janfredrik Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Har først et spørsmål. Jeg har to harddisker fra før, de er IDE. Finnes det en kabel som gjør det mulig å få til IDE på et SATA hovedkort? Jeg ønsker at noen av dere kan sette opp et tilbud lignene Hvermansens pakke. Den bør være noe billigere. Har et maks budsjett på 4000. Ting jeg ikke trenger er mus/tastatur osv. Hvis det viser seg at det går an å få tak i en S-ATA til IDE konverter kan dere også droppe harddisken. Setter pris på svar, har tenkt å bestille i morgen tidlig. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Ingen? Hadde vært fint med svar snart for jeg har tenkt å bestille i dag. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 det er som oftest 1 ide port på nyere hovedkort og da kan du ha 2 hardisker IDE kobla der også fikser du en SATA dvd spiller/brenner Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 tviler jeg på, kansje, aldri hørt om det. derimot så får du alt fra 2 ti 4 ideporter pluss 2-4 sata porter på vanlig hovedkort. AM2 i ditt tilfelle. så du skal ha ram hovedkort prosessor skjermkort kasse? strømforsyning? ny hd? dvd/cd combo og brenner alt i et? spesifiser det skal jo koste 4000 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 tviler jeg på, kansje, aldri hørt om det. derimot så får du alt fra 2 ti 4 ideporter pluss 2-4 sata porter på vanlig hovedkort. AM2 i ditt tilfelle. så du skal ha ram hovedkort prosessor skjermkort kasse? strømforsyning? ny hd? dvd/cd combo og brenner alt i et? spesifiser det skal jo koste 4000 6873178[/snapback] Det vanligste på hovedkort i dag er å ha 1-2 IDE porter og fra 2 og oppover av S-ATA porter... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) tviler jeg på, kansje, aldri hørt om det. derimot så får du alt fra 2 ti 4 ideporter pluss 2-4 sata porter på vanlig hovedkort. AM2 i ditt tilfelle. så du skal ha ram hovedkort prosessor skjermkort kasse? strømforsyning? ny hd? dvd/cd combo og brenner alt i et? spesifiser det skal jo koste 4000 6873178[/snapback] Det vanligste på hovedkort i dag er å ha 1-2 IDE porter og fra 2 og oppover av S-ATA porter... 6873187[/snapback] mener jo 2-4 ide tilkoblingsmuligheter. dvs 3 hd 1 cd-rom. som sagt ingenting å bry seg om, kjøp brenner med sata så er det i box. du får 1 sata kabel gratis i hovedkortet, du må kjøpe utenom hvis du skal ha extra hd sata by the way rammen er veldig dyr for tiden. 30% Endret 16. september 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Okay, takk for svar Jeg har nå laget en modifikasjon av Hvermansens liste. Jeg har fjernet DVD-rom (fordi jeg har en fra før, håper den kan brukes) og tastatur/mus. Jeg har også droppet SATA harddisken, siden dere sier at jeg kan bruke mine to IDE harddisker. Her er den: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34786 Ser det greit ut? Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Okay, takk for svar Jeg har nå laget en modifikasjon av Hvermansens liste. Jeg har fjernet DVD-rom (fordi jeg har en fra før, håper den kan brukes) og tastatur/mus. Jeg har også droppet SATA harddisken, siden dere sier at jeg kan bruke mine to IDE harddisker. Her er den: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34786 Ser det greit ut? 6873249[/snapback] Du burde ta 1 gig minnepinne og ikke to 512 brikker Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Sjekk nå, har oppdatert den med en 1024MB minnebrikke. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Ser det greit ut nå? Må bare dobbeltsjekke før jeg bestiller: Siden jeg har IDE harddisk og IDE DVDrom, da trenger jeg ikke kjøpe det som SATA? Jeg kan finte bruke IDE harddiskene? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34786 Endret 16. september 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Sorry for bump, men jeg er nå klar til å bestille, jeg har gjort noen ekstra forandringer på min liste. Ta gjerne en titt og sjekk om det ser bra ut, at jeg ikke mangler noe, at alt passer. Det siste jeg lurer på før jeg trykker Kjøp er om jeg kan bruke min IDE-harddisk og DVD-rom. Når jeg har fått svar på dette er disse produktene kjøpt. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Sorry for bump, men jeg er nå klar til å bestille, jeg har gjort noen ekstra forandringer på min liste. Ta gjerne en titt og sjekk om det ser bra ut, at jeg ikke mangler noe, at alt passer. Det siste jeg lurer på før jeg trykker Kjøp er om jeg kan bruke min IDE-harddisk og DVD-rom. Når jeg har fått svar på dette er disse produktene kjøpt. 6874154[/snapback] Du kan det, men det er bare èn IDE-port på hovedkortet. Noe som resulterer i at du ikke kan bruke både harddisken din og DVD-rommen. Du blir nødt til å: kjøpe et adapter fra IDE til S-ATA til DVD`en, kjøpe en S-ATA DVD-rom eller kjøpe S-ATA harddisk... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Okay, takk for svar. Jeg har en slik kabel, da vil jeg vel kunne bruke to harddisker, eller en harddisk og en dvd rom? (Det står Master, Slave og IDE Controller på de.) Edit: En slik du mener? https://prisguiden.no/product.php?product_id=8794 Endret 16. september 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Okay, takk for svar.Jeg har en slik kabel, da vil jeg vel kunne bruke to harddisker, eller en harddisk og en dvd rom? (Det står Master, Slave og IDE Controller på de.) 6874217[/snapback] Har hørt om noen som klarer å kjøre Harddisken på Master og DVD`en på Slave, men jeg vet også om mange som ikke har klart å få det til. Kan ikke garentere deg at det vil funke, men du kan jo prøve... Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 eh det går vel bra og bruke dvdrom og hd på en idekabel bare sette som master og slave Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 eh det går vel bra og bruke dvdrom og hd på en idekabel bare sette som master og slave 6874231[/snapback] I teorien så skal det gå bra, men jeg har selv vært borti tilfeller hvor det ikke går. Ikke spør meg hvorfor det ikke vil gå... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 eh det går vel bra og bruke dvdrom og hd på en idekabel bare sette som master og slave 6874231[/snapback] I teorien så skal det gå bra, men jeg har selv vært borti tilfeller hvor det ikke går. Ikke spør meg hvorfor det ikke vil gå... 6874273[/snapback] Det har aldri fungert hos meg, så det kan være litt risky og satse på at kommer til og gå Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Sånn da bestiller jeg Takk for hjelp. Håper jeg har fått med alt jeg trenger av vifter, kjølepasta (følger med i vifta). Bestiller dette fra PS DATA: CPU Kjøler Minne Dette fra NetShop Hovedkort konverter fra S-ATA til IDE Dette fra Komplett: Kabinett Strømforsyning Skjermkort. og en ekstra sata kabel. Totalt med frakt kr: 5010 (litt over budsjettet ) Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Du bør ha 1 gb ram...! Men det blir konge pc dette her. Rammen takler jo 333 i fsb. 11 x 333 = 3663 MHz Og med cpu kjøleren så får du mindre støy, og mer kjøling. Dette blir bra pc for pengene. Spesielt hvis du klokker den! Anbefaler deg å kjøpe Zalman VF900-Cu til skjermkortet, da den er lydløs, og kjøler også veldig bra. Endret 16. september 2006 av magenuss Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Er klar over det, men i dag som rammen er så dyr venter jeg litt til prisen synker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå