Gå til innhold

Hvilke av disse rambrikkene er best?

Snuggis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke skal klokke tjener du nok lite på og kjøpe de dyreste

6872509[/snapback]

Jeg klokker som bare f*** jeg da. Har Intel Core 2 Duo E6600...

6872512[/snapback]

hehe, ja isåfall køper du de dyre

Btw, Har du forresten et P5B-hk? må bare spørr :p

Lenke til kommentar

Det er avhengig av hvor høy FBS du må ha for å nå de klokkeresultatene som CPUdn din klarer. Den første har cas4, og det er bedre en CAS5, men den andre er spesifisert til å klare høyere minnehastighet, og det vil du trenge dersom du skal klokke høyt.

I praksis så kan disse to brikkene sansynligvis gjøre ganske mye det samme vil jeg tro... om du switcher CAS4 minnet over til CAS5 mode så går det sikkert like høyt som #2 på listen.

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er avhengig av hvor høy FBS du må ha for å nå de klokkeresultatene som CPUdn din klarer. Den første har cas4, og det er bedre en CAS5, men den andre er spesifisert til å klare høyere minnehastighet, og det vil du trenge dersom du skal klokke høyt.

I praksis så kan disse to brikkene sansynligvis gjøre ganske mye det samme vil jeg tro... om du switcher CAS4 minnet over til CAS5 mode så går det sikkert like høyt som #2 på listen.

-Stigma

6872534[/snapback]

Ok. Det med switchinga. Mener du at jeg kan "klokke" Latencyen fra 4 til 5?

Lenke til kommentar
Blir jo "klokking" i feil retning da, men ja det går ann  :D

Hilsen

Vinci

6872580[/snapback]

Men vil RAM brikkene være bedre med lavere CAS og lavere klokke frekvens enn høyere CAS og høyere klokke frekvens?

6872585[/snapback]

Som Stigma sier, så vil de brikkene antageligvis yte omtrent like bra.

Tingen her er at når Conroe kan klokke så sinnsykt, så er det ofte rammen som bremser klokken din, fordi den ikke klarer mer. Det er da du kan vurdere å "løsne" litt på timings for å klare å klokke cpu mer.

Med E6600 hadde jeg satset på et minnebrikke sett som klarer en fsb på 400 (3,6Ghz) i så stramme timings som mulig, men 5-5-5-15 er fullt levelig det :)

Så corsair brikkene vil være et bra alternativ her. 6400 brikkene garanterer vertfall at du klarer denne hastigheten på rammen. Det andre settet kan du i teorien være uheldig med, og de vil kanskje ikke klokke så bra.

Herregud som jeg babler... må vel legge meg snart...

Håper noe av dette var forståelig. :blush:

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...