d'espresso Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Har store nettverksproblemer nå for tiden, og mange av mine favorittprogram fungerer ikke/ er begrenset.. Jeg vet at det har noe med at en eller annen (kanskje meg..) har tuklet med nettverksinnstillingene eller noe.. Men vet ikke hva. Det kan også ha noe med brukerkontoer å gjøre.. Det står også noen ganger "du har ikke rettigheter til det" osv.. Har ikke router, bruker MS' innebygde brannmur, og der er programmene på "unntak".. Her er noen typiske program, og feilmeldinger jeg for på grunn av problemet.. BitCmet/BitLord andre "Bit"-programmer.. Torrents vil ikke lastes ned, og kan stå sånn i flere måneder.. TVNoo Vil ikke starte, får denne meldingen: iTunes Får ikke valgt det som standard lydavspillingsprogram Får ikke opprettet kontakt med iTunes Store (det er mange funskjoner som blir borte da), eller abonnert på Podcaster.. Får ikke kontakt med radioen, nettverksforbindelsen avvist.. MSN Får ikke logget på, får denne feilmeldingen: Når jeg trykker på reparer, kommer denne: Her er et bilde av tilkoblingsstatusen: Windows Media Player fungerer heller ikke helt som det skal (når jeg skal se/høre på ting direkte fra nettet), får feilmelding om nettet der og.. Er den som hjelper meg med dette evig takknemlig.. Endret 16. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
Sandy84 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Har et stort problem med torrents, uansett om de er seedet, så laster de ikke ned. Har ikke router, bruker MS' innebygde brannmur, og der er programmene på "Ikke blokker".. Bryter ingen regler nå.. Tror jeg.. Dette er hva jeg mener (de kans tå sånn i mange måneder): Er den som hjelper meg med dette evig takknemlig.. Edit: Feil bilde 6871471[/snapback] For å finne ut om problemet er med brannmuren eller ikke, så er d jo bare å skru av brunnmuren å prøve uten den! fungerer det da, så må du nok gjøre noen innstillinger i brannmuren, f.eks åpne de rette portene som torrentprogrammet ditt bruker! eller så må du justere tilkoblingsinnstillingene på torrentprogrammet!! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Er ikke brannmuren, har prøvd å skru den av.. Har nå oppdatert med alle problemene, som jeg tror hører sammen.. Alt startet samtidig Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Flytter denne fra programvare til netverk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvilken internettleverandør har du? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Hvilken internettleverandør har du? 6875375[/snapback] Tele2.. Har funket med Tele2.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Sjekket med Tele2 at de ikke har lagt begrensninger på abonnementet? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Sjekket med Tele2 at de ikke har lagt begrensninger på abonnementet? 6879102[/snapback] Han ba meg skjekke med en annen datamaskin.. Edit: Noe jeg ikke har tilgang til nå.. Noen annen måte å skjekke om det er noe feil på linja (og ikke PC'en)? Endret 17. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Nå skjer det rare ting her.. I programfiler får jeg ikke opprettet ny mappe, og jeg får heller ikke innstalert ting. Det høres ut som en begrenset konto på PC'en, ikke sant? Men det er det ikke, siden den eneste kontoen her er admin.. Hva i huleste er det som skjer? Jeg må da få innstalert programmer! Bilde fra når jeg skulle slette en konto (når jeg var inne på admin) og fra når jeg skulle opprette en ny mappe i programfiler: Endret 17. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Høres ut som virus spør du meg. Ta en virusscan du! Endret 17. september 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Må bare si att du vet ikke hva som går ut av maskinen om du bruker TVNoo Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Nå er TVNoo slettet, viruscan gjennomført (ingen virus), og AVG Anti-Virus Free Edition oppdatert.. Fungerer fortsatt ikke.. Edit: Glemte en ")".. Endret 17. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Du har vel ikke store nettverksproblemer egentlig, men store pc problemer Er jo så buggy at det er vel bare å klaske inn cd`n og formatere Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Du har vel ikke store nettverksproblemer egentlig, men store pc problemer Er jo så buggy at det er vel bare å klaske inn cd`n og formatere 6885677[/snapback] Ja, egentlig.. Har aldri gjort det før.. Er litt skeptisk til det.. Har ikke Cd'en heller, og tok ikke backup.. Endret 18. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå