Gå til innhold

N5500 Sport inkompatibel med 60 software?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Nokia 5500 Sport, med Symbian 60 OS.

Finner til min forskrekkelse ut at jeg ikke kan installere programmer på den. Kunne bl.a tenke meg timer og alarm.

Det er heller ikke mulig å laste ned bilder, ringetoner, tema etc fra Nokia. Telefonen støttes ikke, får jeg melding om.

Dermed faller et av de sterkeste argumentene for å velge denne telefonen med Symbian 60 OS bort.

Noen som har forslag til løsning, bortsett fra at jeg evt. må levere tilbake en telefon jeg ellers liker meget godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 5500 bruker Symbian OS v9.1 - Series 60 rel. 3.0

Pass på at det du henter ned er kompatibelt med dette, jeg vet ikke helt hvor du prøver å hente ned ting eller hvordan du prøver å installere dette, kanskje litt mer info om dette?

Skal finnes masse stuff som virker fint til Symbian OS v9.1 der ute, så fortvil ikke.. :)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene! Jeg har for øvrig prøvd å installerere med installasjonsprogrammet i Nokia PC Suite.

Jeg har prøvd å laste ned fra Handango, bl.a.

Har også vært innom Nokias egen nettbutikk, men 5500 er ikke blant de telefonene som er nevnt. Kun telefoner i 66xx-serien og E/N-serien er nevnt, av de med Symbian.

Har også være innom ww.s60.com , med heller ikke her er modellen nevnt blant kompatible modeller, selv om 5500 er presentert blant telefonmodellene med dette OSet. Kanskje den rett og slett er for ny ennå. En annen grunn kan kanskje være et skjermen er en del mindre enn på andre Nokiamodeller med 60 OS. Eller?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har omsider rotet meg til å kjøpe Nokia 5500 selv. Lenge siden jeg bestemte meg for at dette var min neste telefon.

Programvare burde ikke være noe problem. Men som nevnt tidligere i denne tråden må bu passe på å installere programvare til Symbian Series 60 v3.0.

Dette betyr vel i praksis at du kan bruke programvare som er kompatibel med E-serien, N80, N73 osv. Når det gjelder Nokia Software Market så jeg at utvalget var rikelig der også. Mener jeg skrev 5500 i søkefeltet for så å velge 5500 på den oversikten som kom frem. Deretter var det bare å velge og vrake.

Lenke til kommentar
Har omsider rotet meg til å kjøpe Nokia 5500 selv. Lenge siden jeg bestemte meg for at dette var min neste telefon.

Programvare burde ikke være noe problem. Men som nevnt tidligere i denne tråden må bu passe på å installere programvare til Symbian Series 60 v3.0.

Dette betyr vel i praksis at du kan bruke programvare som er kompatibel med E-serien, N80, N73 osv. Når det gjelder Nokia Software Market så jeg at utvalget var rikelig der også. Mener jeg skrev 5500 i søkefeltet for så å velge 5500 på den oversikten som kom frem. Deretter var det bare å velge og vrake.

6921837[/snapback]

Vel, da ser ting adskillig lysere ut! Skal prøve ut dette med neste telefon. Får nemlig en N73 neste uke, så jeg venter til den er kommet i hus og fyrt opp.

Edit:

Har sjekket det du skrev, knutaj, og det var som du opplyste om.

Fikk tilgang til en hel rekke programmer til 5500, ikke noe problem! :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...