keakea Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 CPU - Intel Core 2 Extreme X6800 MB - Asus P5WD2 Premium RAM - Corsair TWIN2X 8500 DDR2 PSU - Apevia 550W Chameleon Alu GPU - Asus GeForce 7950 GX2 Har satt alt i sammen, og når jeg trykker på 'på' knappen så starter alt -- ting begynner å lyse, viftene går rundt og alt slik, men den vanlige 'piiiiip'-lyden kommer ikke og skjermen står enda i 'hvilemodus'. Noen som har forslag til hvordan problemet kan løsest? Jeg har sjekket at 4-pinnen står i (vel, er en 8-pin i dette tilfellet), har prøvt å ta ut litt RAM og å bytte ut RAMen med andre brikker. Jeg står helt fast på dette problemet. På den gamle PCen min hadde jeg det samme problemet, men det var bare at skjermkortet mitt ikke sko skikkelig godt nok i (kortet mitt hadde en tendens til å løse seg), slik at skjermen ikke kunne få signal. Takker alle for hjelp. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei og velkommen til forumet! Forsøk med bare én minnebrikke. Forsøk ulike spor. Sjekk at alt er riktig koblet. Er det 24pins strømledning til hovedkortet? Har du forsøkt nullstilling av BIOS? God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
keakea Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 som sagt, har prøvt det som er av RAM. Både slots, bare en minnebrikke òg en helt annen RAM. Ja, 28-pinnen er koblet til (28 i dette tilfellet). Eneste jeg ikke har forsøkt er nullstilling av BIOS. Hvordan gjør man dette? Takker for svar. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Eneste jeg ikke har forsøkt er nullstilling av BIOS. Hvordan gjør man dette? 6878732[/snapback] Ta ut (det runde) batteriet på HK i ca. 10 sek, og sett det inn igjen Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Eneste jeg ikke har forsøkt er nullstilling av BIOS. Hvordan gjør man dette?6878732[/snapback] Det får du informasjon om i manualen din Lenke til kommentar
Vortex-Surfer Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 som sagt, har prøvt det som er av RAM. Både slots, bare en minnebrikke òg en helt annen RAM. Ja, 28-pinnen er koblet til (28 i dette tilfellet). Eneste jeg ikke har forsøkt er nullstilling av BIOS. Hvordan gjør man dette? Takker for svar. 6878732[/snapback] Heisann,dette høres ut som det samme problemet som jeg hadde..... Bios`en på hovedkortet mitt P5W FH Deluxe var ikke klargjort for Conroe,derfor fikk jeg tilsendt ny biosbrikke som jeg da skiftet og da startet maskinen som et skudd Da dette ser ut som et problem på de fleste Asus hovedkort, så tror jeg at jeg ville ringt forhandleren først og snakka med de....... Da jeg snakka med en av teknikerene på PS kunne han fortelle meg at etter at Asus hadde fått godkjent biosen fra Intel, så hadde Intel forandra ett eller annet på Conroe Cpu`en som førte til at maskinen ikke ville boote uten at biosen ble oppdatert..... Uansett,håper det ordner seg men jeg vet at dette er irriterende da jeg opplevde det samme selv....... Ha en fortsatt fin søndag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå