Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nye høytalere foran

NorvegianDad

Anbefalte innlegg

Den ene høytaleren i bilen er sprengt foran,da jeg åpnet for å se på høytalerne så de rimelig jæ.. ut,så ut som noen filler rett og slett..

Tenkte derfor jeg skulle spandere noen nye på meg selv,men har ingen peiling på bilstereo.

først og fremst 2-veis,treveis? er det stor forskjell,hva er forskjellen?

Jeg tenkte på et par med diameter på 100-120 mm,med en 100-150w.

jeg har funnet noen som er veeldig billige,men lurer på om det er noe å samle på eller om det bare er skrap..

Dette var det første jeg fant:

Proson 4-tum

3-veis, 4 Ohm, 100 Watt, 100 mm, 100 mm

155,- +frakt

Sony XS-A1027

2-veis, 110 Watt, 100 mm, 100 mm

219,- +frakt

Er det verdt å kjøpe eller bør jeg gå litt opp i pris?trenger ikke noen sånne råne høytalere,bare sånn at jeg kan høre på litt høy musikk så jeg våkner om morgenen uten at det begynner å skurre..

Setter pris på svar,ideer og gode tips!!

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er absolut høyeste pris du er villig til å betale for høytalerene ?

For meg er råne høytalere akkurat det du linker til. Rånere har en lei tendens til å bruke mer på bass enn på det som er resten av musikken.

Dynabel har noen billige høytalere som jeg tror skal tjene deg godt å lenge.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg er i samme situasjon som trådstarter, og har sett nettopp på disse, Proson 4-tommers.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318024

Er Proson sånn rimelig greit? Jeg har Alpine head unit og høyttalere bak, og originale "WV" foran der den ene er sprengt. Jeg kjører bare på den innebygde forsterkeren i spilleren, vil jeg da merke noe særlig forskjell på å gå opp til f.eks. Alpine eller Focal?

Jeg er først og fremst opptatt av at lyden ikke skal "skjære i ørene" slik det gjør nå.

Lenke til kommentar

Har fått en PM fra jalla om at Proson bare var å kaste.

Tror derfor jeg går for noen Alpine 4-tommere som jeg kan kjøpe fra http://www.lowcostcaraudio.co.uk

De har to modeller som er aktuelle, nemlig Alpine SXE-1025S og Alpine SPE-1002

Prisen er henholdsvis 17,90 og 19,90 pund, og dermed godt under tollgrensa. Er det noen som har noen formening om hvilken jeg bør velge av disse to? Er de kanskje like billige i Norge, dersom vi tar frakt med i bildet?

mvh

Jon

Lenke til kommentar
først og fremst 2-veis,treveis? er det stor forskjell,hva er forskjellen?

6874246[/snapback]

Hvor stor forskjell det blir med 2-veis eller 3-veis har mye å si på installasjon (og selvsagt elementer). Du må normalt betale mer for et 3-veis av tilsvarende kvalitet som to-veis, så har du såpass lite penger å bruke på det, så kjøp et best mulig 2-veis.

En annen ting er at det er lettere å få et 2-veis til å spille fint enn et 3-veis sett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...