Gå til innhold

Verdens beste band.


Jarmo

  

793 stemmer

  1. 1. Verdens beste band.

    • 01. Red Hot Chili Peppers (white_pony)
      26
    • 02. Dream Theater (Nurzum)
      35
    • 03. Metallica (Mitjmannen)
      81
    • 04. The Prodigy (cun)
      17
    • 05. Sonic Youth (rjd-2)
      4
    • 06. Black Sabbath (Loerand)
      15
    • 07. Opeth (Steffenm)
      22
    • 08. Isis (Alper)
      4
    • 09. Smashing Pumpkins (Morgawr)
      4
    • 10. Dire Straits (^fmj)
      17
    • 11. Symphony X (Zethyr)
      0
    • 12. Ulver (Jernlov)
      8
    • 13. Iron Maiden (trygveaa)
      49
    • 14. AC/DC (cp-nilsen)
      23
    • 15. Guns N' Roses (Dag-Erik)
      16
    • 16. Pink Floyd (L@sse)
      71
    • 17. Led Zepplin (Kaiern)
      38
    • 18. The Cure (gstavdal)
      7
    • 19. Tool (aero^^)
      33
    • 20. Rush (Antipop)
      2
    • 21. Korn (Fluesopp)
      4
    • 22. U2 (NightKeeper)
      25
    • 23. Emperor (H4ngm4N)
      5
    • 24. Pantera (Stonemeister)
      3
    • 25. In Flames (Leptox)
      36
    • 26. Muse (GuardiaN--)
      21
    • 27. The Beatles (trevakt)
      50
    • 28. 12 Stones (kenzky)
      1
    • 29. The Who (Hylo)
      9
    • 30. King Crimson (Hodedeler)
      5
    • 31. Cream (Alex OK)
      1
    • 32. The Doors (kfz)
      9
    • 33. Kamelot (TheDarkListener)
      6
    • 34. The Eagles (Kameragutten)
      4
    • 35. Budgie (Lisø)
      1
    • 36. Ayreon (Speik)
      2
    • 37. Radiohead (edds)
      9
    • 38. Darkthrone (Arrosiach)
      3
    • 39. Motörhead (-Nyhus-)
      5
    • 40. Slayer (Isbilen)
      7
    • 41. Foo Fighters (Lolliken)
      9
    • 42. Thin Lizzy (Vetlite)
      4
    • 43. Dimmu Borgir (Spellbound)
      16
    • 44. Judas Priest (kjehaako)
      8
    • 45. CCR som korrigert...
      10
    • 46. Arjen Lucassen (BrageC)
      3
    • 47. Nirvana (ErikFN)
      13
    • 48. Queen (???)
      11
    • 49. Green Day (Haakon*)
      15
    • 50. Ole Ivars (Dotten) ;)
      26


Anbefalte innlegg

Musikk som er fint, er musikk jeg liker. Musikk som er stygt, er musikk jeg ikke liker. Om det er rolig eller ei spiller nada rolle, og du kan ikke ha hørt mye av Pink Floyd hvis du tror alt er rolig.

 

Så lurer jeg på følgende: "Mesteparten av de som liker dem består av folk som syns den rolige stemningsfulle musikken er fin. Uansett hvor dyp og mystisk du trur musikken er så er det fakta."

Er det negativt for deg hvis musikk er rolig og/eller stemningsfullt? For det er ikke negativt for meg. Så skjønner ikke hvorfor du planter en stråmann som sier at jeg ikke tror på det faktaet der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett hvor dyp og mystisk du trur musikken er så er det fakta.

6920517[/snapback]

Det utsagnet der har faktisk irritert meg en god del. Først og fremst fordi musikken til Pink Floyd har gitt meg utrolig mye mening helt siden jeg var 11-12 år gammel. Hvis du tror at den musikken du selv hører på er dypere og mer mystisk enn den musikken andre hører på, så har du fortsatt mye igjen å lære av livet. Om du så hadde skrevet en milliard innlegg her på forumet, ville de ikke gitt 1 % av den meningen låter som "Echoes" gir meg. Måtte du en dag forstå at musikk er mer enn det å gjenskape skarpest mulige lydbølger.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Du kjenner ikke Pink Floyd-fansen. Du har de som liker de kjente sangene, og du har de som liker bandet. Ta deg en tur på hvilket som helst Pink Floyd-forum, og se hvor mange som finner musikken Easy Listening. Dette kan ikke være annet enn en oppfattelse av folk som du har dannet deg selv :)

For "de fleste som liker dem" har en annen oppfattelse enn den du beskriver her...

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere fans. Jeg har nok ikke 100% rett men det er en hel haug som hører på Comfortably Numb fordi den er rolig og fin osv osv osv. De som er engasjerende om bandet, som gidder å melde seg på ett forum om det gjeldene band er jo så klart større fans enn de jeg har nevnt (har ikke utelukket att disse finnes) så ett forum om bandet vil jo såklart ose av folk som er helt med sant.

Lenke til kommentar

De som hører på Comfortably Numb fordi den er rolig og fin, hører på sangen fordi det er Comfortably Numb og ikke fordi det er Pink Floyd som spiller den. Pink Floyd er så mye mer enn Comfortably Numb, Wish You Were Here, Another Brick in the Wall prt. 2, High Hopes og Learning to Fly, noe enhver person som har stiftet skikkelig bekjentskap med bandet vet.

 

Jeg nevner Astronomy Domine, Interstellar Overdrive, A Saucerful of Secrets, Echoes, Dogs og Atom Heart Mother med fler... Det er sanger som krever litt mer av hjernen og som gir hjernen mer enn det "en del haug som hører på Comfortably Numb" henholdsvis har og får.

Lenke til kommentar

Se på last.fm f.eks. De roligere sangene ligger langt oppe. Det jeg sier, maange folk som hører på de rolige låtene og der stopper det for dem.

 

Du kan ikke si noe i mot at det er mange som gjør det, de er ikke ordentlige fans nei. Men de virker mye større fordi de har endel rolige sanger som sitter hos så mange så de får mange lyttere ut av det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...