Gå til innhold

Vannblokker til P5W DH Deluxe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke MIPS er noe man vil bli misfornøyd med, nei :p Det ser ut som skikkelig håndverk. Hadde noen bare importert MOSFET-kjøleren... Det eneste som er "særegent" for dette hovedkortet er nok MOSFET-kjøleren, selv om jeg mistenker at denne kan passe (proporsjonene virker tilnærmet like på øyemål). Hadde så vært tilfelle, hadde jeg fått et enda mer stabilt hovedkort. Har allerede NB-blokk, og hva vil man tjene på å vannkjøle SB?

Lenke til kommentar

Slike mosfet kjølere osv. er så enkle konstruksjoner at jeg bare lager dem selv. De eneste du egentlig trenger er en liten bit kobber, riktige bor, en butanbrenner (eller lignende) og 15-20 minutter å jobbe på.

bedre enn å betale hundrevis av kroner for disse greiene, men du utover prisen så blir du sikket ikke misfornøyd på kvaliteten. En mosfet/southbridge lager da uansett ikke spesiellt mye varme, så blokken trenger egentlig ikke være så super effektiv.

-Stigma

Lenke til kommentar

så det er ingen som har de enda?

Problemet mitt er at jeg har et Lian Li kabinett av den typen hvor hovedkortet står feil vei.

Heatpipen er ikke spesielt fornøyd med denne løsninga så det må nok vannkjøling til.

Så også nå at STORM blokka er borte fra Microplex??

Har det kommet en ny? Den APOGEE eller no?

Lenke til kommentar

Apogee er den nye forbedre versjonen av storm ja. Den er mindre, enklere i design og dermed også billigere, men gir like bra om ikke bedre ytelse under de fleste tilfeller. Den største "ufordelen" er vel kanskje at den er en smule mer restriktiv enn storm, men alt i alt så vil jeg si at Apogee er en bedre blokk (som også koster betydelig mindre)

-Stigma

Lenke til kommentar

Da ser det vel ut som om det blir den Apogee blokka sammen med hvertfall mosfet og northbridge fra MIPS...

Sammen med en blokk på x1900xtx kortet burde jeg vel være i mål.

Noen meninger på hvordan disse burde kobles?

post-9889-1158517732_thumb.jpg

Ser det greit ut?

Lenke til kommentar

JESS! Leste nettopp på aqua computer sin hjemmeside at denne blokken for A8N også passer på P5W DH. :thumbup: Det vil si at det er lik festeanordning på disse kortene -> min logikk sier da at denne også vil passe. Hyggelig av MIPS å lage forskjellige til hvert kort, men det er vel strengt tatt ikke alltid like nødvendig. Jeg tror jeg går for AC-versjonen i fremtiden grunnet prisen. :thumbup:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Apogee er den nye forbedre versjonen av storm ja. Den er mindre, enklere i design og dermed også billigere, men gir like bra om ikke bedre ytelse under de fleste tilfeller. Den største "ufordelen" er vel kanskje at den er en smule mer restriktiv enn storm, men alt i alt så vil jeg si at Apogee er en bedre blokk (som også koster betydelig mindre)

-Stigma

6878706[/snapback]

Eller at dette er to blokker som ikke har noe med hverandre å gjøre, og at Storm definitivt er best. Storm=G5 by Cathar. Apogee=MCW5000, bare dårligere...

Lenke til kommentar

Den er ikke den nye storm, men den har overtatt for storm. Storm var dyr å produsere, og man opplevde svært mange problemer med at folk monterte den feil.

Storm ser utrolig mye bedre ut enn Apogee. Skulle ønske jeg fikk tak i den, men siden jeg måtte ha vannkjølingen fort ble det Apogee på meg. Så nå venter jeg på pakke fra microplex og fra vcore.dk

Lenke til kommentar

De som sier at Storm er "mye bedre enn apogee" må ta seg en skikkelig reality-check. Sjekk testene som faktisk er blitt gjort mellom dem. De yter så og si identisk, og forskjelle er så små at det er vanskelig å si om det i det hele tatt er en forskjell eller bare normal variase målefeil.

Det stemmer at Storm og Apogee er veldig forskjellig ja, men de er likevel brødre i design. Storm var overkomplisert. Apogee er resultatet av Storm på en slankekur der de har gått "back to basics" og forenklet designet uten at det har gitt noe betydelig utslag på ytelsen. Det er halve grunnen til at jeg synes Apogee er en bedre blokk selv om ytelsen melom de to er helt på par.

Hvis du tilfeldigvis er lagt av penger og prisen ike betyr noe, så vil du få ~samme resultat med begge, men hvorfor betale mer enn du må?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...