Gå til innhold

Treningsprogram for meg? Og generelt om sunnhet.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nå funnet ut at hvis jeg ikke gjør noe så dør jeg.

Jeg kan generelt sett ingenting om å være sunn.

Jeg er 19 år, 181 høy og veier 60 kg. Jeg blir åpenbart ikke større eller feitere (jeg har satt sistnevnte på prøve.)

Jeg har et mål om å komme meg i litt bedre form og bygge litt magemuskler. Mest for min egen del. Har ikke det helt store behovet for styrketrening, men magemuskler er litt småsexy har jeg hørt.

Jogging er vel det jeg primært vil holde på med for å komme i bedre form.

Jeg testa megselv for noen uker siden, og da brukte jeg 35 sekunder på 200 meter, så det begynner å bli alvor.

Jeg lurte på om noen kunne sette opp et enkelt program.

Hvor mange "økter" i uka. Hvor langt jeg bør løpe, hvor mange situps om dagen. Er det noe spesielt jeg bør spise/drikke hver dag for å hjelpe til? Noe jeg bør styre veldig unna?

Som sagt så kan jeg ingenting om dette.

Jeg studerer, og bruker 12-14 timer hver dag på studiene, så det må det vel tas litt hensyn til.

Håper på litt hjelp.

- Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare kondisjon du vil trene? Det er lurt å trene heile gruppen. Skal du trene magemusklane bør du trene rygg og. Har du tid bør du ta eit par turar på treningssenter i veka.

Du kan satse på å jogge 3 gongar i veka. Kvar gong bør vere på minst 30 minutt. Intervaltrening blir av mange sett på som den beste treninga for aukt kondisjon. 4 min. rask jogging, 4 min. aktiv pause, 4 min. rask jogging osv. kan vere ein god start.

Prøv og å varier treninga. Dette bidrar til å hindre skader og auker motivasjonen. Ingen ting er så kjedeleg som å jogge same løypa veke etter veke.