Gå til innhold

Treningsprogram for meg? Og generelt om sunnhet.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nå funnet ut at hvis jeg ikke gjør noe så dør jeg.

Jeg kan generelt sett ingenting om å være sunn.

Jeg er 19 år, 181 høy og veier 60 kg. Jeg blir åpenbart ikke større eller feitere (jeg har satt sistnevnte på prøve.)

Jeg har et mål om å komme meg i litt bedre form og bygge litt magemuskler. Mest for min egen del. Har ikke det helt store behovet for styrketrening, men magemuskler er litt småsexy har jeg hørt.

Jogging er vel det jeg primært vil holde på med for å komme i bedre form.

Jeg testa megselv for noen uker siden, og da brukte jeg 35 sekunder på 200 meter, så det begynner å bli alvor.

Jeg lurte på om noen kunne sette opp et enkelt program.

Hvor mange "økter" i uka. Hvor langt jeg bør løpe, hvor mange situps om dagen. Er det noe spesielt jeg bør spise/drikke hver dag for å hjelpe til? Noe jeg bør styre veldig unna?

Som sagt så kan jeg ingenting om dette.

Jeg studerer, og bruker 12-14 timer hver dag på studiene, så det må det vel tas litt hensyn til.

Håper på litt hjelp.

- Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare kondisjon du vil trene? Det er lurt å trene heile gruppen. Skal du trene magemusklane bør du trene rygg og. Har du tid bør du ta eit par turar på treningssenter i veka.

Du kan satse på å jogge 3 gongar i veka. Kvar gong bør vere på minst 30 minutt. Intervaltrening blir av mange sett på som den beste treninga for aukt kondisjon. 4 min. rask jogging, 4 min. aktiv pause, 4 min. rask jogging osv. kan vere ein god start.

Prøv og å varier treninga. Dette bidrar til å hindre skader og auker motivasjonen. Ingen ting er så kjedeleg som å jogge same løypa veke etter veke.

Kvile er og viktig for å få framgang i treninga. Musklane bør ha 48 timar med kvile mellom kvar økt. Når det gjeld magemusklane er det litt ueinigeit. Nokon meiner at du kan trene dei meir eller mindre kvar dag, medan andre meiner at dei treng kvile. Personleg ser eg ingen grunn til å trene dei kvar dag. Kvar tredje, evt. andre, dag bør halde.

Vi har alt fleire tråder som fokuserer på kosthald. Sjå litt i desse. F.eks: Den sunne slanketråden! (Du treng ikkje slanke deg, men du kan få ein del gode råd til sunn og god mat.) Trenger råd om sunn studentmat

Når det gjeld det at du ikkje "kan" leggje på deg så tek du nok feil. Problemet er nok at du ikke et nok, gjerne kombinert med feil kosthald. Når du bruker så mykje tid på studie reknar eg med at du ikkje alltid er spesielt sulten. Men du bør framleis prøve å ete regelmessig. Har du problem med å få i deg nok mat kan du prøve kosttilskot som Weight Gainer.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg hadde også litt sånn "nå må jeg gjøre noe ellers er det over" holdning for et år siden, men med de prinsippene jeg har fulgt i innlegget "Treningsmetode ønskes revidert :) " så har jeg lagt på meg 15kg muskler på ett år :) Jeg har samtidig gått ned nesten 15kg fett.

Jeg er ganske fornøyd med tingenes tilstand mao.

Mvh

Trytowin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...