TheRealL Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Er det noen her som har den anelse hvordan en tar mySQL backup via php, og etter backupen er tatt så vil den bli lasta ned til brukeren via: Header("Content-type: application/octet-stream"); Header("Content-Disposition: attachment; filename=$file_name"); ?? Takker for alle forslag. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hva med å bruke noen av de eksisterende verktøyene for slike oppgaver? eks. phpMyAdmin eller noen av de som finnes på hotscripts.com ? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Vel får vel bare si at jeg tok saken i egene hender (tok meg 2 timer men men), også btw ideen bak det hele var og ikke bruke phpmyadmin, mysqldump og andre ting og tang Men alt alt tak for det var noen som i det hele tatt sa noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 kordan gjorde du det då? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Vel jeg føler ikke for og poste hele sourcen her, men kan forklare det så lett som mulig Først fikk jeg klassen til og lage en sql fil, inni der fikk jeg til at SQL skrev først ossen SQLen skulle lage tabellene ("SHOW CREATE TABLE $tabellNavn"), så fikk jeg en loop til og få ut "insert into $tabelNavn" tingene, for og telle bruke jeg mysql_num_rows osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 høres bra ut det, men vanskelig.. takk for forklaringen isåfall Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Hehe ikke noe problem det Og ja det er ikke lett Problemet med meg er alt jeg alltid gjør alt på den vannskelige måten, men jeg ville jo ha en ting som exporta mySql infoen til text fil uten phpmyadmin og mysqldump osv xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 må si det har blitt litt OT, men tråden e jo løst - Eg tror vi to har noe til felles siden du liker å gjøre det vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå