Merolen Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Ja, den vifta er glad i å leke jettmotor hvert tredje sekund Mange tullefeil med den modellen virker det som. Men funker som bare det hadde ikke noe problem å sitte på lesesalen uten at den lagde sjenerende lyd. Slår vifta seg på hele tiden kan du jo prøve å endre på power options så den klokker seg ned selv når du har i strøm. Tror ikke det hjelper men. Testet et fint program som viste klokkefrekvens og tempratur på hver av de to kjernene. Kommer tilbake til hva det programmet heter... Endret 7. desember 2006 av Merolen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er det mange som har problemer med "utblåsninger" på sine? Verken min eller de to andre i klasserommet har noe slikt, hører dem knapt noen gang Lenke til kommentar
rogerp Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har lasta ned siste versjon men har fortsatt pipelyder i knappene,må man i oppsettet i bios for å slå av lyden? Hva har dere andre gjort som ikke har lyd?? Noen som også har noen tips ang.dårlig batteri kapasitet? Er det noen lure innstillinger for å forbedre dette,for batteriet er elendig på denne maskinen... Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Har lasta ned siste versjon men har fortsatt pipelyder i knappene,må man i oppsettet i bios for å slå av lyden?Hva har dere andre gjort som ikke har lyd?? Noen som også har noen tips ang.dårlig batteri kapasitet? Er det noen lure innstillinger for å forbedre dette,for batteriet er elendig på denne maskinen... 7453959[/snapback] du må nok i BIOS og gjøre det selv ja:) Ikke vanskelig. At DV6000 har dårlig kapasitet på batteriet er ingen hemmelighet. De lover bare to timer. Husker du å slå ned lysstyrken på skjermen når du ikke har strøm? ( fn-knappen + f7 ). Sjekk også at den klokker seg selv ned når du ikke har i strøm. ( høyre museknapp på my computer->properties ). Dette kan endres under Adjust power properties Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Husker du å slå ned lysstyrken på skjermen når du ikke har strøm? ( fn-knappen + f7 ). 7455575[/snapback] Hvis han ikke har strøm så er vel lysetstyrken rather bad uansett vel?? Lenke til kommentar
rogerp Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Da er pipelyden borte her også,det gikk jo greit Har lysstyrken på nesten minimum,kan ikke ha no mere da ser jeg ingenting.... Er fornøyd med pc en men som sagt skuffet over batteriet. Burde vare lengere enn 1 1/2 time spør du meg........ Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Merolen: Leser første innlegget ditt her hvor du klager på at ikke det følger med cd'er for OS og programmer / drivere. De nyere maskinene til HP har recovery / gjennopprettings partisjon på harddisken. Som du selv sier så vet du ikke om du har fått med cd'er og rotet de vekk eller om det ikke fulgte med. Dette vil jeg tro er nettopp derfor HP har valgt å legge dette på en egen partisjon, folk mister cd'er. Det følger med en egen brosjyre til pcen din angående det å brenne ut recovery på cder / dvder. Om jeg ikke husker feil så er en liten hvit sak med en orange form som ser ut som en cd utenpå. Det kommer også opp en påminnelse om å brenne ut denne recoveryen, denne får du tre valg på, "Brenne ut recovery" "Minn meg på dette senere" eller "Ikke minn meg på dette igjen." Det største problemet ditt er om du trenger support eller service etter å ha byttet ut det originalet OS'et er 1. Support folkene hos HP ikke er pliktige til å hjelpe deg. 2. Om det er noe som ikke funker på pcen din, er det du som sitter med bevisbyrden på at det faktisk ikke funker med det originale OS'et og programene som fulgte med originalt. Det er ikke 100% sikkert at recovery partisjonen din har gått tapt. I følge en jeg kjenner som er ekspert på HPs bærbare mener han at om du ikke velger å slette partisjonen du skal installere windows på så skulle MBR - master boot record være intakt og da skal det kun være å trykke F11 i oppstarten når du ser HP Invent logoen. Jeg har selv kjørt recovery på mange HPer men har ikke prøvd om dette virker, så jeg kan ikke garantere noe. Hadde jeg sett denne tråden tidligere kunne jeg sagt med en gang at det fantes en bios oppgradering for å fjerne pipelyden til quickplay knappene. Kanskje noen har nevnt dette før men du kan også høyreklikke på batterimåleren nede ved klokka og sette maskinen til Max battery, dette skal hjelpe litt på batteriet. Det kan være du får LITT flere alternativer i bios om du går inn med F10 istedet for F1, men jeg vet denne biosen er veldig begrenset. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) 7467210[/snapback] Hehe, fant først ut etter at jeg formaterte og slettet partisjonen at det ikke fulgte med CD. Var litt for ivrig fuck RTFM Tro meg, partisjonen er borte. Men gjør ikke noe:) Har gratis winblows gjennom skolen. Og support er for jenter Helt til jeg trenger det selv Har såpass peil på data at jeg ser det som skam å ringe support :S BIOS oppdateringen for denne (dv6086) kom ikke før nå nylig på HP sine sider. Og det med batteriinstillingene er jo bare definerte ting. de kan stilles på som man vil. Hva er det som er så spessielt med instillingene under Max Battery? Endret 10. desember 2006 av Merolen Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Genialt, har lurt lenge på hvordan jeg sku få bort den irriterende lyden For de som lurer så funker Vista helt nydelig, men kjør bios oppdatering, hvis du ikke vil at skjermen ska bli svart etter at du har lukket igjen skjermen, og du får ikke sett noe på skjermen før du har fått startet maskinen på nytt. Endret 8. februar 2007 av 2b@d Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Føyer meg inn i rekken og sier at Vista funker finfint Kjører Aero og det går som bare det. Alt funket med en gang, men det er likevel lurt å laste ned driverene fra HP sin side selv om det funker rett etter installering. AVG 7.5 funker aMSN er litt småbugy, men ikke noe spess uTorrent funker (litt usikker på om det er routeren som har bada eller Vista sin skyld at uPnP ikke funker) Firefox funker. Sies at den kan klikke ved åpning av pdf-filer. i-doser funker IKKE. ImgBurn funker WinRar funker K-Lite Codec pack funker emEdit funker (nice tekstredigeringsprogram ala textpad) Dette er bare etter et par dagers testing, så det kan skje skumle ting underveis. men foreløpig ser det bra ut. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 En liten oppdatering til dette emnet. Har nå hatt min HP pavilion i over ett år. Allerede har den vært inne til reperasjon en gang pga. at trådløsen sluttet å fungere. Dette er et problem mange har hatt. Ta bare en titt på denne tråden i HP sitt forum. Hp forumtråd ang. Pavilion Her refereres det også til ZDnet som tok opp problemet etter at en av forumbrukerene tipset de. ZDnet video. Vil at du skal lese dette før du vurderer å kjøpe en PC i pavilion-serien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå