Elgjeger Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Hei! Vet noen om noen gode sjø-ørret sluker? Endret 7. oktober 2006 av Elgjeger Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mine personlige favoritter: Møresilda blank holografisk med svart rygg. Vanlig møresilda blank med blå rygg. Jensen seatrout av denne blåe fargen. Jensen tobis blå. Bruker de 2 første mest da. Faktisk har eg flere av begge typene i forskjellige vekter og varier litt etter de. Kan være lurt å bruke mørkere farger av nevnte sluker når det er overskyet og i skumring. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ja alle disse avlange slanke sluker med mye blått, blankt og noe sort i er gode sluker som de avbildede ovenfor. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 disse var årets modell tror jeg: Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 snowDOGs favoritter er også mine favoritter, men for øyeblikket går det veldig mye i 12 og 16g blå tobis. Det virker som om den lokale ørreten er veldig glad i akkurat den.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 snowDOGs favoritter er også mine favoritter, men for øyeblikket går det veldig mye i 12 og 16g blå tobis. Det virker som om den lokale ørreten er veldig glad i akkurat den.. 6878678[/snapback] Sikkert fordi det faktisk er mye tobis/storsil i området akkurat nå. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Forresten var og fisket litt etter sjøørret idag og brukte så å si alle de nevnte slukene men ikke noe napp i det hele tatt. Byttet over til en "trout quiver" http://www.spinning.pl/images_big/blue_fox/bftq_tr.gif Og hadde med engang 2 fine SØ på ca kiloet etter og flere små etter. Etter en stund byttet eg siden de ikke helt tok og da tenkte eg skulle prøve noen av de små slukene (6gr) som eg har kjøpt på biltema og en av den gul/rød farge og på første kastet satt den. Hadde også flere kraftige napp. Ikke alltid de "gode" slukene leverer og de med merkelig farger kan plutselig vise seg å være det trigger fisken til å ta. Ser forresten at biltema ikke lenger har de slukene på nettsidene deres? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har hatt stor suksess med både sjø- og ferskvannsørret med forskjellige versjoner av Lofthus' Cobra. Spesielt den blå/sølv. Skulle gjerne ha posta bilder av den, men å foreta et google bildesøk på noe så alment som "cobra" er håpløst. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har kjøpt en sjøørret slukpakke nå, skal snart prøve den. Har også god erfaring med tobis, og en sluk jeg skal prøve å legge ut et bilde av som nesten ikke finnes i butikkene! Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Takk for alle tipsene! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Herring Jig og andre kompakte sildesluker funker fett. Ellers så er skjesluker ala Møresilda gode når fisken er treg. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 tasmanian devil er også en effektiv ørretsluk,både til fjell og sjø. har fisket bra på mørke modeller og rødt m sorte striper, egner seg også bra på laks:) Loftys cobra er en kopi av tasmanian devil mener jeg?? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Loftys cobra er en kopi av tasmanian devil mener jeg?? 7244486[/snapback] Det stemmer! (jeg fant, jeg fant) Det var den med fargenr 32 jeg refererte til i mitt tidligere innlegg. Den kan også faktisk brukes i enden av et "makkedrag" (konvoy) istedet for krok med agn. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 jo det stemmer det, har brukt 13 grams tasmanian devil "red terror" bak markdraget å har fått noen fine sjørøyer på det;) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er et utall sluker som funker til ørret, hvilken du velger betyr egentlig ikke all verden fra eller til. Ørreten er en glupsk fisk i motsetning til for eksempel røye. Hvis den vil bite så biter den og når den først biter, så sitter den stort sett bestandig godt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) toby-sluker er gode... her er eit bilde av ein toby sluk Endret 15. desember 2006 av xersess Lenke til kommentar
win32 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 gode gamle blå jensen som nevnt tidligere og de hvite slukene som man kjøper i sport/fiskeforretninger. (finnes i flere farger men syns de hvite og svarte er best disse med dusk på kroken du har sikkert sett dem ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå