Gå til innhold

(løst) Problem med servicepack 2

peace2

Anbefalte innlegg

Jeg har Hp bærbar pc av typen "compac nx8220" (søk for info) .

Under installasjon av service pack 2 så går det helt fint til pc-en sjekker produktnøkkel ,og da fryser installasjons programmet seg!(jeg har prøvd mer en 6-7 ganger nå , men det er samme problem hver gang! :ermm: , win xp cd-en er orginal og skal fungere fint.. noen som vet hva feilen kan være?

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CD-en du har er den med eller uten SP1.

Jeg hadde en gang tilsvarende problem med en nedlastet SP2 som ble brent ut på CD. Løsningen min ble å installere pakken fra en USB-stick, dette fungerte og til og med mye kjappere. Hvorfor den ikke fungerte fra CD vet jeg ikke.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
CD-en du har er den med eller uten SP1.

Jeg hadde en gang tilsvarende problem med en nedlastet SP2 som ble brent ut på CD. Løsningen min ble å installere pakken fra en USB-stick, dette fungerte og til og med mye kjappere. Hvorfor den ikke fungerte fra CD vet jeg ikke.

6874083[/snapback]

jeg har win xp uten sp (så jeg har ikke sp1), sp2 installasjons fila ligger på harddisken min lokalt..

Endret av xox
Lenke til kommentar

Jeg tror du må ha inn SP1 først.

Uansett dersom du har original og registrert Windows kan du jo laste ned og installere fra Microsoft.

SP2 gjør div endringer på hele oppsettet, muligens derfor du har problemer siden SP2 ligger på HD.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
Jeg tror du må ha inn SP1 først.

Uansett dersom du har original og registrert Windows kan du jo laste ned og installere fra Microsoft.

SP2 gjør div endringer på hele oppsettet, muligens derfor du har problemer siden SP2 ligger på HD.

6874663[/snapback]

ok :) , skal laste ned sp1 nå , håper det hjelper. takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Jeg trengte ikke å legge inn SP1 først. Men installerte SP2 via windows update, og ikke via en nedlastet fil.

En del oppdateringer fra windows update (bla det koselige Windows Genuine Advantage...) måtte legges inn før SP2 kunne installeres. Har du gjort dette?

6875201[/snapback]

Har gjort det nå , men det hjalp ikke desverre.., samme problemet skjedde når oppdateringer skulle installeres!, etter de ble nedlastet så stoppa dem på installasjons trinen... (jeg kjørte reperasjon av gjeldene windows fra win xp CD-en , men det hjalp ikke!

hjelp?

Endret av xox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...