Snuggis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Disse:Corsair TWIN2X 5400 eller disse:Corsair TWIN2X 6400 Lenke til kommentar
moray Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 De er beregnet for å brukes på to forskjellige hastigheter. Hvordan bruksområde har du? Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Tipper det er sistnevnte, sikkert ikke så enorm forskjell mellom CL4 og 5, uten at jeg vet det helt sikkert Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 De er beregnet for å brukes på to forskjellige hastigheter. Hvordan bruksområde har du? Hvilket hovedkort har du? 6872494[/snapback] har dette hovedkortet. Bruksområdet mitt er gaming og tyngre arbeidsprogrammer... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvis du ikke skal klokke tjener du nok lite på og kjøpe de dyreste Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Hvis du ikke skal klokke tjener du nok lite på og kjøpe de dyreste 6872509[/snapback] Jeg klokker som bare f*** jeg da. Har Intel Core 2 Duo E6600... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvis du ikke skal klokke tjener du nok lite på og kjøpe de dyreste 6872509[/snapback] Jeg klokker som bare f*** jeg da. Har Intel Core 2 Duo E6600... 6872512[/snapback] hehe, ja isåfall køper du de dyre Btw, Har du forresten et P5B-hk? må bare spørr Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det er avhengig av hvor høy FBS du må ha for å nå de klokkeresultatene som CPUdn din klarer. Den første har cas4, og det er bedre en CAS5, men den andre er spesifisert til å klare høyere minnehastighet, og det vil du trenge dersom du skal klokke høyt. I praksis så kan disse to brikkene sansynligvis gjøre ganske mye det samme vil jeg tro... om du switcher CAS4 minnet over til CAS5 mode så går det sikkert like høyt som #2 på listen. -Stigma Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Det er avhengig av hvor høy FBS du må ha for å nå de klokkeresultatene som CPUdn din klarer. Den første har cas4, og det er bedre en CAS5, men den andre er spesifisert til å klare høyere minnehastighet, og det vil du trenge dersom du skal klokke høyt. I praksis så kan disse to brikkene sansynligvis gjøre ganske mye det samme vil jeg tro... om du switcher CAS4 minnet over til CAS5 mode så går det sikkert like høyt som #2 på listen. -Stigma 6872534[/snapback] Ok. Det med switchinga. Mener du at jeg kan "klokke" Latencyen fra 4 til 5? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Blir jo "klokking" i feil retning da, men ja det går ann Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Blir jo "klokking" i feil retning da, men ja det går ann Hilsen Vinci 6872580[/snapback] Men vil RAM brikkene være bedre med lavere CAS og lavere klokke frekvens enn høyere CAS og høyere klokke frekvens? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Blir jo "klokking" i feil retning da, men ja det går ann Hilsen Vinci 6872580[/snapback] Men vil RAM brikkene være bedre med lavere CAS og lavere klokke frekvens enn høyere CAS og høyere klokke frekvens? 6872585[/snapback] Som Stigma sier, så vil de brikkene antageligvis yte omtrent like bra. Tingen her er at når Conroe kan klokke så sinnsykt, så er det ofte rammen som bremser klokken din, fordi den ikke klarer mer. Det er da du kan vurdere å "løsne" litt på timings for å klare å klokke cpu mer. Med E6600 hadde jeg satset på et minnebrikke sett som klarer en fsb på 400 (3,6Ghz) i så stramme timings som mulig, men 5-5-5-15 er fullt levelig det Så corsair brikkene vil være et bra alternativ her. 6400 brikkene garanterer vertfall at du klarer denne hastigheten på rammen. Det andre settet kan du i teorien være uheldig med, og de vil kanskje ikke klokke så bra. Herregud som jeg babler... må vel legge meg snart... Håper noe av dette var forståelig. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Flyttet fra Hjelp til kjøp/salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå