tes Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har kjøpt meg 580ex til mitt 350d. Har brukt det i sommer og er kjempefornøyd. Nå har jeg lyst til å få den av kameraet. Hvilke muligheter har jeg? Jeg vet om ST-E2 Speedlite, men jeg tenker noe billigere. Hva er det disse folkene selger? Er det kanskje enklest å kjøpe off shoe cord? Er det forskjeller ute går der også? Kravet er at E-TTL må fungere og det er billig. erfaringer? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Du har valget mellom ST-E2 Speedlite eller en 500 kroners ledning fra Canon. Det er stort sett umulig å finne noe annet som fungerer med E-TTL som ikke er enda dyrere. Lenke til kommentar
tes Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 OK. Jeg forstår ikke helt hva det greiene på eBay er for noe da Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så Canon har ikke noe slik at du kan styre blitsen trådløst? Jeg tror da jeg har det på mitt Minolta, TTL eller hva det heter Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hva er det disse folkene selger? 6872982[/snapback] Dette er en trådløs (radiostyrt) 16 kanals utløser beregnet for studio-blitzanlegg . At den har 16 kanaler, betyr at den har 16 frekvenser å velge mellom. Kjekt å ha dersom andre i nærheten har utløsere eller radiostyrte ting (ringeklokker f.eks). Du må koble og lodde litt for å få denne til å passe på din 580 (og andre blitzer for tilkobling direkte på kamera - hot shoe) Eller du kan anskaffe denne IR-senderen (egner seg dårlig utendørs) http://www.kaffebrus.com/ir-sandare-153.html Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg forstår ikke helt hva det greiene på eBay er for noe daDet er trådløse utløsere men de har ikke E-TTL. Det er stort sett bare Canonutstyret som støtter det. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Du må koble og lodde litt for å få denne til å passe på din 580 (og andre blitzer for tilkobling direkte på kamera - hot shoe) 6876551[/snapback] Overraskende tamt at 580EX ikke har pc sync. En overgang koster ikke skjorta, men det blir mer å bale med. 580EX har ikke mulighet for å fungere som "dum slave" da? Altså at den bare trigges direkte av annet blitzlys. Da kan man stille den interne blitzen til manuell modus med lav styrke for å unngå pre-flashene, og bruke denne som trigger. Lenke til kommentar
tes Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Ja, det er slakke greier Men men. Jeg labber på butikken og får meg en kabel. Takk for hjelpen alle Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva er pc sync til? Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hva er pc sync til? 6881599[/snapback] I dette tilfellet hadde det blitt brukt til å trigge den ekserne blitzen fra radioslaven. Wikipedia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå