Fribbern Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Har inntrykk av at det er mest mopedister og lett-mc her. Men spørr likeveld. Noen av dere som klarer/er flinke på wheelie? Hva skags teknikk bruker dere til å komme opp? Hva slags sykkel kjører du? Har du falt noen ganger under prøving? Har du bilder, eller filmklipp av det? Del dine erfaringer på omr. Jeg har så vidt begynt å prøve meg. Er ikke flink, men klarer å kjøre ca 5-10 meter. Jeg kjører en Kawasaki ZZR 600, den er litt svak, så den løfter seg ikke bare ved pårdag, så jeg må hjelpe den. Teknikken jeg har brukt til det er: Jeg kjører rolig i en fart jeg føler meg trygg på lavt gir, så drar jeg inn clutchen og gir gass og får høyt turtall, for så å slipe clutchen igjenn. Da løfter sykkelen seg. Jeg har enda ikke falt (bank i bordet), og håper det aldri skjer. Jeg har en liten film, skal se om jeg får lagt den ut. Mvh Fribbern Lenke til kommentar
oh-ah Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) clutcher den opp sånn som du hvis du drar litt i styret rett før du skal opp så kommer du høyere øver meg på å gire fra første - andre gir nå, får den opp, men klarer ikke å holde den øve øve øve kjører nsr125 btw Endret 19. september 2006 av oh-ah Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har klart en hundre meter eller noe med honda cbr 600. Bare å cruise i 20-30 på førstegear, og "poppe" (trykke demperen inn) styret før du gasser på. Da går det bra på hjulet =) Bare husk å hold foten på bakbremsen slik at du kan hente deg inn om du går for langt. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Driver å øver det inn på en original moped nå. Må nappe hardt i styret er og clutche den opp med bånn gass for å komme opp her . Er ikke så flink til å wheele med trøsykkel eller så har øvd litt på det og. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Fikk tatt noen bilder i helgen. Her er ett av dem Lenke til kommentar
scoot Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har lært meg til en teknikk på min Husqvarna WRE 125ccm ( Enduro vel og merke ). Kjører sakte framover på 1. gir, tar clutchen HALVVEIS inn, så den slurer litt, så gir jeg mer gass og slepper den brått. Da blir ikke overgangen så hard. Går mer "Mykt" opp på hjulet. Jeg er ikke flink på hjulet, sykkelen paia et par uker etter jeg begynte å leke meg. Begynner å få teken med Tempon min da ;p haha. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Joda, kjører en trimmet Honda SFX og det er ganske lett å gjøre wheelies med den siden den veier 70kg+/-, er baktung og har sentrifugalclutch (auto) slik som andre scootere. 1. Kjører i 0-35 og gir halv til full gass for så å dra styret opp før den aksellererer for mye. 2. Holder på gassen når jeg føler at scooteren og jeg er i balanse. 3. Om den bikker bakover slakker jeg litt på gassen, om den bikker framover gir jeg litt ekstra. En må lære seg å stole på følelsen i kroppen og være avslappet når den er i balanse. En går inn i et slags modus der en er veldig konsentrert om å holde balansen og det blir mange raske justeringer av gassen alt etter hvordan balansen er. Om sykkelen svinger til høyre bøyer jeg venstre kne utover og høyre om den svinger til venstre. Føler at den kunne trengt litt bredere dekk bak for å gjøre den mer stabil på dette området. Det går som oftest bra om sykkelen er i god balanse høyre/venstre rett etter jeg har fått den opp. Det er viktig å ha styret rett fram og dra likt på begge sider når en tar den opp. Det handler bare om å trene uten å ta for store sjanser i starten. En kan fort bli redd for å falle bakpå og slippe gassen/bremse av instinkt. Det er her det gjelder å bli såpass trygg at en kan gi mer gass når en tipper framover eller slakke passelig til å komme i balanse om den starter å "tippe" bakover. Må si at jeg har hatt veldig stor framgang den siste uken på det å holde den i balanse med kjappe gassjusteringer. Jeg favoriserer oppoverbakker da det er enklere å holde gjevn fart og balanse. Disse karene kan sakene sine på scooter: Endret 27. september 2006 av kjaks Lenke til kommentar
superretard Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 jeg kjører personlig derbi moped. men har en onkel som har en gsxr600 2005mod. han er veldig skeptisk når han drar på hjulet i lav fart fordi da det lettere å gå bakover etter hans mening. men har sett han gjøre det et parr ganger og da ligger han midt i 2giret og setter seg mest mulig opp og bare gir gass da greier han lett 150 meter før han går ned og girer, han er veldig skeptisk på å gire på hjulet fordi det kan bli et realt tryn som han ikke har tatt sjansen på så lenge sykkelen er nesten ny og 100%strøken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå