Gå til innhold

Verdens beste band.


Jarmo

  

793 stemmer

  1. 1. Verdens beste band.

    • 01. Red Hot Chili Peppers (white_pony)
      26
    • 02. Dream Theater (Nurzum)
      35
    • 03. Metallica (Mitjmannen)
      81
    • 04. The Prodigy (cun)
      17
    • 05. Sonic Youth (rjd-2)
      4
    • 06. Black Sabbath (Loerand)
      15
    • 07. Opeth (Steffenm)
      22
    • 08. Isis (Alper)
      4
    • 09. Smashing Pumpkins (Morgawr)
      4
    • 10. Dire Straits (^fmj)
      17
    • 11. Symphony X (Zethyr)
      0
    • 12. Ulver (Jernlov)
      8
    • 13. Iron Maiden (trygveaa)
      49
    • 14. AC/DC (cp-nilsen)
      23
    • 15. Guns N' Roses (Dag-Erik)
      16
    • 16. Pink Floyd (L@sse)
      71
    • 17. Led Zepplin (Kaiern)
      38
    • 18. The Cure (gstavdal)
      7
    • 19. Tool (aero^^)
      33
    • 20. Rush (Antipop)
      2
    • 21. Korn (Fluesopp)
      4
    • 22. U2 (NightKeeper)
      25
    • 23. Emperor (H4ngm4N)
      5
    • 24. Pantera (Stonemeister)
      3
    • 25. In Flames (Leptox)
      36
    • 26. Muse (GuardiaN--)
      21
    • 27. The Beatles (trevakt)
      50
    • 28. 12 Stones (kenzky)
      1
    • 29. The Who (Hylo)
      9
    • 30. King Crimson (Hodedeler)
      5
    • 31. Cream (Alex OK)
      1
    • 32. The Doors (kfz)
      9
    • 33. Kamelot (TheDarkListener)
      6
    • 34. The Eagles (Kameragutten)
      4
    • 35. Budgie (Lisø)
      1
    • 36. Ayreon (Speik)
      2
    • 37. Radiohead (edds)
      9
    • 38. Darkthrone (Arrosiach)
      3
    • 39. Motörhead (-Nyhus-)
      5
    • 40. Slayer (Isbilen)
      7
    • 41. Foo Fighters (Lolliken)
      9
    • 42. Thin Lizzy (Vetlite)
      4
    • 43. Dimmu Borgir (Spellbound)
      16
    • 44. Judas Priest (kjehaako)
      8
    • 45. CCR som korrigert...
      10
    • 46. Arjen Lucassen (BrageC)
      3
    • 47. Nirvana (ErikFN)
      13
    • 48. Queen (???)
      11
    • 49. Green Day (Haakon*)
      15
    • 50. Ole Ivars (Dotten) ;)
      26


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Iron Maiden. Ingen tvil etter det siste albumet.

2. Dire Straits. Har så sinnsykt mange bra låter og album, men mangler litt i forhold til maiden.

3. Metallica. Er ikke fullt så glad i albumene deres, men de har ett sykt antall utrolige enkeltsanger.

4. Queen. Har hørt lite på de, men digger stort sett alt jeg har hørt. Bo Rhap er en av tidenes største klassikere.

5. Pink Floyd. Har ett par aldeles nydelig album. Har dessverre hørt litt for lite av disse.

 

Hadde dette vært beste artister, er det liten tvil om hvem som hadde vært nummer 1, avataren min sier det meste ;)

Lenke til kommentar

Vel, debatten var ganske useriøs fra begge sider. Vi har en som kritiserer lysshowet, en annen som forsvarer det, likevel er det ingen som faktisk har vært på en PF-konsert. Det er dog absurd i seg selv at vi en gang diskuterer lysshowet, da et band ikke bør få pluss i margen for å ha råd til et sceneshow som kun en brøkdel av aktive og tidligere band hadde hatt råd til.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Det oppdaget jeg her.

 

Man kan sammenligne dyre filmer med dyre produksjoner, men man kan ikke sammenligne dyre filmer med sceneshow. Det blir vifting av penger, og det har ingenting å si på kvaliteten på musikken eller hvordan de skal vurderes som band. For å bruke det nærmeste relevante eksempelet til film:

Rocky Horror Picture Show kan ikke regnes som en bedre film fordi folk kler seg ut og ser den på kino, og synger med på alle sangene. Det er en del av en opplevelse som sikekrt er veldig underholdende, men har ingenting å si på kvaliteten på bandet eller musikken.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Jeg eier deg på argumentene, Eivindr.

 

Frustrerende å føre diskusjoner med folk som er langt fra modnet...

6947282[/snapback]

Det er ikke særlig modent å påstå at du "eier" folk heller. Og; ingen kan bestemme hvilket band som er verdens beste, folk er forskjellige og det er bandene også.

6947428[/snapback]

Tatt ut av sin sammenheng. Jeg begrunner hvorfor Pink Floyd i mine øyner er verdens beste band over det som på en utskrift blir minst en A4-side, og får dette til svar:

 

"Oh Noes, Thi light iz awezåme!101010 Letz havze zome funz and enjoyzorzor Pink Floydzor into eternity with at window!.101!"

 

Sier seg selv hvem som ikke er moden.

Folk tar straks de som snakker samme språk i forsvar, når de blir motsagt. Ikke et uvanlig fenomen her på forumet. :)

6947468[/snapback]

 

Jeg bare prøvde å påpeke(muligens på en litt for liten moden måte for deg, stakkar liten) hvor lite relevant lys showet til Pink Floyd er. Du bør også vurdere og skrive litt mindre da sjangsene for at folk gidder å lese en tettskrevet side med argumenter i en såpass useriøs diskusjon som dette er kritisk minimale. Så nei, jeg svarte ikke på det innlegget siden jeg aldri har lest det.

 

Jeg er ikke på konsert 365 dager i året, men jeg hører på favorittbandet mitt på cd 365 dager i året. Dermed konkluderer jeg med at det viktigste er hvordan det låter på plate. Og grunnet den konklusjonen ble det Ulver eller Seigmen som kom seirende ut av dette for min del.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Jeg er ikke på konsert 365 dager i året, men jeg hører på favorittbandet mitt på cd 365 dager i året. Dermed konkluderer jeg med at det viktigste er hvordan det låter på plate.

6948008[/snapback]

Enig. Når jeg hører på Pink Floyd, blir ikke min opplevelse av musikken bedre av at de hadde et kult sceneshow på en turné for 12 år siden.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Skal man ha en mening om hva som er verdens beste band, må man ta mange aspekter frem i lyset.

 

Pollen er ikke "Beste konsertband", "Beste studioalbum-band" eller "Beste lytte hjemme i sofaen-band". Pollen er "Verdens beste band". Jeg må få lov å mene at konsertshowet Pink Floyd hadde er noe av det som gjør at jeg ser på Pink Floyd som verdens største band, uten at lille Eivindr skal komme med harselerende kommentar som "Oh Noes, Thi light iz awezåme!101010 Letz havze zome funz and enjoyzorzor Pink Floydzor into eternity with at window!.101!".

 

Dette er ikke et useriøst forum, dette er ikke en useriøs tråd, dette er en uhøytidelig avstemming. Hvis du Eivindr ikke er interessert i å være saklig, så ber jeg deg om ikke å kommentere mine innlegg. For jeg _er_ saklig i det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Skal man ha en mening om hva som er verdens beste band, må man ta mange aspekter frem i lyset.

 

Pollen er ikke "Beste konsertband", "Beste studioalbum-band" eller "Beste lytte hjemme i sofaen-band". Pollen er "Verdens beste band". Jeg må få lov å mene at konsertshowet Pink Floyd hadde er noe av det som gjør at jeg ser på Pink Floyd som verdens største band, uten at lille Eivindr skal komme med harselerende kommentar som "Oh Noes, Thi light iz awezåme!101010 Letz havze zome funz and enjoyzorzor Pink Floydzor into eternity with at window!.101!".

 

Dette er ikke et useriøst forum, dette er ikke en useriøs tråd, dette er en uhøytidelig avstemming. Hvis du Eivindr ikke er interessert i å være saklig, så ber jeg deg om ikke å kommentere mine innlegg. For jeg _er_ saklig i det jeg skriver.

6949873[/snapback]

 

Jeg er seriøs som fanden selv og jeg skiter i om du mener at du må ha med så jævla mange aspekter. Det jeg trenger å vite er hvor bra det er på albumene jeg hører på når jeg virklig hører. Og når jeg virkelig hører er det hjemme. At vi har forskjellige meninger om det er no så som så. Og å påstå at utviklingen av denne tråden ikke ble useriøs ser jeg på som et mysterium. At jeg dro den litt lenger ned i useriøsiteten får no så være, men useriøs var den no lenge før det etter min mening. Så tjo hopla sa mannen til kona mens han mumlet godt i skjegget honnes.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Steffy: Igjen nevner jeg at PF begynte tiiiidlig med lysshow. Og nei: de var ikke rike når de begynte.

 

Andre ting enn musikken i seg selv KAN jo spille inn da det er utrolig mye god musikk og det er veldig jevnt. Andre ting kan brukes som "vipp", og hvem er vel ikke uenige i at et bra band bør være bra live? Kjedelig med band som har lite energi på scenen og bare står daffe og i ro.

Lenke til kommentar
Steffy: Igjen nevner jeg at PF begynte tiiiidlig med lysshow. Og nei: de var ikke rike når de begynte.

 

Andre ting enn musikken i seg selv KAN jo spille inn da det er utrolig mye god musikk og det er veldig jevnt. Andre ting kan brukes som "vipp", og hvem er vel ikke uenige i at et bra band bør være bra live? Kjedelig med band som har lite energi på scenen og bare står daffe og i ro.

6954044[/snapback]

Det eneste du sier som jeg ikke støtter, er at det er noe annet enn musikk som gjør musikk bra. Jeg setter pris på sceneshow, jeg også; jeg synes faktisk det Pink Floyd gjør på scenen er veldig kult. Likevel er det ikke en faktor når jeg bedømmer band, like lite som cover art, promotering, vokalistens innsats for å redde regnskogen eller noe annet som ikke er musikken. Jeg synes man skal ta utgangspunkt i musikken når man skal bestemme hvilken gruppe best. Hvis det er sånn at selv uten sceneshowet så liker du PF bedre enn Tool eller hvem det nå måtte være, så er jo det greit; men hvorfor bruker man da showet som argument? Ville ikke PF vært favorittbandet om de IKKE hadde det sceneshowet?

Lenke til kommentar

Mange av oss har vokst opp på steder hvor det ikke har vært mulig å se våre favorittartister live, og vi har måttet ta til takke med å høre og høre og høre og høre og høre og kanskje lese litt i blader (evt se andremanns konsertopplevelser via tv).

 

Derfor kan det være litt problematisk å ta konsertopplevelsen/det visuelle i betraktning når man skal uttale seg om "verdens beste band".

 

"verdens beste band" er (etter min mening) en ubrukelig tittel/kåring, da hvert eneste aktive band i hele verden har en eller flere fans som synes at akkurat "deres" band er verdens beste, fullstendig uavhengig av salgstall, visuell suverenitet, intellektuelle akkordprogresjoner, antall positive omtaler i Q, etc etc.

 

Og jeg er tilhenger av individets rett til å definere sin egen smak uten å la seg (mer eller mindre tvangsmessig) styre av musikk-

politiet/bedrevitere/trendnisser/sjangeronanister/analytikere/historikere/forskere/"skribenter"/musikere.

 

Når det er sagt skal man selvsagt få lov til å ytre sin egen subjektive mening uten å ta hensyn til evt hårsåre medlemmer av ovenstående gruppe.

Lenke til kommentar

Hårsår eller provosert. Som du sier, skal man få lov å ytre sine subjektive meninger. Det forbeholder jeg også retten min til å gjøre, men jeg blir provosert av å bli besvart med SMS-språk.

Forteller hvorfor jeg synes Pink Floyd er, for meg, verdens beste band, og så kommer det en masse pes fra en som ikke er gammel nok til å se Hostile en gang...

Jeg forteller ikke andre hva de skal mene, hvis det er det du tror. Men jeg forteller andre at de ikke skal gjøre narr av andres meninger igjen, og iallefall ikke mine. Jeg tåler ikke slikt, og sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...