peace2 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg har Hp bærbar pc av typen "compac nx8220" (søk for info) . Under installasjon av service pack 2 så går det helt fint til pc-en sjekker produktnøkkel ,og da fryser installasjons programmet seg!(jeg har prøvd mer en 6-7 ganger nå , men det er samme problem hver gang! , win xp cd-en er orginal og skal fungere fint.. noen som vet hva feilen kan være? Endret 21. september 2006 av xox Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) CD-en du har er den med eller uten SP1. Jeg hadde en gang tilsvarende problem med en nedlastet SP2 som ble brent ut på CD. Løsningen min ble å installere pakken fra en USB-stick, dette fungerte og til og med mye kjappere. Hvorfor den ikke fungerte fra CD vet jeg ikke. Endret 16. september 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen som vet når SP3 kommer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen som vet når SP3 kommer? 6874238[/snapback] fel forum, gut! prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=104 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) CD-en du har er den med eller uten SP1. Jeg hadde en gang tilsvarende problem med en nedlastet SP2 som ble brent ut på CD. Løsningen min ble å installere pakken fra en USB-stick, dette fungerte og til og med mye kjappere. Hvorfor den ikke fungerte fra CD vet jeg ikke. 6874083[/snapback] jeg har win xp uten sp (så jeg har ikke sp1), sp2 installasjons fila ligger på harddisken min lokalt.. Endret 16. september 2006 av xox Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg tror du må ha inn SP1 først. Uansett dersom du har original og registrert Windows kan du jo laste ned og installere fra Microsoft. SP2 gjør div endringer på hele oppsettet, muligens derfor du har problemer siden SP2 ligger på HD. Endret 16. september 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Jeg tror du må ha inn SP1 først.Uansett dersom du har original og registrert Windows kan du jo laste ned og installere fra Microsoft. SP2 gjør div endringer på hele oppsettet, muligens derfor du har problemer siden SP2 ligger på HD. 6874663[/snapback] ok , skal laste ned sp1 nå , håper det hjelper. takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) nå ser det ut som om sp1 har samme problemet!, for installasjonen stoppa på omtrent samme sted! (installasjonsprogrammet fryser seg på omtrent 30 -40% ) :S Endret 16. september 2006 av xox Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg trengte ikke å legge inn SP1 først. Men installerte SP2 via windows update, og ikke via en nedlastet fil. En del oppdateringer fra windows update (bla det koselige Windows Genuine Advantage...) måtte legges inn før SP2 kunne installeres. Har du gjort dette? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg trengte ikke å legge inn SP1 først. Men installerte SP2 via windows update, og ikke via en nedlastet fil. En del oppdateringer fra windows update (bla det koselige Windows Genuine Advantage...) måtte legges inn før SP2 kunne installeres. Har du gjort dette? 6875201[/snapback] Har gjort det nå , men det hjalp ikke desverre.., samme problemet skjedde når oppdateringer skulle installeres!, etter de ble nedlastet så stoppa dem på installasjons trinen... (jeg kjørte reperasjon av gjeldene windows fra win xp CD-en , men det hjalp ikke! hjelp? Endret 18. september 2006 av xox Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Prøv å laste ned og installere siste versjon av Windows Installer 3.1 (redistributable). Du finner den på microsofts sider. Ellers er mitt hete tips å kaldstarte maskina... Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Prøv å laste ned og installere siste versjon av Windows Installer 3.1 (redistributable). Du finner den på microsofts sider. Ellers er mitt hete tips å kaldstarte maskina... 6886140[/snapback] okå , skal gjøre det nå Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Akuratt samme problemet skjer igjen :S Endret 18. september 2006 av xox Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Da gjenstår vel bare å kaldstarte... evt kan du gå gjennom installerte programmer, slette alt du ikke trenger og dessuten alt du enkelt kan installere på nytt, og prøve å legge inn SP2 før du installerer programmene igjen. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 En slipstreaming av SP2 hadde nok gjort seg tenker jeg. MEN, nå skal det sies, at jeg har vært borti en lignende maskin som du har, uten å faktisk få installert SP2. Den klarte rett og slett ikke SP2... Det var en i nx8200-serien ihvertfall.. http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp Evt kan du gjøre det litt lettere med nLite.. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 eneste løsningen var N-lite! , takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå