Gå til innhold

Undersøkelser (polls) til folket?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skjønner godt at det fins grunner til at dere ikke lar vanlige medlemmer lage polls på forumene.

 

Personlig syns jeg det burde gått an. Kanskje på begrensede områder, lage en egen poll kategori. Eller kanskje la oss slippe til i noen deler av forumet (der det ikke er snakk om support).

 

En ide hadde jo også vært å gitt dette til medlemmer uten noen advarsel%. Eller hvor lenge man har vært medlem. Jeg syns ikke det skal gå på hvor mange poster man har, det er vel ingen grunn til å oppfordre til spamming :p

 

Noe annet man kunne gjort for å forhindre ugunstide tråder, er å legge inn en delay. Kanskje moderatorer kunne fått en besjed, og med en gang de hadde skumlest tråden, ble den publisert. (ja, vet det er mye jobb for moderatorene. Det er bare en ide :) Og at dette er en funsjon som krever litt å implementere(trur jeg da)). Eller at vi fikk slippe til på OT-baren.

 

Man kunne legge inn en 1-poll-a-week limit. Da måtte man kanskje også ha lagt til en sperre som gjøre at folk med under 10 posts eller noe ikke kan lage polls (noe som er litt selvmotsigende :p).

 

Jaja, bare ett forslag :) Ville idag lage en poll om nettlesere. Jeg ville gjerne finne ut hvor utbredt IE, Firefox og Opera er i forhold til hverandre. Det hadde jo ikke skadet noen om jeg kunne legge ut en sånn tråd under programvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg føler at systemet for polls er bra slik det er.

Jeg er ikke så fryktelig interessert i fantastiske poller som:

"Intel Vs. AMD", "Øl Vs. Sprit", "Nvidia Vs. ATI" og lignende.

6871412[/snapback]

 

Det er selvfølgelig noen endeløse diskusjoner der ute, som ikke blir avsluttet av en poll. Det er jeg enig i. Men i mitt eksempel, var jeg bare nysjerrig på å finne ett grovt bilde av andel Opera/Firefox og IE brukere. Det å starte en vanlig tråd om dette, gjør det til en endeløs diskusjon, med mye argumenter, men intet "svar"

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig noen endeløse diskusjoner der ute, som ikke blir avsluttet av en poll. Det er jeg enig i. Men i mitt eksempel, var jeg bare nysjerrig på å finne ett grovt bilde av andel Opera/Firefox og IE brukere. Det å starte en vanlig tråd om dette, gjør det til en endeløs diskusjon, med mye argumenter, men intet "svar"

6871501[/snapback]

Det er jo bare å rapportere tråden din da, så får du muligens en poll.

Lenke til kommentar
Noe annet man kunne gjort for å forhindre ugunstide tråder, er å legge inn en delay. Kanskje moderatorer kunne fått en besjed, og med en gang de hadde skumlest tråden, ble den publisert.

Dette blir jo omtrent det same som vi har i dag. No blir jo alle nye avstemningar godkjent av ein moderator.

 

Jaja, bare ett forslag :) Ville idag lage en poll om nettlesere. Jeg ville gjerne finne ut hvor utbredt IE, Firefox og Opera er i forhold til hverandre. Det hadde jo ikke skadet noen om jeg kunne legge ut en sånn tråd under programvare?

Det er alt ein sånn tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=611079&hl=

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg er imot selve utgangspunktet. Dette vil uansett bli misbrukt, selv om diverse begrensninger innføres.

6871826[/snapback]

 

Dette er grunnen til at det ikke blir innført muligheter for brukere og lage egene "polls"

 

Er ikke værre enn å kontakte en moderator. Det er ytterst sjeldent man får nei :)

6874082[/snapback]

 

Og med dette er diskusjonen ferdig :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...