Gå til innhold

Hvor er det geniale og beste kabinettet? Meninger?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvor er det kabinettet med de beste løysningene og den beste looken?

Lian li tenker folk med en gang, men da tenker jeg gode løsninger ? Ok, greit . De har kabinett med støydempings matter, smart. Men hvilke andre gode løsninger har de? At det er laget i pure alu er også bra. Men har de utagbart hovedkort brett? Har de andre bra løsninger? Hva får du for pengene?

Jeg har også sjekket thermaltake, og jeg må si jeg er mektig imponert over de smarte løsningene og ikke minst billige løsningene, som Thermaltake TAI-CHI . De har egen verktøy boks innebygd i kabinettet, De har HDD modul med vifte, Tool free løsning for det meste av innstallasjon, De har utagbart hovedkort brett, som er herlig for du får mye bedre oversikt av innstallasjonen, og mye lettere og innstalere selvfølgelig. De har også mange andre løsninger som bære håndtak. Men det negative er selvfølgelig pris men jeg syntes det er verdt det for et kabinett som har hydraulisk åpning . Dere tenker sikkert, lyset fra viftene vil irritere, men da er det bare du som har et problem, skift ut viftene!

Dere må bare komme med kritikk og egne forslag.

NB. Dette er ikke noe kritikk ment mot lian li sine kabinett, tvert imot. De har veldig gode kabinett som er i luksus klasse. Men ville bare åpne øynene for geniale løsninger, det er ikke ofte du kommer over kabinett som har så geniale løsninger som Tai chi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cooler master stacker

Jeg vil si at det ikke akkurat har sine geniale løsninger i henhold til måten CM har vist frem kabinettet, det har ikke sine egne geniale løsninger som ingen andre har, veldig mye gitter og det betyr at du hører viftene bedre. Bedre kjøling, ja. Men da kan du like godt bare ta av side dørene :) Jeg sier ikke at jeg har mer rett enn deg, for jeg ser det bare på bildene.

Når du leser product sheet-et til dette produktet så ser du gode vifte løsninger, beklager at jeg ikke så det før. Dette kabinettet er genialt til bruk av server eller gaming pc og selvfølgelig overklokking. Men det gir mye lyd fra seg viss du ikke bruker noen hundre på stillegående vifter?

Endret av helmikk
Lenke til kommentar
Aerocool ExtremeEngine 3T. Helt klart!  :w00t:

6874161[/snapback]

Kom med noen litt bedre argumenter da, sånn som hvilke funksjoner det har osv.!

6874165[/snapback]

Jeg kan ikke diskutere saklig om det kabinettet. Det kan jeg ikke. Jeg synes bare det er veldig fint, utrolig god kjøling. Men gode løsninger? Neh, vanlig standar.
Lenke til kommentar

Enig.

Det var det som var meningen med denne tråden, nytter ikke at de bare skriver et kabinett for det virker litt useriøst, unnskyld at jeg sier det:)

Tenkte kanskje denne tråden kunne være "jakten på det beste kabinettet"

Endret av helmikk
Lenke til kommentar

Jeg må si meg godt fornøyd med mitt Antec One P180

https://prisguiden.no/product.php?p...9dd97c9af89bc9b

Det har 2 uttrekksskuffer for HD med silikondemping.. PSU er plassert i eget rom slik at varmen herfra ikke går inn i resten av kabinettet. 2 120mm vifter står plassert rett i nærheten av CPU, slik at man kun trenger passiv kjøler. Ellers så er det ganske pent.

EDIT: Trådstarters kabinett så veldig bra ut. Mye smarte løsninger.

Endret av cbs77
Lenke til kommentar
Poenget er vel at ATX kabinettet mid/max tower har eksistert i årevis og de smarte (og mest praktiske) løsningene er allerede ibruk av flere .

Dvs . lite nytt og praktisk endring i design man kan gjøre lenger .

6874196[/snapback]

Det er jeg ikke enig i, men ok. Kan være enig i at de fleste løsninger er i bruk men det kommer jo nye og bedre løsninger nå til dags også. Som for eksempel Aerocool ExtremEngine 3T

Som Dag sier at han ikke kan argumentere for, det syntes jeg har ganske gode løsninger med STORE vifter som gir mindre rpm og som gjør at du ikke trenger 80mm vifter som kjører på 10k rpm :p og som bråker noe inni *****.

Lenke til kommentar
Poenget er vel at ATX kabinettet mid/max tower har eksistert i årevis og de smarte (og mest praktiske) løsningene er allerede ibruk av flere .

Dvs . lite nytt og praktisk endring i design man kan gjøre lenger .

6874196[/snapback]

Det er jeg ikke enig i, men ok. Kan være enig i at de fleste løsninger er i bruk men det kommer jo nye og bedre løsninger nå til dags også. Som for eksempel Aerocool ExtremEngine 3T

Som Dag sier at han ikke kan argumentere for, det syntes jeg har ganske gode løsninger med STORE vifter som gir mindre rpm og som gjør at du ikke trenger 80mm vifter som kjører på 10k rpm :p og som bråker noe inni *****.

6874218[/snapback]

Nå er jo 80mm vifter helt ute , de brukes kun i noname billig kabinetter såvidt jeg kan se.

Kvalitets kabinetter idag med gode 120mm vifter bråker ikke stort .

De der 250mm jet vifte kabinettene er mere bling faktor og tester har vist at de ikke har noe merkbar bedre kjøle effekt kontra gode kabinetter med 120mm vifter .

Coolermasters crossflow vifte i et stacker kabinett er mye bedre .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

hmm, ja kanskje det. Men det som er poenget mitt er at løsninger blir mer gjennomtenkt og mye mer geniale. Som thermal take tai chi som jeg skriver om helt oppe. Og det er det kabinettet med beste løsninger som jeg har sett\funnet til nå. Men som sagt, det er min mening:)

Lenke til kommentar

Kvalitets kabinetter idag med gode 120mm vifter bråker ikke stort .

De der 250mm jet vifte kabinettene er mere bling faktor og tester har vist at de ikke har noe merkbar bedre kjøle effekt kontra gode kabinetter med 120mm vifter .

Coolermasters crossflow vifte i et stacker kabinett er mye bedre .

6874312[/snapback]

Hvilken tester er det du refererer til her? Har nemlig lett etter tester av 250 mm vifter kontra 120 mm. Har funnet et par tester der 250 mm vifter får bra skussmål med tanke på hvor mye luft de flytter kontra lyd. Har også lest en del blandede kritikker av crossflow systemet til Coolermaster, så hvor stor temperaturforskjell merker du med Crossflow viften av eller på?

Har selv bestilt Clio A380/Aplus Twin Engine for å teste den ut og kommer nok til å fortelle hvordan det går etter en tids bruk. Foreløpig så har jeg Som nevnt i denne tråden lest et fåtall av tester på det kabinettet. Jeg har også sett på både Coolermaster og Lian Li sine kabinetter i test etter test på nettet. Og alle har sine positive og negative sider.

Aplus Twin Engine kabinettet er neppe det peneste kabinettet jeg har sett, der stiller Lian Li sine i en ganske annen klasse. Jeg har en stor svakhet når det gjelder blandt annet Cube Case Modular, V1xxx og V2xxx seriene deres. Når det kommer til løsninger for å feste ekspansjonskort, drev og vifter tror jeg også at Lian Li har noen av de beste løsningene, har egentlig aldri hatt noen gode erfaringer med slike hurtigfester på ekspansjonsportene. Har hatt et Chieftec Dragon og løsningene der var bra, var bare litt trangt når man skulle bytte ut harddisker og 92 mm viftene bråker fortsatt litt mer enn de på 120 mm. Avance kabinettet jeg har nå er ærlig talt ikke det beste kabinettet jeg har hatt, men det er lite og har en grei løsning med tanke på størrelsen og hurtigfester for hovedkortet. Men det er helt og holdent mine egne subjektive meninger, ingen udiskutable sannheter.

Interessant tema det her, og det hadde vært gøyt å høre hvilken erfaringer folk her på forumet har med tanke på kjøling og brukervennlighet. Når det gjelder det reint utseendemessige så tror jeg de fleste har sin egen udiskutable smak, så vi bør kanskje styre unna den delen?

Lenke til kommentar
Vil kanskje si Coolermaster Stacker 830 .

Mere fleksibilitet får du neppe med noe annet .

Smarte løsninger der og ut trekkbart hk brett  , toolfree , skrueløse osv .

6874004[/snapback]

jepp,kan skrive under på det,har nettop fått et slikt et og det er om mulig enda penere i virkeligheten enn på bilder og som eier av utallige kabinetter,deriblandt 4-5 Lian Li har jeg litt peiling på dette. :)

Lenke til kommentar

joda snekkern, ser jo på tråden din at du kan ditt da. Men CM har ikke svaret på alt i det kabinettet, det er ikke så mye spess me det som JEG kan se da, bare at du kan ha syykt me vifter. Men hva skjer viss du ikke vil ha lyd? Thermaltake Tai chi er også bygget slik at du kan ha vannkjøling, dørene åpnes utover via automatisk hydraulisk åpning, slik at du lett kan arbeide inni det uten å ta av dørene.

Lenke til kommentar

Jeg ser at en god del av kabinettene som blir foreslått har frontdør, om en skal ha den som server så har det helt greit da den stort sett får stå i fred, men under aktiv bruk så blir den frontdøra mild sagt irriterende, har et R3systems R101A så jeg vet hvor irritenede det kan være. Også noen av "tool-less" variantene for hardisker og cd/dvd spillere er dårlig, hadde et Chieftec Miditower for et par år siden der det var en irriterende ressonans i hardiskramma og når dvd-rom`en var i bruk hørtes ut som : njiiii nji njim nji njiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nji nji njinjiiiiiiiiii, for all del det var lett å bytte komponenter i det men den "fikk sparken" etter 2mnd. Lian Li PC6277B (vannkjølingskabinettet) på microplex tror jeg er en god kandidat sett bort i fra prisen.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

snekkern, må si at jeg ble bare mer imponert av thermaltake sitt, men du må ikke misforstå, jeg sier ikke at det er bedre, jeg sier bare at JEG liker tt bedre . Du må jo selvfølgelig få lov til å ha dine egne meninger, men jeg syntes CM sitt ikke har mange fansy luksus mulighet som tt, men det er jo min mening.

Men viss du leser final words så er det ikke akkurat uavgjort, tt sitt er jo bedre :)

Endret av helmikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...