Gå til innhold

Latterlig problem med windows på ny laptop

Athene

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig ny laptop, Compaq nx9420.

Da jeg åpnet eskene, fant jeg ingen cd med installasjonsfiler, men en papircd hvor det stod at det ikke følger med noen cd, men at alle installasjonsfiler ligger på en egen partisjon på maskinen.

"ok det skal vel funke greit" tenkte jeg.

Da jeg tok med meg laptopen på skolen, klarte jeg ikke koble meg til WLAN'et. Jeg kobler meg uten problemer til WLANet hjemme, og flere andre i samme sal satt og surfet internett mens jeg ikke slapp ut på nettverket.

Mistenker at det er Norton antivirus som forårsaker problemet.

Tenkte idag jeg skulle få fjerna Norton antivirusen før neste skoledag, men jeg finner ingen uninstall til antivirusen(hvor egoistisk er det ikke av Norton å tro at absolutt ingen ønsker å uninstalle det?)

Først prøvde jeg å bruke installasjonsfilene på PCn, se om jeg kunne reinstallere en helt ren Windows. Dengang ei, installasjonsfilene kan kun 1) gjøre backups, 2) gjøre recovery to certain point of time, og 3) reinstallere Windows MED diverse applications ink Norton.

Så tenkte jeg "jaok, siden jeg ikke finner noen uninstall og jeg trenger å partisjonere også, så kan jeg jo bruke windows cdn jeg bruker til stasjonær pcn min, og reinstallere hele sulamitten". CDn jeg installerer stasjonæren med er akkurat samme versjon av windowssom laptopen har(XP, pro). Men dengang ei, for windows CDn klarer ikke finne harddisken på laptopen!

Så nå sitter jeg her, med en laptop jeg kjøpte bl.a for å kunne bruke på skolen, som jeg ikke får brukt skikkelig på skolen fordi jeg ikke kommer ut på nettverket der, som jeg ikke gjør fordi jeg ikke får uninstallert Norton, som jeg ikke får gjort fordi jeg kun kan installere Windows MED Norton fra harddisken... :wallbash:

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm på min HP laptop fikk jeg i allfall fjernet Northon ganske greit. Enten var det i legg til / fjern programmer, eller så var det i en egen applikasjon fra HP. Har du sjekket de andre programmene som ligger installert? Jeg har i allfall der en oversikt over alle programmer som følger med fra HP sin side, og tror jeg kunne avinstallere dem derifra også. Sitter desverre ikke ved laptopen nå, så får ikke sjekket akkurat hva dette het.

Lenke til kommentar
Hmm på min HP laptop fikk jeg i allfall fjernet Northon ganske greit. Enten var det i legg til / fjern programmer, eller så var det i en egen applikasjon fra HP.

6873524[/snapback]

desverre er det ikke så enkelt og blir kvitt Norton også når du bruker

removal tool for norton.

jeg brukte " RegSeeker " (http://www.hoverdesk.net/freeware.htm) etterpå og det var ikke lite den fant av Norton relaterte registeroppføringer.

hvis du skal bruke " RegSeeker " husk og krysse av alle HKEY's og ikke ta sikkerhetskopi ( nederst til venstre )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...