Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina er helt død

Anbefalte innlegg

Har bygd en ny pc sammen nå, og så starter den ikke opp. Når jeg trykker på power-knappen skjer det ingenting. Ikke noe vifter eller noe som helst som starter opp. Den er HELT død.

Har prøvd strømforsyningen i en annen pc og den fungerer. Er dette mest sannsynlig et defekt hovedkort da eller?

Jeg har følgende komponenter:

Western Digital Raptor 74GB SATA

16MB 10000RPM

Thermaltake Aguila Sort, Aluminium

Front, Vindu (Uten Strømforsyning)

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB

120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX,

SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

XFX GeForce 7900GT 520M Xtreme 256MB

GDDR3, PCI-Express, 520/1500Mhz, VIVO

OCZ Gold pc6400 cl5 RAM

Jeg leste på ASUS sine hjemmesider at det var noen få av disse hovedkortene som ikke støttet dual core, men det var de aller første som var produsert, det er vel svært liten sjanse at det jeg kjøpte fra Komplett for en uke siden er et av disse? Det står tilogmed på hjemmesida til komplett: NB! Støtter nye intel dual core.

jeg har også prøvd å cleare CMOS bare for å sjekke om det hadde noen effekt.

Nå er jeg helt blank for ideer og setter utrolig pris på noen innspill, ellers får jeg bare skru det ut og sende tilbake hovedkortet igjen. :(

Kan legge til at jeg har prøvd å ta ut og inn komponenter for å sjekke at alt sitter som det skal, og er koblet riktig. Kan det i et sært tilfelle være noe med koblingen til selve power-knappen, at den er defekt? Går det an å få startet opp pc'n uten den knappen for å få sjekket det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kople fra alt fra kabinettet til hk .

Slikt som HDD led , reset sw , power sw , power led , osv .

Så prøver du å starte hovedkortet med å kortslutte "power sw" pinnene

direkte på hk.

Du kan bruke f.eks en vanlig jumper eller skrutrekker spiss e.l .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Prøv å kople fra alt fra kabinettet til hk .

Slikt som HDD led , reset sw , power sw , power led , osv .

Så prøver du å starte hovedkortet med å kortslutte "power sw" pinnene

direkte på hk.

Du kan bruke f.eks en vanlig jumper eller skrutrekker spiss e.l .

6874034[/snapback]

Takk for svar, det har jeg ikke prøvd ennå. Vi forsøkte bare å flytte over "power sw" fra en annen pc for å prøve å starte opp med den, men det funket ikke. Skal forsøke det jeg da. Takk for tipset.

Forresten, hvis det ikke skulle fungere, er det da HK som må byttes? Eller hvis det skulle fungere å kortslutte, må jeg da ha nytt kabinett? :)

Lenke til kommentar
Jeg leste på ASUS sine hjemmesider at det var noen få av disse hovedkortene som ikke støttet dual core, men det var de aller første som var produsert, det er vel svært liten sjanse at det jeg kjøpte fra Komplett for en uke siden er et av disse? Det står tilogmed på hjemmesida til komplett: NB! Støtter nye intel dual core.

6873975[/snapback]

Ta kontakt med komplett å hør hva de har å si om saken. De kan være at de har gitt deg feil hovedkort, dog det er bare gjettninger fra min side. Dog, det skader ikke å høre og ha en dialog med de :)
Lenke til kommentar
Har samme problem  - P5W Dh og x6800 - niks bilde ved boot.

Mitt p5W har bios 0701 - mulig den biosen er for gammel til å gjenkjenne x6800?

(kjøpt fra Komplett nylig)

mvh r.-

6876503[/snapback]

Får du startet opp i det hele tatt eller er det helt dødt hos deg også?

Lenke til kommentar

6873975[/snapback]

Ta kontakt med komplett å hør hva de har å si om saken. De kan være at de har gitt deg feil hovedkort, dog det er bare gjettninger fra min side. Dog, det skader ikke å høre og ha en dialog med de :)

6875872[/snapback]

Jeg tenkte å kontakte de på mandag, supporten deres er vel stengt i helga er den ikke?

Lenke til kommentar
ja supporten er stengt, men har du prøvd å flytte POWER SW rundt i panel pins'a og trykke på ON knappen for hver gang du flytter dem? funka for meg ;)

6876908[/snapback]

Ok, men vil dette hjelpe meg noe in the long run? :) Det må vel byttes ut noe da? Noe er vel defekt siden du var nødt til å gjøre det på den måten? Eller funker alt nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...