MGL Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg tok mopedlappen i vår. Det som er, er at jeg kunne valgt å ta lett-lappen, fordi de 3 andre familiemedlemmene kjører på lett, lett og mellomtung. Men neida, jeg valgte mopedlappen fordi jeg var keen på å få lappen fort. Jeg inrømmer at jeg låner mammas 125cc vespa i ny og ne, og det er så sinnsykt mye morsommere å kjøre på! Nå angrer jeg bittert på at jeg ikke tok lett lappen! Spørmålet mitt er: hvor mye (sånn ca) må jeg gjøre om igjen for å ta lettlappen? Må jeg ta mange kjøretimer, må jeg ta teoriprøven om igjen? Jeg vet jo at jeg må kjøre opp også. Tror den praktiske delen går greit, har kjørt i trafikken i rundt 2 år nå, både i bil og på 125cc. Endret 17. september 2006 av MGL Lenke til kommentar
MGL Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Bring Up My Post Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 At du har moped lappen hjelper ikke noe når du skal ta lett mc. Fra lett mc til mellom/tung så sparer du derimot litt. Det eneste du kan spare på ved fra moped til lett sykkel er kjøreerfaringen du fikk ved å kjøre moped. Hvis du la deg til gode kjørevaner såklart Lenke til kommentar
MGL Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg har trafikalt grunnkurs, dette slipper jeg vel å gjøre om igjen? Er det noen krav om hvor mange kjøretimer man må ha før man kan kjøre opp til lett-lappen? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg har trafikalt grunnkurs, dette slipper jeg vel å gjøre om igjen? 6882454[/snapback] Stemmer. Det er felles opplæring for alle førerkortklasser. Er det noen krav om hvor mange kjøretimer man må ha før man kan kjøre opp til lett-lappen? 6882454[/snapback] Ja. Husker ikke hvor mange, men opplæringa til MC er veldig lik bil. Lenke til kommentar
even4 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg tror det et 26 kjøretimer du må kjøre...er ikke helt sikker.. Lenke til kommentar
MGL Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Uff... Virker ikke så veldig fristende å gjøre alt det, kanskje jeg bare kjøper meg en rå moped og trimmer Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er den en lokal trafikalskole, så går det ann og prate med han om de forskjellige timene, ettersom noe av timene er rett og slett for å bli kjent med giring,clutching osv. men disse er egentlig så viktig. ta en prat med en av dem og kanskje så slepper du unna noen timer. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg tror det et 26 kjøretimer du må kjøre...er ikke helt sikker.. 6915400[/snapback] Det var mange... Selv brukte jeg 14 timer (sju dobbelttimer), da inkludert to dobbeltimer mens jeg venta på å få kjøre opp igjen etter at jeg missa første gangen. Det er riktignok tre år siden nå og det var tung-mc jeg kjørte opp til. Mulig det er endret, men 26 timer syntes jeg hørtes noe drøyt ut. Lenke til kommentar
even4 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ja, tror nok du har rett.. har bare hørt et rykte om at det var 26 timer... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg tror det et 26 kjøretimer du må kjøre...er ikke helt sikker.. 6915400[/snapback] Hva i huleste snakker du om ? Jeg hadde 8 + langkjøring, det var i juli. Endret 30. september 2006 av scoot Lenke til kommentar
even4 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 haha..sorry alså me oppstyret om 26 kjøretimer...var bare en kompis så var inne å kødda!! Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 det er bare 2 timer som er obligatorisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå