Gå til innhold

DDclient - noen som kan noe om dette programmet?

Anbefalte innlegg

Har lastet inn ddclient på min linux debian server. Jeg er bak en brannvegg og har en belkin trådløs ruter. Jeg har tenkt til å få oppdatert IP-en via en side (feks checkip.dyndns.org). Jeg har prøvd å satt opp ddclient.conf fila, uten å ha lyktes. Jeg får den bare ikke til å fungere!

Om jeg oppdaterer IP-en på dyndns.org, fungerer alt som det skal. Det betyr jo at ddclienten min ikke oppdaterer IP-en på dyndns.org. Hva må jeg gjøre for å få det til å fungere??

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

(sakset fra et annet forum hvor jeg ikke har fått noe svar...)

[...]

I cant get my ddclient to start at all. And im also confused about someone mentioning the init.d directory. I havent even heard about that dir being included when i installed ddclient following a README. Is that only for those using Red Hat or something?

To my problem:

This is what i have done so far:

cp ddclient /usr/sbin/

mkdir /etc/ddclient

cp sample-etc_ddclient.conf /etc/ddclient/ddclient.conf

vi /etc/ddclient/ddclient.conf

-- and change hostnames, logins, and passwords appropriately

(pasted from the README file that came with ddclient.

Still i cant get the ddclient to update my servers IP. What else do i need to do? And what are the commands to start, restart and stop the ddclient, and where can i do that?

Ive been reading lots of readmes and tutorial, without getting enough help on how to set it up properly. Hopefully someone here can help me with the setting up. Thanks!

W3p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...