Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppgradere mopedlappen til lett?


MGL

Anbefalte innlegg

Jeg tok mopedlappen i vår. Det som er, er at jeg kunne valgt å ta lett-lappen, fordi de 3 andre familiemedlemmene kjører på lett, lett og mellomtung. Men neida, jeg valgte mopedlappen fordi jeg var keen på å få lappen fort.

 

Jeg inrømmer at jeg låner mammas 125cc vespa i ny og ne, og det er så sinnsykt mye morsommere å kjøre på! Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke tok lett lappen! :no:

 

Spørmålet mitt er: hvor mye (sånn ca) må jeg gjøre om igjen for å ta lettlappen? Må jeg ta mange kjøretimer, må jeg ta teoriprøven om igjen? Jeg vet jo at jeg må kjøre opp også. Tror den praktiske delen går greit, har kjørt i trafikken i rundt 2 år nå, både i bil og på 125cc.

Endret av MGL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

At du har moped lappen hjelper ikke noe når du skal ta lett mc. Fra lett mc til mellom/tung så sparer du derimot litt.

 

Det eneste du kan spare på ved fra moped til lett sykkel er kjøreerfaringen du fikk ved å kjøre moped. Hvis du la deg til gode kjørevaner såklart ;)

Lenke til kommentar
Jeg har trafikalt grunnkurs, dette slipper jeg vel å gjøre om igjen?

6882454[/snapback]

Stemmer. Det er felles opplæring for alle førerkortklasser.

Er det noen krav om hvor mange kjøretimer man må ha før man kan kjøre opp til lett-lappen?

6882454[/snapback]

Ja. Husker ikke hvor mange, men opplæringa til MC er veldig lik bil.

Lenke til kommentar
Jeg tror det et 26 kjøretimer du må kjøre...er ikke helt sikker.. :)

6915400[/snapback]

 

Det var mange... Selv brukte jeg 14 timer (sju dobbelttimer), da inkludert to dobbeltimer mens jeg venta på å få kjøre opp igjen etter at jeg missa første gangen.

 

Det er riktignok tre år siden nå og det var tung-mc jeg kjørte opp til.

Mulig det er endret, men 26 timer syntes jeg hørtes noe drøyt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...