Gå til innhold

Hvor er det geniale og beste kabinettet? Meninger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må lære deg engelsk gutt, Det er forskjellige ord der, EXTREME,MINOR,SOMEWHAT og SUBstantial. TT har 1 extreme 3 somewhat 1 minor og 1 substantial mens stacker 830 har minor x2 og 1 substantial og 1 somewhat. Det er også 2 depends on, som vil si at det er avhenig av... Pluss viss du leser teksten nedforbi så skriver de at tt sitt er verdt prislappen sin. men uansett, du har kjøpt det kabinettet og det skal være best. Skal ikke si at jeg har mer rett enn deg, men jeg mener du bør finne ut hva de orda betyr før du sier noe mer :)

Endret av helmikk
Lenke til kommentar
Du må lære deg engelsk gutt, Det er forskjellige ord der, EXTREME,MINOR,SOMEWHAT og SUBstantial. TT har 1 extreme 3 somewhat 1 minor og 1 substantial mens stacker 830 har minor x2 og 1 substantial og 1 somewhat. Det er også 2 depends on, som vil si at det er avhenig av... Pluss viss du leser teksten nedforbi så skriver de at tt sitt er verdt prislappen sin. men uansett, du har kjøpt det kabinettet og det skal være best. Skal ikke si at jeg har mer rett enn deg, men jeg mener du bør finne ut hva de orda betyr før du sier noe mer :)

6876623[/snapback]

Bla bla , pirke pirke ..

Tror nok jeg kunne engelsk mens du fremdeles gikk med bleier .

Edit: Før du var påtenkt .

Du skal ikke si du har rett sier du , men du tåler tydligvis ikke at andre ikke mener det samme som deg.

Jeg kunne uansett komme opp med en review av tai chi vs Stacker 830 og som viser (iflg. revieweren) at det er veldig gode kabinetter begge to .

Det er opp til hver enkelt å vurdere hva som er exterme fordel eller minor fordel utfra egne preferenser vil jeg mene .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

hahahaha, det er jo akkurat det jeg prøver å si, at JEG syntes tai chi er bedre. Dere kan jo syntes at CM er bedre. Men hva er så sykt genialt med det? At det er plass til vifter? Begrunn det MYE bedre så skal jeg kanskje forstå dere. Er det pga dere begge har det kabinettet dere sier at det er bedre, har dere i det hele tatt sett på tai chi løsningene?

Håper ikke du er sur, det er ikke meningen å få det til å virke som min mening er rett. Beklager dette. Vil bare ha skikkelige argumenter.

Endret av helmikk
Lenke til kommentar

Nei jeg har et Antec kabinett og er således helt nøytral , imotsetning til deg tydligvis .

Har egentlig ingen planer om kabinett bytte i det hele tatt .

Tai Chi !

Tool free løsning , med verktøyboks ? .. til hva da hvis det ska være tool free.

Hydraulisk sidedør - hvilken nytte har det ? Det er kanskje stilig for noen ..

HD modul med vifter - det har CM stacker med 4in-3 modulene også .

Uttrekkbart hk brett - jo begge har det ...

Oppsummert er de relativt like i features .

Man står igjen med personlig preferenser om stil, utseende og bling/skryte faktor

hvilket man liker best .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
joda snekkern, ser jo på tråden din at du kan ditt da. Men CM har ikke svaret på alt i det kabinettet, det er ikke så mye spess me det som JEG kan se da, bare at du kan ha syykt me vifter. Men hva skjer viss du ikke vil ha lyd? Thermaltake Tai chi er også bygget slik at du kan ha vannkjøling, dørene åpnes utover via automatisk hydraulisk åpning, slik at du lett kan arbeide inni det uten å ta av dørene.

6875417[/snapback]

Det kabinettet du nevner har en kompis,det gikk ca en uke så var den "fantastiske" åpningmekanismen fjernet :)

Det er da ikke noe problem å ha vannkjøling i CM stacker, her kan du fjærne viftemodulen som står i døren med et enkelt håndgrep om du ønsker det.

Døren i front kan enkelt hengsles om om du ønskre den skal åpne andre veien. Plaren i bunnen kan enkelt skrues ur og da kan du selv lage en ny nøyaktig tilpasset en radiator.Genialt for da har du ikke kuttet hull i noe med tanke på senere salg, du kan snu hk brettet slik at du bruker døren på andre siden,du snur også hkbrettet med bakplaten med et enkelt håndgrep, det kan enkelt gjøres om fra ATX til BTX,alt du trenger følger med,det følger også med lydløse 120mm vifter,den i front har lys,det følger med uttagbar HD boka med plass til 4 disker kjølt av 120mm vifte,det er plass til å sette inn en til om ønskelig, osv osv.

Lenke til kommentar
snekkern, må si at jeg ble bare mer imponert av thermaltake sitt, men du må ikke misforstå, jeg sier ikke at det er bedre, jeg sier bare at JEG liker tt bedre . Du må jo selvfølgelig få lov til å ha dine egne meninger, men jeg syntes CM sitt ikke har mange fansy luksus mulighet som tt, men det er jo min mening.

Men viss du leser final words så er det ikke akkurat uavgjort, tt sitt er jo bedre :)

6876083[/snapback]

Vel smaken er som baken da :) Men siden jeg har kjennskap til begge og har prøvd begge er jeg dypt uenig med deg her . :)

Lenke til kommentar
snekkern, må si at jeg ble bare mer imponert av thermaltake sitt, men du må ikke misforstå, jeg sier ikke at det er bedre, jeg sier bare at JEG liker tt bedre . Du må jo selvfølgelig få lov til å ha dine egne meninger, men jeg syntes CM sitt ikke har mange fansy luksus mulighet som tt, men det er jo min mening.

Men viss du leser final words så er det ikke akkurat uavgjort, tt sitt er jo bedre :)

6876083[/snapback]

Vel smaken er som baken da :) Men siden jeg har kjennskap til begge og har prøvd begge er jeg dypt uenig med deg her . :)

6876836[/snapback]

okok, jeg stiller ganske "uvitende" da jeg har bare sett produktinformasjon. Og det er derfor jeg har denne tråden her, fordi jeg skal kjøpe en ganske god pc og lurer på hvilket kabinett jeg skal kjøpe. Og du som har erfaring med begge og sier CM sitt er bedre, da må jo jeg stole på deg å kjøpe CM sitt, for det er det som er vitsen me forum og lære av andre sine erfaringer? :)

Lenke til kommentar
stacker830taichihe4.jpg

6 på Tai Chi

6 på CM 830

4 som er tie .

Blir uavgjort for meg uansett hva artikkelforfatter mener personlig.

6876163[/snapback]

Jo men legger du til utseende så vinner stackern klart,tro meg jeg har sett begge i virkeligheten, den som sitter med et Tai Chi kan jo i tillegg begynne å glede seg til støvet legger seg i alle rillene :)

jeg vurderte dette for en tid siden,men heldigvis kjøpte en kompis av meg det,og da var saken grei,kan forøvrig nevne at han har solgt det nå :D

Lenke til kommentar

6876623[/snapback]

Det blir også en vurderingssak,stacern har også bra muligheter til modding,selv om ikke artikkelforfatteren mener det,i tillegg har stackern mulighet til å gjøres om til BTX som for noen kan være en vel så viktig EXTREME som modding,sist men ikke minst så på stacker trykker du på en knapp drar ut hele bakplaten med hk brett og kan sitte stille og rolig med dette på fanget eller bordet menst du monterer alt, det burde iallefall være en EXTREME :hmm:

Lenke til kommentar
jeg har et bzerk kabinett, men har lest produktinformasjonen til tt nøye. Og så på CM som dere sier er så bra. Fatter ikke hvorfor dere syntes det er så bra. Eneste JEG ser er at du kan ha en del vifter.

6876830[/snapback]

Vel om det er kunn viftene du ser,har jeg bare en ting å si til deg.

Øyenlegen prøv øyenlegen :D

Lenke til kommentar
jeg har et bzerk kabinett, men har lest produktinformasjonen til tt nøye. Og så på CM som dere sier er så bra. Fatter ikke hvorfor dere syntes det er så bra. Eneste JEG ser er at du kan ha en del vifter.

6876830[/snapback]

6876931[/snapback]

Det er ikke vifter jeg ser, det er vifteslots... Les teksten skikkelig. Jeg spør dere om det er det eneste bra med det, før jeg fikk de argumentene fra deg...

Lenke til kommentar

6876083[/snapback]

6876836[/snapback]

okok, jeg stiller ganske "uvitende" da jeg har bare sett produktinformasjon. Og det er derfor jeg har denne tråden her, fordi jeg skal kjøpe en ganske god pc og lurer på hvilket kabinett jeg skal kjøpe. Og du som har erfaring med begge og sier CM sitt er bedre, da må jo jeg stole på deg å kjøpe CM sitt, for det er det som er vitsen me forum og lære av andre sine erfaringer? :)

6876865[/snapback]

Nei du må ikke fordi jeg sier det,jeg uttaler meg her om mitt syn så får du ta det med i vurderingen om du ønsker det.

Et annet kabinett jeg også kan annbefale er LianLI Cuben som jeg forøvrig laget en worklogg på.

Lenke til kommentar

Det med 4 vifter i sidedøra er jo valgfritt .

Hva er vitsen med å anskaffe vifter som ikke er støysvake .

Man har f.eks Mist 120mm 16dbA , Pabst 4412F2GLL 18dbA og hvis det fremdeles lager for mye lyd for et sart øre kan mak kjøre ned spenningen på de .

Vanligvis blir kabinettvifter overdøvet av andre ting som harddisker og grafikk kort .

Skal man lage et støysvakt system budre man studere artiklene hos

silentpcreview og rekommendasjoner der.

Kabinetter:

http://www.silentpcreview.com/article75-page1.html

Støy:

http://www.silentpcreview.com/article121-page1.html

Vifter:

http://www.silentpcreview.com/article63-page1.html

Harddisker:

http://www.silentpcreview.com/article29-page1.html

PowerSuppy:

http://www.silentpcreview.com/article28-page1.html

Lenke til kommentar

6876830[/snapback]

6876931[/snapback]

Det er ikke vifter jeg ser, det er vifteslots... Les teksten skikkelig. Jeg spør dere om det er det eneste bra med det, før jeg fikk de argumentene fra deg...

6876940[/snapback]

Vel for meg ser det ut som du skriver noe helt annet, føst sier du:

Fatter ikke hvorfor dere syntes det er så bra. Eneste JEG ser er at du kan ha en del vifter.

Så sier du nå:

Les teksten skikkelig. Jeg spør dere om det er det eneste bra med det,

Stemmer ikke helt overens,først er det det eneste du ser så "spør" du :)

Men du har rett i en ting du sa ikke vifter :D

Lenke til kommentar
har lest workloggen din, og jeg syntes dine innlegg er bra. Men hva var det som var så dårlig med tai chi? Har coolermaster god plass innvendig?

6876963[/snapback]

Jeg sier ikke at Tai Chi er dårlig langt derifra,men jeg sier stackern er bedre etter mitt syn og derfor sitter jeg med den.

Noen minus med Tai Chi: Den hydraulikken er mere til besvær enn nytte om du er ofte inne i kabinettet, det har ikke uttakbart hk brett, døren i front er todelt og unødvendig tungvint,sist men ikke minst så er det et sandt Helv#t å holde rent grunnet rillene på utsiden.

Når det gjelder plass er de vel temmelig jevne

Tai Chi: 17 kg, H 60 cm. B 26 cm. D 55 cm

Stacker: 14 kg. H 54 cm. B 25 cm. D 64 cm.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...