n og det finner du informasjon om her: http://portforward.com/english/routers/por...L-4300index.htm

Her må du finne torrent-programmet du bruker og følge oppskriften.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
skal jeg endre noen andre instillinger!?
Ja.
  • Men først, hvilken IP-adresse har din PC fått (dette er din lokale IP og ingen kan finne din PC selv om du oppgir denne her).
  • Hvilken adresse skriver du for å få tilgang til D-Link'n, 192.168.0.1?
  • Hvilken internettleverandør har du?
  • Hvilket torrent-program er det du skal bruke?

Lenke til kommentar
skal jeg endre noen andre instillinger!?
Ja.

•  
  • Men først, hvilken IP-adresse har din PC fått (dette er din lokale IP og ingen kan finne din PC selv om du oppgir denne her).

• Hvilken adresse skriver du for å få tilgang til D-Link'n, 192.168.0.1?

• Hvilken internettleverandør har du?

• Hvilket torrent-program er det du skal bruke?

6879727[/snapback]

- Ip pcen min har fått: 192.168.0.103

- Adresse jeg jeg skriver for å få tilgang på d-linken: 192.168.0.1

- Har en lokal internettleverandør: Kband

- Skal bruke uTorrent

Lenke til kommentar

Skal vi se. ;)

Det første du må gjøre er å forsikre deg om at din PC får adressen 192.168.0.103 hver gang den starter opp. Antar at D-Link'n er satt opp med DHCP (Enable DHCP Server) under BASIC -> DHCP.

I samme bildet har du noe som heter "Add DHCP Reservation". Under "Select Machine" velger du din PC i nedtrekksmenyen og påser at det står 192.168.0.103 i feltet for IP Address. Lag ett navn i "Computer Name".

Velg Save og din maskin skal nå havne i DHCP "Reservations List". Velg "Save Settings" øverst på siden og du skal nå være sikret IP-adressen 192.168.0.103 inntil du fabrikk-resetter D-Link'n eller bytter nettverkskort i din PC. Reboot både D-Link'n og PC'n din for å verifisere at IP-adressen 192.168.0.103 er din.

Med referanse til: Port Forwarding for the D-Link DGL-4300 -> Utorrent

Nå starter du opp Utorrent og velger Options -> Preferences i menyen, deretter Network Options i venstre meny. I rubrikken for "Port Used for Incoming Connections" finner du hvilket port-nummer Utorrent bruker, noter dette. Fjern alle avkryssninger i dette vinduet, spesielt "Randomize....." og "Enable UPnP....". Velg OK og avslutt Utorrent.

Start opp D-Link-bildet igjen via 192.168.0.1 og velg Advanced i menyen. Klikk på Gaming i venstre meny. Gjør følgende:

• I "ADD GAME RULE" krysser du av for Enable.
  • I Name-feltet skriver du Utorrent
  • I IP Address-feltet skriver du 192.168.0.103
  • I både "TCP Ports to Open"- og i "UDP Ports to Open"-feltet skriver du inn det portnummeret du noterte fra Utorrent i sted.
  • Inbound Filter velger du Allow All
  • Schedule velger du Always
  • Klikk Save
  • Klikk Save Settings
  • Reboot D-Link-routeren

Mener og tror at dette skal fungere forutsatt at modemrouteren fra Kband er åpnet slik de sier de har gjort og at du har lagt inn de dataene du har fått tidligere i BASIC -> WAN -> WAN Mode : Static slik som jeg beskrev for deg i ett tidligere svar her i tråden.

Dette sjekker du at du har fått til med å velge STATUS -> DEVICE INFO i oppsettet av D-Link'n. Under WAN bør det nå stå:

- IP Address : 10.0.0.200

- Subnet Mask : 255.255.255.0

- Default Gateway : 10.0.0.1

- Primary DNS Server : 10.0.0.1

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...