Spurs Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Uansett hvilken innstilling jeg bruker i AC3filter så får jeg ikke AC3 lyd ut fra Spdif på hverken DVD eller DivX med AC3. (har prøvd med følgende programmer: WMP, WMP Classic, TheaterTek, Realplayer, Winamp.....) HJELP! (Eller så avinstallerer jeg hele driten... ) Edit: Har prøvd både mitt X-plosion 7.1, og det integrerte Realtek kortet. Uansett så får min surround receiver kun PCM signaler fra spdif utgangen. (Bruker optisk TOS link kabel.) Dette funker som f.. i XP. Endret 16. september 2006 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Fant dette ved å google litt... Det er jo helt utrolig hvis ikke det vil fungere å få AC3 (DD5.1/DTS) passthrough gjennom Spdif i Vista. Hva er det de tenker på? greggplummer 08-22-06 05:31 PM -------------------------------------------------------------------------------- In other words... You can use a digital connection (S/PDIF to your A/V receiver), correct? And, since you can only send 2 channels of PCM or multichannel DD/DTS over S/PDIF, you will be limited to 2-channel PCM because Vista's audio processing will not encode the multichannel stream to DD or DTS, right?? Sorry for the confusion. Maybe I'm a little confused. amirm 08-22-06 06:20 PM -------------------------------------------------------------------------------- All correct Gregg. Note that you can use a DD/DTS to re-encode all the processed audio for delivery of multichannel data back on S/PDIF. It is just that we don't do it natively. Ozy666 08-22-06 07:21 PM -------------------------------------------------------------------------------- Will cards like the X-Mystique be able to re-encode this processed multichannel data? Ozy amirm 08-22-06 07:23 PM -------------------------------------------------------------------------------- The processing is transparent to any sound card. So as long as they plug-into Vista properly, re-encoding should work just fine. Endret 15. september 2006 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Noen av dere som har opplevd/erfart det samme? Noen som har løsningen? Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Håpet noen kunne bekrefte dette, eller fortelle meg hvordan en får det til å fungere..... Gir dere en sjanse til, ellers blir det rollback til XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå