Gå til innhold

Verdens beste band.


Jarmo

  

793 stemmer

  1. 1. Verdens beste band.

    • 01. Red Hot Chili Peppers (white_pony)
      26
    • 02. Dream Theater (Nurzum)
      35
    • 03. Metallica (Mitjmannen)
      81
    • 04. The Prodigy (cun)
      17
    • 05. Sonic Youth (rjd-2)
      4
    • 06. Black Sabbath (Loerand)
      15
    • 07. Opeth (Steffenm)
      22
    • 08. Isis (Alper)
      4
    • 09. Smashing Pumpkins (Morgawr)
      4
    • 10. Dire Straits (^fmj)
      17
    • 11. Symphony X (Zethyr)
      0
    • 12. Ulver (Jernlov)
      8
    • 13. Iron Maiden (trygveaa)
      49
    • 14. AC/DC (cp-nilsen)
      23
    • 15. Guns N' Roses (Dag-Erik)
      16
    • 16. Pink Floyd (L@sse)
      71
    • 17. Led Zepplin (Kaiern)
      38
    • 18. The Cure (gstavdal)
      7
    • 19. Tool (aero^^)
      33
    • 20. Rush (Antipop)
      2
    • 21. Korn (Fluesopp)
      4
    • 22. U2 (NightKeeper)
      25
    • 23. Emperor (H4ngm4N)
      5
    • 24. Pantera (Stonemeister)
      3
    • 25. In Flames (Leptox)
      36
    • 26. Muse (GuardiaN--)
      21
    • 27. The Beatles (trevakt)
      50
    • 28. 12 Stones (kenzky)
      1
    • 29. The Who (Hylo)
      9
    • 30. King Crimson (Hodedeler)
      5
    • 31. Cream (Alex OK)
      1
    • 32. The Doors (kfz)
      9
    • 33. Kamelot (TheDarkListener)
      6
    • 34. The Eagles (Kameragutten)
      4
    • 35. Budgie (Lisø)
      1
    • 36. Ayreon (Speik)
      2
    • 37. Radiohead (edds)
      9
    • 38. Darkthrone (Arrosiach)
      3
    • 39. Motörhead (-Nyhus-)
      5
    • 40. Slayer (Isbilen)
      7
    • 41. Foo Fighters (Lolliken)
      9
    • 42. Thin Lizzy (Vetlite)
      4
    • 43. Dimmu Borgir (Spellbound)
      16
    • 44. Judas Priest (kjehaako)
      8
    • 45. CCR som korrigert...
      10
    • 46. Arjen Lucassen (BrageC)
      3
    • 47. Nirvana (ErikFN)
      13
    • 48. Queen (???)
      11
    • 49. Green Day (Haakon*)
      15
    • 50. Ole Ivars (Dotten) ;)
      26


Anbefalte innlegg

Black Sabbath ja, det var vel noe av det første jeg hørte innenfor sjangeren. Litt vondt og se de så langt nede, men skulle jeg stemt igjenn ville jeg fortsatt tatt Metallica. Jeg har ikke likt Metallica like lenge som Sabbath men de har mer bra slik jeg ser det.

 

Gamle dager med det orginale crewet var tider, mange sanger der jeg ikke hadde klart meg uten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

metallica bedre enn the beatles? narr meg ikke til å le, det er bare ikke noen band som overgår melodiene og den generelle genialiteten til beatles.

 

jeg hører skjelden på beatles, er mer inn i andre musikksjangre nå, men genial låtskriving er ikke vanskelig å høre.

 

tool er fortsatt mitt favorittband, men det er ikke verdens beste band fordet. låtskrivinga til beatles er usakelig uslåelig.

Lenke til kommentar
Dette blir jo mer som "stem på ditt favoritt band." Og det hadde egentlig vært bedre.

9391514[/snapback]

Jeg har vanskelig for å tro at noen virkelig kan vurdere noe så subjektivt og abstrakt som musikk som "det objektivt beste". Hvis det er platesalg det skal stå på, så må man jo dra inn Britney, Kenny Rogers osv ;)

Lenke til kommentar
Dette blir jo mer som "stem på ditt favoritt band." Og det hadde egentlig vært bedre.

9391514[/snapback]

Jeg har vanskelig for å tro at noen virkelig kan vurdere noe så subjektivt og abstrakt som musikk som "det objektivt beste". Hvis det er platesalg det skal stå på, så må man jo dra inn Britney, Kenny Rogers osv ;)

9392502[/snapback]

 

Ja, sant.

Lenke til kommentar

tråden burde, som foreslått, hete ditt favorittband og ikke verdens beste band.

kvalitetsmusikk er noe man hører, selv om det ikke er sånn musikk du hører på til vanlig så hører du om noe er gjennomført eller ikke.

kan jo ta et anna spørsmål: "hvilket band i verden har MINST dårlige låter".

beatles har vel INGEN dårlige låter, eller fillers, de har jo faan meg bare hits, mens de fleste moderne band har noen svin på skogen. tool med ticks & leeches hallo? metallica st. anger, noe ethvert undergrunnsband kunne kokt ihop, det er bare stemmen til james hetfield som gjør den låta.

 

det går fint an å vurdere musikk objektivt, men da må du tåle å høre på all slags musikk, inkludert danseband, boyband, doom metal og frijazz. ganske mange musikkanmeldere feiler stort på akkurat det området :D de fleste har vel sett musikkanmeldelser som er helt på trynet fordi den som har anmeldt bare ikke tålte det, som fks jaga jazzist the stix skiva ble kalt "høres ut som cden hakker, dette er bare rot" og sånn faen skulle kasta øks på mannen.

Lenke til kommentar
tråden burde, som foreslått, hete ditt favorittband og ikke verdens beste band.

kvalitetsmusikk er noe man hører, selv om det ikke er sånn musikk du hører på til vanlig så hører du om noe er gjennomført eller ikke.

9393204[/snapback]

Verdens beste band pleier jo å være ens favorittband, eller? Det ligger jo på en måte i kortene.

 

kan jo ta et anna spørsmål: "hvilket band i verden har MINST dårlige låter".

beatles har vel INGEN dårlige låter, eller fillers, de har jo faan meg bare hits, mens de fleste moderne band har noen svin på skogen.

9393204[/snapback]

Hør Calexico, du. Det er et band uten dårlige låter. The Beatles har mye weird-o-rama.

 

Å vurdere kunst objektivt er en illusjon. Det man derimot kan gjøre er å begrunne sine preferanser osv ;)

Lenke til kommentar
Uansett, jeg la akkurat merke til at Metallica leder over Pink Floyd, hva i..?

9391763[/snapback]

 

Og hva er rart med det? To kongeband...

 

Hvorfor så negativ btw? Du har jo Cliff Burton-avatar.

9392604[/snapback]

 

Jo, jeg simpelthen elsker Metallica, men mener fortsatt at Pink Floyd hadde mye mer kreativitet og en god del mer innflytelse musikalsk sett. Men innser nå at dette virker bare som en ''Velg Ditt Favorittband!''-poll så det er vel ikke så rart i og med at Metallica er utrolig stort her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...