brainware Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Lukket ! Endret 20. februar 2008 av brainware Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Er visst ikke mange som vet hva de skal si til dette. Jeg synes kansje det ble litt for mye forgrunn med. Det programmet du bruker for å behandle bildene lager en glorie rundt detaljene når de blir skarpet opp, jeg synes det er meget forstyrrende. Bortsett fra det synes jeg bildene dine er av høy kvalitet. Jeg har forstørret opp reinsdyret for å vise deg hva jeg mener. Jeg vil anbefale at du prøver noen andre programmer for å behandle bildene, jeg tror det vil gjøre de enda bedre. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Takk for kritikk Kristallo ! Jeg la merke til det selv på reinsdyret, etter at det var lagt ut. Har ikke lagt merke til det før på andre bilder. Det er nok artifakter fra justering av levels/curves eller Master Lighting LCH. Eller det kan være fra "Unsharp Mask". Skal prøve å finne ut av det senere og legge ut en annerledes crop også. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Det ser ut for at "ghosting" oppstår ved både bruk av "sharpening" og "unsharp mask" og hvis en ikke er forsiktig, forsterkes ved bruk av LCH "master lighting" og "levels curves" hvor man kan vrenge kantene noe. Jeg bruker Nikon Capture NX, som skal være et godt program, så jeg har ikke andre program på PC-en akkurat nå. Har tidligere forsøkt flere program som ACDsee Pro, og Bibble Labs, uten at de har vært noe bedre. Setter kanskje en knapp på ACDsee Pro, men det har ikke så mange funksjoner. Jeg har prøvd å gjøre dette bildet pånytt, og har ikke skarpet det lenger enn til normal, og litt unsharp mask. Ved at dyret står i kontrast til himmelen blir problemet uthevet. Ved bruk av unsharp mask var problemet med ghosting størst. Endret 20. februar 2008 av brainware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå