Gå til innhold

Ny harddisk til bærbar: 5400rpm/7200rpm?

Digilars

Anbefalte innlegg

Holder på med oppgradering av min bærbare HP (Centrino M740, 512MB/60GB). Det står 2 stk. 256MB minnebrikker i, bytter ut den ene med en 1 GB.

Men så var det harddisk (2.5"). Vurderer å gå på en 120GB 5400rpm eller 100GB 7200rpm. 7200rpm finnes vel ikke større?

Noen sier at jeg kommer til å merke minimal forskjell i hastighet mellom disse to, mest forskjell blir det behandling av større bildefiler/video og slikt.

Og det sies at 7200rpm utvikler mer varme, dermed må vifta jobbe mer.

Noen her som har erfaring med dette? Og kanskje hvilket merke som er 'best'? Vurderer Hitachi.

Endret av Digilars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket ingen forskjell i varme når jeg gikk fra en 4200 rpm HD til Hitachis 100 GB 7200 rpm modell, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Angående ytelse så har jeg ikke merket noen nevneverdig forskjell mellom den nye og den gamle harddisken, men dette er selvfølgelig avhengig av ditt bruk. Jeg gjør for det meste lette oppgaver, hvor bilderedigering i ny og ne er det mest krevende. Jeg angrer ikke på kjøpet, men ville nok gått for 120 GB 5400 rpm idag, man får jo aldri stor nok HD ;)

Lenke til kommentar
ville  nok gått for 120 GB 5400 rpm idag, man får jo aldri stor nok HD ;)

6873462[/snapback]

Du har jo rett i det! Men siden jeg tar den gamle og setter i et ekstern kabinett med USB2.0, så da får jeg 60GB 'ekstra' der. Er rimelig fristet av Hitachi sin 100GB 7200rpm, så jeg tror jeg går for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...