erikstein Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hva er best som linux server? Hvilken distro? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvilken distro som er "best" tror jeg vil være vanskelig å si. For serverbruk ser alle de største gratisdistroene ganske like ut. Og det er flere typer servere. Skal den fungere som web-, mail-, fil-, database-, applikasjonsserver osv? Må nesten vurdere distroene opp mot behov. Det finnes distroer som ikke er gratis, som dekker mer spesielle behov. Når det er sagt, så har IDC estimert at RedHat har ca. 50% markedsandel. Bl.a. bruker Dell, IBM, Compaq og flere andre store selskaper RedHat i Linux-serverene som de selger. De har vel ikke alle valgt RedHat HELT uten grunn. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Personlig synes jeg Gentoo er best. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Heisann. Trustix Secure Linux, blir også brukt en del av IBM. Dette er en disto som her helt super som server disto. Den er basert på Red Hat, men er optimalisert for max sikkerhet. Du får både gratis og betal versjoner av Trustix. Det beste av alt er vel at den er norsk. . Http://www.trustix.com http://www.trustix.net Sånn ellers vil jeg bare si at, se etter hva du har av behov, og velg disto på gunnlag av dette. Du må regne med å gjøre litt google'ing og litt forskning. Det finnes nemlig ikke no fasit. mvh, Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Hmm...skal brukes som dhcp/mailserver/firewall etc, for et hjemmenettverk. Har også fått anbefalt trustix. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 men hva i allverden har dette med programmering å gjøre? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 men hva i allverden har dette med programmering å gjøre? Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 ikke noe, men det er det eneste om linux på dette forumet;) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 11:15, skrev FlaSch:ikke noe, men det er det eneste om linux på dette forumet;) Ehhh? Det finnes en generell Linux-kategori. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-10-31 18:28, skrev iceraven:Hmm...skal brukes som dhcp/mailserver/firewall etc, for et hjemmenettverk. Høres ut som Clarkconnect er distroen for deg :smile: Trustix er selvsagt også et godt alternativ, men Clarkconnect er lettere å sette opp og fungerer utmerket for hjemmenettverk. Har selv prøvd begge, CC er min favoritt når bruken er en liten server til hjemmenettverket :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå